recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY S470 - DLNA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONY S470 - DLNA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wgbc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2009
Sted: Bahrain
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: SONY S470 - DLNA
    Sendt: 06-August-2010 kl. 09:50

Jeg har købt en Blue Ray SONY BDP S470 som jeg gerne vil bruge til at se foto/film via DLAN.

TV´et er et SONY KLD 40W4500 som er forbundet til  min SONY Blue Ray med HDMI kabel.

Jeg har lokalnetværk med 2 computerer, en med XP og en med Vista.

Jeg har installeret PS3 Media server 1.20.409 på begge computerer. Jeg kan også se Blue Ray afspilleren på begge computere.

På min TV skærm kan jeg også se alle mapper på begge computere, men jeg kan ikke afspille eller se noget som helst.

Er der nogen der har en løsning ?

Til top
osj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2009
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 16:03
Jeg har et lignede problem på Sony BDV-E870, jeg tror den har ca. samme begrænsninger via DLNA som BDP-S470. Se evt. denne tråd.

DLNA support på Sony er meget skuffende, jeg håber det bliver bedre senere via firmware opdatering - men jeg tvivler nok om det sker. Jeg har forsøgt om der kan workaroundes ved at bruge transcoding via Mezzmo - men jeg får det ikke til at virke ordenlig. Jeg ved ikke om PS3 Media server kan lave transcoding.

Jeg tænker nu på at gå efter en løsning så jeg kan bruge en ekstern harddisk via USB porten (der supporteres langt flere formater via USB end via DLNA) - men desværre kan jeg ikke finde nogen ekstern harddisk som både kan bruges med USB og netværk... da jeg gerne vil lave en løsning hvor filerne automatisk kopieres over netværk. Den primitive løsning bliver måske helt at droppe netværk, og flytte en ekstern harddisk mellem PC og Sony afspiller.

Opdatere venligst tråden her, hvis du finder en løsning.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 17:07

Sony har gevaltige problemer med at vise Film. Det er meget begrændset hvilke formater de understøtter. For at se film, ville jeg vælge at købe et andet produkt kun til film, f.eks WD TV live eller lign.

JPEG virker fint.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 18:04
ja er det ikke noget med de kun kan vise mpeg2 video? - så udelukker man i hvert fald de fleste blueray-backups af den ene eller anden art. noget jeg også har oplevet med et samsung b7070 - det kan klare en del, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvorfor der er nogle af mine filer den bare pure nægter at afspille da jeg har reencodet dem identisk (mener jeg i hvert fald selv :-))

Til top
wgbc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2009
Sted: Bahrain
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 17:04
Jeg har opdateret til Windows Mediaplayer 11 og med den kan jeg nu se Foto´s fra mine 2 andre computere uden problemer. Men video/film formaterne kan jeg stadig ikke få til at funke.
Men efter at have læst ovenstående henvisninger til andre inlæg, må konklusionen vel være at man skal koble en USB HD disk på Blue Ray afspilleren og helst en med noget netværk indbygget.
Findes det ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu