|
Sony reciever er pludselig tavs |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
markthuun ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-April-2014 kl. 19:51 |
Min dejlige Sony STR-DA2400ES er pludselig holdt op med at virke.
Dvs. den virker fint, alt fungere som det skal, men der kommer ingen lyd ud. Jeg har kørt med et setup hvor jeg har reciever sat til tv, via hdml, og så lyd tilbage over lysleder. Det har fungeret perfekt, dog har recieveren haft en tendens til ikke at ville slukke og tænde samtidigt med tv. I torsdags fik jeg så nyt tv, og nu idag ville recieveren ikke spille lyd. Der er ikke rykket på noget eller ændret andet end nyt tv. Jeg har prøvet med den indbyggede fm-tuner, ps3, test tone og alt muligt andet uden held. Har også prøvet alle lydindstillinger, højtalere til fra osv osv. Hvad kan jeg gøre ? Og hvis der nu ikke er noget at gøre hvor kan jeg så få hjælp ? Der er ikke garanti eller forsikring på den. Håber jeg har overset noget.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at resette den
|
|
![]() |
|
markthuun ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 7 |
Kan ikke finde noget om hvordan i manualen. Ved du hvordan ?
|
|
![]() |
|
Aaah fandt flg.
1 Press POWER to turn off the reciever. 2 While holding down the TONE MODE and 2CH/A. DIRECT, press Power to turn on the reciever 3 Release TONE MODE and 2CH/A.DIRECT and after few seconds Og det ser ud til at virke :) Prøver lige at se om det spiller... ellers giver jeg lyd igen :) Tak for hjælpen |
|
![]() |
|
Nå nu er der lyd.. Men det er ikke helt perfekt.
Jeg plejer at kunne gå ind i indstillingerne på recieveren og vælge at den må styres over hdmi. så kan jeg så på tv'et vælge den under bravia sync, og derved tænder og slukker den automatisk, samt jeg kan skrue op og ned for lyden. Når jeg aktiverer hdmi styringen på recieveren så ryger lyden når jeg vælger input. Den kommer så igen når man slår det fra igen, men så kan jeg jo ikke styre volume eller tænd/sluk på tv remote. Jeg ved ikke om det på nogen måde kan have noget afgøre med at mit lysleder kabel til lyd sidder en smule klemt i det nye tv. Ved godt det er sort at sammenkoble, men man ved jo aldrig. Er det bare fordi det er noget gammelt lort ? :) Eller er der noget jeg kan gøre ?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det lyder som om der er noget galt. Prøv at hive alle kabler fra, og nøjes med hdmi til TV. Virker det så?
Og husk at slukke helt for Tv og Reciever når du tar kabler ud og sætter dem i Redigeret af Kampus - 05-April-2014 kl. 21:07 |
|
![]() |
|
Prøvede flg.
1. tog alle kabler ud pånær hdmi mellem tv-reciever, strøm selvf, og antenne i reciever(fm) og tv. 2. når jeg så tænder recieveren og vælger fm, spiller den musik. vælger jeg i gui at jeg vil slå kontrol over hdmi til så spiller den fortsat musik. På tv kan jeg dog ikke få den til at virke med bravia sync. 3. slukker og tænder jeg reciever vil den ikke spille radio, men slår jeg kontrol over hdmi fra så spiller den igen fm radio uden problemer...
|
|
![]() |
|
Prøv med et andet hdmi kabel mellem Tv og Rec
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Prøv nyt Hdmi kabel, har løst det hos mig et par gange, de er super skrøbelige overfor klem åbenbart... Virker det ikke med nyt Hdmi kabel, så det højest sandsynlig bare Hdmi cec der ikke virker, det er nærmere reglen end undtagelsen at det ikke spiller ordentlig sammen... ;)
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Nu har jeg prøvet med nyt hdmi kabel og det ser ud til at virke. Så nu vil jeg give det lidt tid for at se om det bliver ved med at spille, eller om der komme tilbagefald.
Nu midt i min frustration over problemet, er jeg gået hen og blevet lidt hooked på ny reciever. Hvad mon man kan sælge den gamle for ? Hvad vil i mene en ca. 5 år gammel STR-DA 2400ES er værd ?
|
|
![]() |
|
Recievere falder hurtigt i værdi pga de nye får stadig flere features og opgradering af forbindelser. Vil tro 1/5 af nyprisen, måske lidt mere på dba
|
|
![]() |
|
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
Hej.
Jeg har lige solgt en magen til med iPod Dock for 1400 kr på dba. Osse 5 år gamle. Så har du noget at gå ud fra. Redigeret af wizdk79 - 07-April-2014 kl. 21:08 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |