|
Sony STR DN1040 passthrough virker ikke |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
HonkyHonk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Grindsted, DK Status: Offline Point: 99 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg kan godt se at det ikke fremgår 100% entydigt at det er lyden der for mig er 'problemet', men det skyldes nok definitionen af passthrough for mig er at få lyden gennem forstærkeren, når den står i stand-by. At HDMI CEC så blev bragt på bane, skyldes jo nok den dårlige formulering af spørgsmålet - det beklager jeg selvfølgelig :) Da jeg har en Logitech Harmony er styringen ikke noget problem for mig. |
||
Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Hmm, ok. Så er det Passthrough i receiveren der skal til. (den er jo i standby). Jeg havde egentlig forventet at receiveren altid stod i Passthrough i standby.
Det bør ikke have noget med dit TV at gøre. Så længe du tænder det og Yousee boksen, så burde Sony receiveren sende billede og lyd igennem, i standby. Jeg sidder lige og tænker, om jeg kan komme i tanke om, hvad der sker hjemme hos mig, hvis jeg kun tænder Yousee boksen. Det er som nævnt en meget uvant situation for mig, at ikke tænde receiveren. Men jeg kan afprøve det i aften. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
"ikke gider"!!! ![]() Ok, vi mennesker er forskellige. Og heldigvis for det, (no offence). ![]() |
||
![]() |
||
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
|
Her er beskrivelsen af Pass Through fra manualen:
Som det kan ses af beskrivelsen af "Auto", virker pass through kun "når TV'et tændes" Problemet er at receiveren finder ud af om TV'et er tændt v.h.a. BRAVIA Sync (HDMI CEC). Desværre kan man ikke vælge "On" i Danmark.
|
||
![]() |
||
HonkyHonk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Grindsted, DK Status: Offline Point: 99 |
|
Receiveren har to indstillingsmuligheder for passthrough; 'Auto' eller 'Off' - og min står selvfølgelig til 'Auto'. Og når jeg slukker receiveren bliver billede og lyd også på mit TV - i hvert fald i 15-20 sekunder, hvorefter receiveren 'klikker' og billed og lyd forsvinder. Der er en del tråde på nettet omkring dette problem og så vidt jeg kan vurdere afhænger det meget af, hvilket TV man har. Men jeg er rigtig spændt på at høre, hvordan sit setup opfører sig :)
|
||
Jesper
LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion |
||
![]() |
||
Romer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
|
|
||
![]() |
||
|
Manualen, side 95 står der omkring Passthrough:
http://download.sony-europe.com/pub/manuals/consumer/4454443411_DK.pdf |
||
![]() |
||
|
Øhh har du ikke en "ON" mulighed? Jeg tjekker lige med min receiver i aften. Men noget kunne tyde på, at der enten er en fejl i manualen eller receiverens firmware. For i følge manualen skal du have, "AUTO", "ON" og "OFF". |
||
![]() |
||
|
Ja, og nej. Hvis dit TV står til at lyden skal sendes ud via HDMI, (tilbage til receiveren) og ikke via de indbygget højtalere i TVét, så vil den forsøge at sende lyden til receiveren, som jo står i standby, og derfor = ingen lyd! Med CEC/ARC aktiveret, så KAN dette ske automatisk. Det er reelt set det der sker, når jeg tænder mit setup derhjemme, fordi TVét står til at lyden skal sendes "tilbage" til receiveren. Og derfor receiveren skifter HDMI fra "CBL/SAT" til "TV", fordi CEC er aktiveret i TVét. Jeg vil tro, at hvis jeg deaktivere CEC i mit TV, så sker dette ikke. |
||
![]() |
||
Romer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
|
Det er jo netop der forskellen på den Europæiske og den Australske model er. Vi har ikke en ON mulighed. |
||
![]() |
||
|
Og shame on Sony for at fjerne denne.
|
||
Jesper
||
![]() |
||
|
Lige en detalje..
Det er godt nok meget længe siden jeg læste på dette, da det var i forbindelse med ARC og CEC kom frem, men jeg mener også at kablet kan være problemet. Mener det skal være HDMI 1.2 eller højere. Jeg synes ihvertfald jeg kan mindes noget om dette var et problem i starten. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |