recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony STR-DA2400ES og PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony STR-DA2400ES og PS3

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony STR-DA2400ES og PS3
    Sendt: 21-April-2009 kl. 22:35

Hej,

Jeg har købt denne reciver i stedet for min phillips dfr9000, hvor hdmi indgangene har fået deres eget liv.

Jeg sluttede nu min ps3 til og skulle lave lydindstillingerne, ps3 siger så den tilsluttede enhed ikke understøtter audio over hdmi?

Jeg har både prøvet bd og dvd hdmi indgang, med samme resultat.

Er det fordi kablet ikke understøtter 1.3.

Der er ingen problem med min satboks på sammen kabel, der kører den fint linær pcm lyd.

Er der nogle der har en ide om hvad der sker?

Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2007
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 06:31

Jeg har PS3, BD og kabelreceiver tilsluttet min STR-DA2400ES via HDMI og det virker uden problemer.

Mine HDMI kabler er 1,3, men om det er der dit problem ligger ved jeg desværre ikke .

Kan du ikke låne et kabel eller noget? Ellers køb et, da du nok på et tidspunkt alligevel køber et eller andet som skal tilsluttes

Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 12:01

Nu har jeg prøvet med 1.3a kabel, det gør ingen forskel.

Er der nogen forslag til hvad det ellers kan være.

På min sat reciver(hdmi), når jeg står på en hd kanal med dolby lyd, så står der linær pcm 48 og i afd auto, sender den kun L/R sw er det korrekt. Det er fuldstændigt det samme som på alle andre kanaler, med normal stereo lyd?

Jeg har et phillips fjernsyn med dvi og 1080i, det har jeg sat reciver til at kører ud og ps ligeså(den finder også 1080i automatisk). Så jeg kører kun lyden ud fra reciver og det har jeg også sat den til i menu.

Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 12:17
Prøv at slå "HDMI Control" fra?
Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 13:00

HDMI Control er fra, er standard fra

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 22:07

Oprindeligt skrevet af Briandk Briandk skrev:

På min sat reciver(hdmi), når jeg står på en hd kanal med dolby lyd, så står der linær pcm 48 og i afd auto, sender den kun L/R sw er det korrekt. Det er fuldstændigt det samme som på alle andre kanaler, med normal stereo lyd?

Sender du lyd fra Receiver til TV? Altså står den til TV+AMP i Receiverens HDMI menu? Så kan det godt drille. Sæt den til AMP.

Hvis Receiver står til TV+AMP bestemmer dit fjernsyn over hvad der kan benyttes af lydformater og det er jo skidt.

EDIT: Ved nærlæsning kan jeg se, at det har du gjort.... Så har jeg ingen anelse...

Redigeret af Jwin - 24-April-2009 kl. 22:12
Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 20:53

Så fandt jeg løsningen. Ikke særligt positivt.

Jeg har snakket med 3 forskellige i sony support og ingen af dem kunne hjælpe, så fik jeg anden reciver og problemet  var det samme.

Så nærlæste jeg manual og problemet er at jeg bruger hdmi til dvi ud, det understøtter sony ikke, så nu kan jeg returnerne denne og vente på at der kommer noget andet. Det er der ingen af deres reciver der gør.

Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 09:03
Dvi kan jo ikke overføre lyd. Så tror ikke du finder en anden Reciver der kan det?  ret mig hvis der er noget jeg har misforstået

Redigeret af wizdk79 - 26-April-2009 kl. 09:05
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af wizdk79 wizdk79 skrev:

Dvi kan jo ikke overføre lyd. Så tror ikke du finder en anden Reciver der kan det?  ret mig hvis der er noget jeg har misforstået

Dette er korrekt. DVI er ikke i stand til at overfører lyd - desværre.

/Zirio

CineZirio

Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 20:36

Hdmi til DVI ud er til fjernsynet, og der er jeg ikke interesseret i at overføre lyden til( for så ville man jo ikke kunne få noget suround lyd, da reciver bare ville sende det signal som fjernsynet understøtter, så det er slået fra, så det er fint for mig, at jeg kun har dvi indgang på fjernsynet, jeg bruger jo ikke lyden der).

Problemet er at reciveren, ikke modtager lyden fra PS3 over hdmi kablet. Fordi fjernsynet er tilsluttet med et hdmi/dvi kabel.

Dette kan lade sig gøre på de fleste andre reciver, jeg tror kun det er sony, hvor det ikke kan lade sig gøre. Det er udmiddelbart underligt at et udgangskabel er skyld i at der ikke er lyd på indgangen.

Det er den eneste fejl mulighed jeg kan forestille mig, da jeg har prøvet 2 forskellige reciver nu.

Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 20:46

http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/setti ngs/audiooutput.html

har du prøvet nogen af de her indstillinger

Redigeret af wizdk79 - 26-April-2009 kl. 21:02
Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 21:38

PS3, siger at den tilsluttede hdmi enhed (2400es) ikke kan bruges til audiooutput. Så den sender slet ikke noget audio out, fordi 2400 ikke lader den. Ps3 er så smart at den selv finder ud af, hvad de tilsluttede enheder understøtter af lydformat.

Så indstillinger er ligemeget når den ikke sender lyden ud, fordi at 2400es ikke vil modtage den.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu