recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony STR DN1040 passthrough virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony STR DN1040 passthrough virker ikke

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Romer Romer skrev:

Det er jo netop der forskellen på den Europæiske og den Australske model er. Vi har ikke en ON mulighed.

Ehh.. Sony har andre problemer så, specielt geografiske. For det er den danske manual jeg læser/henviser til. Og mig bekendt er Danmark en del af europa. Men det er måske en detalje Sony ikke har opdaget endnu Confused

Det forklare jo en del. 
"AUTO" burde også virke, medmindre TVèt udsender et signal. Så er det TVét der skal "kvæles" enten via en funktion eller rent fysisk.

Prøv at tænd Yousee boksen først - Vent 20 - 30 sekunder, og tænd dernæst TVét. Tænd IKKE receiveren, men sikre dig at den står til "AUTO".

Redigeret af Kandersen - 30-April-2014 kl. 13:59
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 13:59
Prøv lige at læse mit indlæg højere oppe. I Auto mode kræver passthrough at HDMI CEC er slået til for at se om TV'et er tændt.

Det står i manualen, hvis man læser den på den "rigtige" måde.
Til top
HonkyHonk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2005
Sted: Grindsted, DK
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Romer Romer skrev:

Det er jo netop der forskellen på den Europæiske og den Australske model er. Vi har ikke en ON mulighed.

Ehh.. Sony har andre problemer så, specielt geografiske. For det er den danske manual jeg læser/henviser til. Og mig bekendt er Danmark en del af europa. Men det er måske en detalje Sony ikke har opdaget endnu Confused

Der ER rent faktisk en lille stjerne ud for 'ON' indstillingen - længere nede er det beskrevet at ON kun findes i modellen i Australien.

Men jeg må da lige prøve et andet HDMI kabel, og så prøve at tænde YouSee boksen først.

Jesper

LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Prøv lige at læse mit indlæg højere oppe. I Auto mode kræver passthrough at HDMI CEC er slået til for at se om TV'et er tændt.

Det står i manualen, hvis man læser den på den "rigtige" måde.

Ja og nej.. Det er lidt forvirrende. Jeg formoder at du med "læse på den rigtige måde" henviser til Bravia Sync, (som er Sony´s CEC), beskrevet på side 77?

Dette kan slås fra ved "Control for HDMI mode" fra. Også beskrevet på side 95.

Så burde det ikke reagere.
Men ja, det er lidt kryptisk beskrevet af Sony.

Problemet er, at med receiveren i AUTO, og TV som understøtter CEC, samt "Control for HDMI - ON", så vil TVét tænde for receiveren, når den står i standby, og skifte til den HDMI port (TV). Og så har du igen balladen med lyden, da den jo skal komme fra Yousee boksen. Dvs. receiveren skal modtage lyden fra Yousee boksen (CBL/SAT) port, og vil sende det ud via højtalerne tilsluttet receiveren.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af HonkyHonk HonkyHonk skrev:

Der ER rent faktisk en lille stjerne ud for 'ON' indstillingen - længere nede er det beskrevet at ON kun findes i modellen i Australien.

Men jeg må da lige prøve et andet HDMI kabel, og så prøve at tænde YouSee boksen først.

Åndsvag stjerne at indsætte i en DK manual! (og tåbeligt jeg ikke kan læse Embarrassed).

Og ja, prøv lige at tænd i omvendt rækkefølge, og husk tiden i de første 20 - 30. Det er nemlig i disse sekunder der sker en masse HDMI, hvis noget "automatisk" er aktiveret. Det er det samme hos mig med, at TVét efter nogle sekunder, skifter HDMI på receiveren, (altså fordi den også er tændt).

Hvis det virker, så mener jeg endda du kan indlægge en pause i din Harmony fjernbetjening.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 14:15
Lige for referencens skyld og til "bedre" tider eller andre lign. problemer. Så er her lidt om de forskellige HDMI former, (CEC, ARC, HEC osv.)
Jeg huskede vist nogenlunde rigtig i det med kablerne Wink

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 14:21

Oprindeligt skrevet af HonkyHonk HonkyHonk skrev:

Åndsvag stjerne at indsætte i en DK manual! (og tåbeligt jeg ikke kan læse Embarrassed).

Og ja, prøv lige at tænd i omvendt rækkefølge, og husk tiden i de første 20 - 30. Det er nemlig i disse sekunder der sker en masse HDMI, hvis noget "automatisk" er aktiveret. Det er det samme hos mig med, at TVét efter nogle sekunder, skifter HDMI på receiveren, (altså fordi den også er tændt).

Hvis det virker, så mener jeg endda du kan indlægge en pause i din Harmony fjernbetjening.
Da jeg tændte YouSee boksen, tændte receiveren (det var jo så ikke meningen, så jeg slukkede receiveren) ventede 20-30 sekunder og tændte så TV'et.
Jeg nåede lige præcist at opfatte at billedet kom på skærmen, så klikkede receiveren og slukkede for det hele - back to square one :)

Sony burde fjerne passthrough referencerne når de reklamere for denne model i Europa - passthrough var faktisk ét af de krav jeg havde til min nye receiver - og her skrev Sony højt og flot at det kunne/kan STR DN1040.
Det burde ikke være nødvendigt at man skal gennemlæse manualen inden køb for at få at vide at det ikke er 100% sikkert det virker med ens udstyr.
Jesper

LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 14:33
Jesper - Slå lige "Control for HDMI" til OFF!

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 14:40

Jesper - Slå lige "Control for HDMI" til OFF!

Afprøvet;
Forstærker tænder nu ikke når YouSee boksen tændes (fint)
Afventer 30 sekunder og tænder TV - intet sync signal.

Så er stadig på bar bund - øv.

Jesper

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 15:09
Og så den anden vej.

Tænd TV først, og derefter Yousee boksen (med sekunders forsinkelse).

Virker det heller ikke, så slår receiveren "Control For HDMI" også "Passthrough" fra, og ikke bare "AUTO". Det er skidt af Sony. I det hele taget er det skidt den ikke pr. default står til Passthrough funktion, hvilket JEG ville tolke "AUTO" til.

Btw. Tjek lige dit TV at der ikke er en eller anden form for HDMI-CEC funktion, (kan være mindst lige så kryptisk som på receiveren. Burde hedder HDMI-CEC, men kan skjules under alle andre synonymer, da dit TV efterhånden har en del år på bagen). Finder du noget, så forfra med at teste tænd/sluk proceduren. 
Yousee boksen udsender åbenbart et "tændt" signal, som Receiveren reagere på. Det anede jeg ikke, Og det mener jeg ikke den gør hos mig, hvilket jeg da lige skal teste når jeg kommer hjem sent i aften.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 17:45
Orker ikke at læse hele tråden igennem, men har du sikret dig at Receiveren er opdateret med nyeste firmware? Kunne jo være det var blevet fikset.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 19:42
Receiveren er selvfølgelig opdateret til nyeste firmware.
Jesper

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu