recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony STR DN1040 passthrough virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony STR DN1040 passthrough virker ikke

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
HonkyHonk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2005
Sted: Grindsted, DK
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har lige læst indlæggene endnu engang.
Lad os lige få tingene på det rene.

Hvad ER problemet helt præcist? Er det lyd, eller styring?

Jeg kan godt se at det ikke fremgår 100% entydigt at det er lyden der for mig er 'problemet', men det skyldes nok definitionen af passthrough for mig er at få lyden gennem forstærkeren, når den står i stand-by.

At HDMI CEC så blev bragt på bane, skyldes jo nok den dårlige formulering af spørgsmålet - det beklager jeg selvfølgelig :)

Da jeg har en Logitech Harmony er styringen ikke noget problem for mig.

Jesper

LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af HonkyHonk HonkyHonk skrev:

'Problemet' er, at ved normal TV-kigning synes jeg måske det er lidt overkill at have lyden via anlægget - jeg kunne godt have tænkt mig, hvis jeg havde muligheden for blot at få lyden gennem TV'et.

Jeg er helt med på at lyden er VÆSENTLIG bedre via anlægget - og er måske i sidste ende et spørgsmål om tilvænning.

Hmm, ok. Så er det Passthrough i receiveren der skal til. (den er jo i standby).

Jeg havde egentlig forventet at receiveren altid stod i Passthrough i standby. 
Det bør ikke have noget med dit TV at gøre. Så længe du tænder det og Yousee boksen, så burde Sony receiveren sende billede og lyd igennem, i standby. 

Jeg sidder lige og tænker, om jeg kan komme i tanke om, hvad der sker hjemme hos mig, hvis jeg kun tænder Yousee boksen. Det er som nævnt en meget uvant situation for mig, at ikke tænde receiveren. Men jeg kan afprøve det i aften.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Romer Romer skrev:

Nu er smag og behag jo som bekendt forskellig og jeg er altså typen der ikke gider have forstærkeren tændt, når jeg ser TV-avis eller andre tv-programmer for den sags skyld. Min forstærker er kun tændt når jeg ser film eller serier.

"ikke gider"!!! Confused
Ok, vi mennesker er forskellige. Og heldigvis for det, (no offence). Smile

Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:33
Her er beskrivelsen af Pass Through fra manualen:

Gør det muligt at udsende HDMI-signaler til TV'et, når receiveren er i standbytilstand.
• Auto: Når TV'et tændes, mens receiveren er i standbytilstand, udsender receiveren HDMI-signaler fra receiverens HDMI TV OUT-stik. Sony anbefaler denne indstilling, hvis du anvender et "BRAVIA" Sync-kompatibelt Sony TV. Denne indstilling sparer strøm i standbytilstanden sammenlignet med "On"-indstillingen.
• On*: Når receiveren er i standbytilstand, udsender den konstant HDMI-signaler fra receiverens HDMI TV OUT-stik.
• Off: Receiveren udsender ikke HDMIsignaler, når den er i standbytilstand. Tænd receiveren for at anvende det tilsluttede udstyrs kilde på TV'et. Denne indstilling sparer strøm i standbytilstanden sammenlignet med "On"-indstillingen.
* Kun for modeller i Australien.

Som det kan ses af beskrivelsen af "Auto", virker pass through kun "når TV'et tændes" Problemet er at receiveren finder ud af  om TV'et er tændt v.h.a. BRAVIA Sync (HDMI CEC).

Desværre kan man ikke vælge "On" i Danmark.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:33

'Problemet' er, at ved normal TV-kigning synes jeg måske det er lidt overkill at have lyden via anlægget - jeg kunne godt have tænkt mig, hvis jeg havde muligheden for blot at få lyden gennem TV'et.

Jeg er helt med på at lyden er VÆSENTLIG bedre via anlægget - og er måske i sidste ende et spørgsmål om tilvænning.

Hmm, ok. Så er det Passthrough i receiveren der skal til. (den er jo i standby).

Det bør ikke have noget med dit TV at gøre. Så længe du tænder det og Yousee boksen, så burde Sony receiveren sende billede og lyd igennem, i standby. 

Jeg sidder lige og tænker, om jeg kan komme i tanke om, hvad der sker hjemme hos mig, hvis jeg kun tænder Yousee boksen. Det er som nævnt en meget uvant situation for mig, at ikke tænde receiveren. Men jeg kan afprøve det i aften.

Receiveren har to indstillingsmuligheder for passthrough; 'Auto' eller 'Off' - og min står selvfølgelig til 'Auto'.
Og når jeg slukker receiveren bliver billede og lyd også på mit TV - i hvert fald i 15-20 sekunder, hvorefter receiveren 'klikker' og billed og lyd forsvinder.
Der er en del tråde på nettet omkring dette problem og så vidt jeg kan vurdere afhænger det meget af, hvilket TV man har.

Men jeg er rigtig spændt på at høre, hvordan sit setup opfører sig :)
Jesper

LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion
Til top
Romer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Romer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:33

Det har noget med TV at gøre. Det er et kendt problem at de Europæiske 1040 har problemet. Inden jeg slog Viera til på mit tv, virkede passthrough i 20-30 sekunder før forstærkeren slukkede for billede og lyd.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:37
Manualen, side 95 står der omkring Passthrough:

http://download.sony-europe.com/pub/manuals/consumer/4454443411_DK.pdf

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:41

Receiveren har to indstillingsmuligheder for passthrough; 'Auto' eller 'Off' - og min står selvfølgelig til 'Auto'.
Og når jeg slukker receiveren bliver billede og lyd også på mit TV - i hvert fald i 15-20 sekunder, hvorefter receiveren 'klikker' og billed og lyd forsvinder.
Der er en del tråde på nettet omkring dette problem og så vidt jeg kan vurdere afhænger det meget af, hvilket TV man har.

Øhh har du ikke en "ON" mulighed?
Jeg tjekker lige med min receiver i aften. Men noget kunne tyde på, at der enten er en fejl i manualen eller receiverens firmware. For i følge manualen skal du have, "AUTO", "ON" og "OFF".

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:49

Det har noget med TV at gøre. Det er et kendt problem at de Europæiske 1040 har problemet. Inden jeg slog Viera til på mit tv, virkede passthrough i 20-30 sekunder før forstærkeren slukkede for billede og lyd.

Ja, og nej.
Hvis dit TV står til at lyden skal sendes ud via HDMI, (tilbage til receiveren) og ikke via de indbygget højtalere i TVét, så vil den forsøge at sende lyden til receiveren, som jo står i standby, og derfor = ingen lyd! Med CEC/ARC aktiveret, så KAN dette ske automatisk.

Det er reelt set det der sker, når jeg tænder mit setup derhjemme, fordi TVét står til at lyden skal sendes "tilbage" til receiveren. Og derfor receiveren skifter HDMI fra "CBL/SAT" til "TV", fordi CEC er aktiveret i TVét. Jeg vil tro, at hvis jeg deaktivere CEC i mit TV, så sker dette ikke. 

Til top
Romer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Romer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:50

Øhh har du ikke en "ON" mulighed?
Jeg tjekker lige med min receiver i aften. Men noget kunne tyde på, at der enten er en fejl i manualen eller receiverens firmware. For i følge manualen skal du have, "AUTO", "ON" og "OFF".

Det er jo netop der forskellen på den Europæiske og den Australske model er. Vi har ikke en ON mulighed.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:53

Det er jo netop der forskellen på den Europæiske og den Australske model er. Vi har ikke en ON mulighed.
Og shame on Sony for at fjerne denne.
Jesper

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:54
Lige en detalje.. 
Det er godt nok meget længe siden jeg læste på dette, da det var i forbindelse med ARC og CEC kom frem, men jeg mener også at kablet kan være problemet. Mener det skal være HDMI 1.2 eller højere. Jeg synes ihvertfald jeg kan mindes noget om dette var et problem i starten.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu