recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony reciever er pludselig tavs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony reciever er pludselig tavs

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
markthuun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-April-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér markthuun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony reciever er pludselig tavs
    Sendt: 05-April-2014 kl. 19:51
Min dejlige Sony STR-DA2400ES er pludselig holdt op med at virke.
Dvs. den virker fint, alt fungere som det skal, men der kommer ingen lyd ud.

Jeg har kørt med et setup hvor jeg har reciever sat til tv, via hdml, og så lyd tilbage over lysleder.
Det har fungeret perfekt, dog har recieveren haft en tendens til ikke at ville slukke og tænde samtidigt med tv. 

I torsdags fik jeg så nyt tv, og nu idag ville recieveren ikke spille lyd.
Der er ikke rykket på noget eller ændret andet end nyt tv.
Jeg har prøvet med den indbyggede fm-tuner, ps3, test tone og alt muligt andet uden held.
Har også prøvet alle lydindstillinger, højtalere til fra osv osv.

Hvad kan jeg gøre ? Og hvis der nu ikke er noget at gøre hvor kan jeg så få hjælp ?
Der er ikke garanti eller forsikring på den.

Håber jeg har overset noget.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 19:55
Prøv at resette den
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér markthuun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Prøv at resette den

Kan ikke finde noget om hvordan i manualen. Ved du hvordan ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér markthuun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 20:15
Aaah fandt flg.

1 Press POWER to turn off the reciever.

2 While holding down the TONE MODE and 2CH/A. DIRECT, press Power to turn on the reciever

3 Release TONE MODE and 2CH/A.DIRECT and after few seconds

Og det ser ud til at virke :) Prøver lige at se om det spiller... ellers giver jeg lyd igen :)

Tak for hjælpen

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér markthuun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 20:41
Nå nu er der lyd.. Men det er ikke helt perfekt.
Jeg plejer at kunne gå ind i indstillingerne på recieveren og vælge at den må styres over hdmi.
så kan jeg så på tv'et vælge den under bravia sync, og derved tænder og slukker den automatisk, samt jeg kan skrue op og ned for lyden.

Når jeg aktiverer hdmi styringen på recieveren så ryger lyden når jeg vælger input.
Den kommer så igen når man slår det fra igen, men så kan jeg jo ikke styre volume eller tænd/sluk på tv remote.

Jeg ved ikke om det på nogen måde kan have noget afgøre med at mit lysleder kabel til lyd sidder en smule klemt i det nye tv. Ved godt det er sort at sammenkoble, men man ved jo aldrig.

Er det bare fordi det er noget gammelt lort ? :) Eller er der noget jeg kan gøre ?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 21:05
Det lyder som om der er noget galt. Prøv at hive alle kabler fra, og nøjes med hdmi til TV. Virker det så?

Og husk at slukke helt for Tv og Reciever når du tar kabler ud og sætter dem i

Redigeret af Kampus - 05-April-2014 kl. 21:07
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér markthuun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 21:36
Prøvede flg.
1. tog alle kabler ud pånær hdmi mellem tv-reciever, strøm selvf, og antenne i reciever(fm) og tv.
2. når jeg så tænder recieveren og vælger fm, spiller den musik. vælger jeg i gui at jeg vil slå kontrol over hdmi til så spiller den fortsat musik. På tv kan jeg dog ikke få den til at virke med bravia sync.
3. slukker og tænder jeg reciever vil den ikke spille radio, men slår jeg kontrol over hdmi fra så spiller den igen fm radio uden problemer...
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 22:13
Prøv med et andet hdmi kabel mellem Tv og Rec
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 09:09
Prøv nyt Hdmi kabel, har løst det hos mig et par gange, de er super skrøbelige overfor klem åbenbart... Virker det ikke med nyt Hdmi kabel, så det højest sandsynlig bare Hdmi cec der ikke virker, det er nærmere reglen end undtagelsen at det ikke spiller ordentlig sammen... ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér markthuun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 20:16
Nu har jeg prøvet med nyt hdmi kabel og det ser ud til at virke. Så nu vil jeg give det lidt tid for at se om det bliver ved med at spille, eller om der komme tilbagefald.

Nu midt i min frustration over problemet, er jeg gået hen og blevet lidt hooked på ny reciever. Hvad mon man kan sælge den gamle for ? Hvad vil i mene en ca. 5 år gammel STR-DA 2400ES er værd ?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 20:48
Recievere falder hurtigt i værdi pga de nye får stadig flere features og opgradering af forbindelser. Vil tro 1/5 af nyprisen, måske lidt mere på dba
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wizdk79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 21:05
Hej.

Jeg har lige solgt en magen til med iPod Dock for 1400 kr på dba.
Osse 5 år gamle.
Så har du noget at gå ud fra.

Redigeret af wizdk79 - 07-April-2014 kl. 21:08
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu