Hej.
Jeg har en 5 x 80 W "lillebror", jeg selv har købt brugt.
For det første, så er der lidt forsinkelse fra man tænder til der åbnes. Sådan skal det være. Men hvis der alligevel ikke kommer lyd:
Tjek om muligt, om den siger noget i hovedtelefoner og med højttalerne slået fra. En lille kobbertråd mellem klemmer/terminaler bagpå kan være synderen og kortslutte udgangstrin, og så træder et beskyttelseskredsløb i funktion. Noget lignende var tilfældet på min, hvor tidl. ejer havde presset et kabel ind med vold og magt, så klemmen var kortsluttet inde i apparatet (bøjet metal og lidt kobbertråde).
Jeg ordnede det selv og bad om et afslag på prisen og fik det. Sælger - ikke opr. ejer, men en med kommisionssalg - var ikke klar over fejlen, og vi blev ikke uvenner eller noget. Alt andet var helt i orden.
Og din har ikke klemmer, men større og bedre skrueterminaler.
Et tegn, du kan gå efter: Virker displayet normalt eller siger det evt "protection" e.l., når du skruer op?
Købeloven gælder også ved køb af brugt, og er apparatet defekt beder du bare med det samme om at få handelen ophævet medmindre du har købt som beset eller har fået at vide, at der kunne være noget galt og det står på din kvittering.
Redigeret af Carser - 01-Maj-2006 kl. 19:51