recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony STR DN1040 passthrough virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony STR DN1040 passthrough virker ikke

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2014 kl. 23:07
Det er måske et nemt lille problem.

1 Tænd reciveren, efter den er helt tændt så,
2 Hold tænd og sluk knappen nede i 5 sek ind til reciveren skriver cleering, 
3 hold knappen inde in til reciveren skriver clerred.

Det virkede for mig.

Go fornøjelse:))
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 10:05
Jeg fik ganske kort testet det i går.

Jeg tændte Yousee boksen, uden at gøre noget som helst andet. Der skete intet med receiveren eller TV. (Var som jeg regnede med).
Jeg tændte derpå receiveren for at gennemgå HDMI indstillingere. Hvad der undre mig er, at min står med Control For HDMI - ON. Så burde den jo have tændt receiveren, da jeg tændte Yousee boksen, ligesom hos Jesper.

Jeg nåede ikke at prøve så meget mere, da der også var en ny firmware, og jeg stod og skulle ud af døren med det samme igen. 

Til top
HonkyHonk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2005
Sted: Grindsted, DK
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg fik ganske kort testet det i går.

Jeg tændte Yousee boksen, uden at gøre noget som helst andet. Der skete intet med receiveren eller TV. (Var som jeg regnede med).
Jeg tændte derpå receiveren for at gennemgå HDMI indstillingere. Hvad der undre mig er, at min står med Control For HDMI - ON. Så burde den jo have tændt receiveren, da jeg tændte Yousee boksen, ligesom hos Jesper.

Jeg nåede ikke at prøve så meget mere, da der også var en ny firmware, og jeg stod og skulle ud af døren med det samme igen. 

Det er jo også fuldstændig latterligt, at det skal tage 40 minutter at opdatere en firmware :)

Jeg håber du får tid til at lave en test på et senere tidspunkt.

Jesper

LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 14:36
Med fare for at skrive noget der enten ikke er relevant eller som allerede er skrevet, så vil jeg lige pointere at Yousees HD boks ikke understøtter HDMI CEC. Jeg vil tro at det er derfor recieveren ikke reagerer. Jeg kan fx heller ikke få mit TV til at tænde sammen med min boks (Samsung SMT-H3106)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Med fare for at skrive noget der enten ikke er relevant eller som allerede er skrevet, så vil jeg lige pointere at Yousees HD boks ikke understøtter HDMI CEC. Jeg vil tro at det er derfor recieveren ikke reagerer. Jeg kan fx heller ikke få mit TV til at tænde sammen med min boks (Samsung SMT-H3106)
Problematikken er ikke at få receiveren til at tænde med boksen (hvilket min receiver dog gør).
Problematikken er at få lyden igennem til TV'et - selvom receiveren er i stand-by - hvilket IKKE virker for mig.
Jesper

LG 65UF772, Apple TV 4, Sony STR DN1040, Dali IKON 6 MK2, SMT-3126, Harmony Companion
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 16:04

Så er der jo den løsning der hedder HDMI direkte til TV, og lyd via Toslink til Reciver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så er der jo den løsning der hedder HDMI direkte til TV, og lyd via Toslink til Reciver.
Desværre, for mit tudsegamle TV har kun én HDMI indgang - og jeg vil jo gerne have mine andre enheder sat til også.
Jesper

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 16:21

Det problem kan en switch så løse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HonkyHonk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 16:32

Jeg er med på, at problemet kan løses - men burde ikke være nødvendigt når jeg nu har købt (eller troet jeg har købt) en receiver med passthrough.
Jesper

Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af HonkyHonk HonkyHonk skrev:

Problematikken er ikke at få receiveren til at tænde med boksen (hvilket min receiver dog gør).
Problematikken er at få lyden igennem til TV'et - selvom receiveren er i stand-by - hvilket IKKE virker for mig.

OK. Det var også mere til Kandersen. Du er ikke alene om at det ikke virker:

http://community.sony.com/t5/Home-Theater-Products/STR-DN1040-pass-through-not-working/td-p/188509

Mit bud er at recieveren ikke "ved" at der er tilsluttet et tændt TV fordi TVet enten ikke har HDMI CEC eller fordi CEC ikke virker ordentligt. Derfor slukker recieveren for pass through efter nogle sekunder fordi den kun kan stå på "auto". HDMI CEC er stort set altid rigtig dårligt implementeret og det er IMO meget dårligt set af SONY, at en så væsentlig funktion som pass through er baseret på at CEC virker efter hensigten, når nu al erfaring peger på at der sjældent er tilfældet. Jeg vil gætte på at der skal en firmware-opdatering til før det kommer til at virke.

Redigeret af dpny - 01-Maj-2014 kl. 17:23
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 09:53

OK. Det var også mere til Kandersen. Du er ikke alene om at det ikke virker:

Fordi du ikke fik læst hele tråden, så det er dig vel undt at du ramte forkert Wink

Årsagen til jeg reagerede sådan, var fordi Jesper tidligere skrev, at når han tændte Yousee boksen, så tændte den hans receiver.
Det scenarie forstod, og forstår jeg stadigvæk ikke. For det har den aldrig gjort hos mig, og heller ikke i forgårs da jeg lige kort testede det. Jeg var nemlig også af den opfattelse, at Yousee boksen ikke understøtter HDMI CEC, (hvilket dog ikke er et krav i denne henseende). 

Jespers problem består helt klart i, at der ikke kommer noget igennem receiveren, når den er i standby. Det er et Sony problem, efter min mening. Og det kolidere en del med min opfattelse af deres "AUTO" indstilling, da den jo i realiteten er en "OFF" medminde det er en HDMI CEC enhed der tændes. Og det vil så også være et problem, for så tændes receiveren også. Og så er Jesper lige vidt, da han jo netop ikke vil have receiveren tændt, hver gang han skal se TV.
Og derfor burde Sony ændre det, og indføre "ON" alle andre steder end blot i Australien.

Min personlige holdning er derimod, at Sony gør det mest korrekt. Ihvertfald set ud fra mit eget synspunkt og holdning, at når man har en receiver og ønsker at koble billede og lyd enheder til den. Så bør man jo netop også bruge den, med den fordel det giver.

Jeg KAN godt se argument med det unødige i at tænde receiveren, bare for at se eksempelvis Nyheder eller lign. Men lyden i det fleste TV i dag er så fatal dårlig, (min personlige mening og smag), så prisen/unødigheden er det værd.

Mit bud er at recieveren ikke "ved" at der er tilsluttet et tændt TV fordi TVet enten ikke har HDMI CEC eller fordi CEC ikke virker ordentligt. Derfor slukker recieveren for pass through efter nogle sekunder fordi den kun kan stå på "auto". HDMI CEC er stort set altid rigtig dårligt implementeret og det er IMO meget dårligt set af SONY, at en så væsentlig funktion som pass through er baseret på at CEC virker efter hensigten, når nu al erfaring peger på at der sjældent er tilfældet. Jeg vil gætte på at der skal en firmware-opdatering til før det kommer til at virke.

Præcis!

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 09:53

Jeg er med på, at problemet kan løses - men burde ikke være nødvendigt når jeg nu har købt (eller troet jeg har købt) en receiver med passthrough.

Enig.

Har du prøvet at snakke med Sony om det?

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu