recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sony recorder 895, lyd ud direkte til høj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsony recorder 895, lyd ud direkte til høj

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Emne: sony recorder 895, lyd ud direkte til høj
    Sendt: 08-December-2008 kl. 20:29

Hej,  Jeg har en jeg skal hjælpe med at få lyd ud fra sony recorder 895 , der har analog lyd udgang. Da fjernsynet har dårlige højtaler, skal lyden ud i nogle nye højtalere der fuldte med et lille sony lyd anlæg Sony CMT CPZ2. Der er en lille fonestik analog lydindgang på anlægget ,som jeg sagtens kan forbinde til recorder med div. stik. men jeg tænkte om man ikke ligeså godt kan forbinde recorderen direkte med højtalerne, så højtalerne er forbundet direkte med både recorder og lydanlæg samtidig. Man bruger jo ikke fjernsynet samtidig med man hører musik fra anlæget, men skulle man komme til det , vil man så kunne ødelægge noget?

Højttalerne har i øvrigt en "mominel impedans" 4 ohm

Jeg har desværre ikke meget erfaring med sådanne lydanæg

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 20:43

Du skal jo i sagens natur tilslutte din Recorder til Reciveren, og vælge det Input hvortil den er tilsluttet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 20:58
tak for svar ,der er kun en lydingang i lyd anlægget så der er ikke tvivl om hvilket stik jeg skal anvende. Det vil sige , at det er helt udelukket med det andet forslag med at forbinde direkte til højtalere, men hvad ville der ske hvis man gjorde det? Kunne man ødelægge noget på enten recorder ,lydanlæg eller vil lyden bare blive dårlig ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 21:07

Jammen, jammen jammen, det kræver jo en FORSTÆRKER til højttalere. Det er der jo IKKE i en Recorder. Det er jo derfor man bruge en Reciver som den skal tilsluttes 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 21:12
ok tak for svar, og din tålmodighed, så fik jeg det på plads.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu