|
Sony str-dn1040 vs Pioneer vsx-923 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Keldjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-November-2013 kl. 20:57 |
Vi har en gammel Onkyo receiver vi stort set ikke bruger mere af flere årsager.
Vi vil gerne udskifte den med en nyere receiver, der lever op til nutidens trådløse muligheder, hvilket dels vil sige afspilning fra vores Synology, men også fra Ipads, smartphones mv. Efter nogle ugers overvejelser er valget nu (måske) faldet på enten Sony str-dn1040 vs Pioneer vsx-923, der som jeg læser det stort set er lige gode, dog lydmæssigt med et lille plus til Sony'en. Jeg er dog fortsat i tvivl, da vi går mere op i funktionerne end den lille forskel i lyden. Prisen er stort set den samme, men man medregner den trådløse dims til Pioneeren, der vist skal bruges for at få den til virke med Ipads mv. RET MIG ENDELIG HER, hvis dimsen ikke er nødvendig.. For at træffe det endelig valg, har jeg følgende tvivls spørgsmål: 1) hvilken har de bedste funktioner, når den skal styres dem og høre musik fra Ipads og smartphones? Vi vil så vidt muligt aldrig komme til at bruge fjernbetjeningen, da der er for mange af dem i forvejen.. 2) Zone 2. Jeg har sku svært ved at fatte det med digitale og analoge udgange, derfor vil jeg være meget præcis i spørgsmålet som vi vil bruge denne funktion til. Er det muligt at bruge zone 1 til tv'et i den ene stue og samtidig høre musik fra Synologyen i en anden stue? Er dette ens på den begge? Ja, for at komme i forkøbet så har jeg været i både El-giganten og Expert som begge sælger begge produkter i håb om at få hjælp. I El-giganten vidste de hvordan man tændte dem og de mest banale ting som er ens for alle receivere. Gutten i Expert vidste ikke at de solgte nogle af dem og måtte lige slå det op på deres hjemmeside, og foreslog mig derefter at købe en anlæg med Dock til smartphones mv. Det er sku da en smule skræmmende... Håber at I kan guide mig mod det endelige valg.. Mvh. Keld |
|
![]() |
|
HQjben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke nogle erfaringer, men de test jeg har læst, bl.a. i Lydogbillede.dk vinder Sony'en klart, endda over 923'erens storebror 1123.
Hvis du ikke har læst deres test af dem, vil jeg anbefale dig at starte der... God fornøjelse
|
|
![]() |
|
Keldjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Jeg har læst rigtig mange tests. Og ja Sony'en vinder, men jeg ved ikke om det er klart når den får fem stjerner, mod Pioneers 4 eller 4,5 stjerner. Og det den vinder på er en smule bedre lyd, når lyden er skruet meget op. Det kan jeg leve med, da det meget sjældent sker at jeg får lov at skrue højt op, da jeg som regler først kan se film, når mine 2 små piger skal sove. Så derfor er min prioritet i stedet over i funktionaliteten ala de 2 punkter jeg spørger til ovenfor... Men netop det er det utrolig svært at blive klog på i test, da det klart nok oftest er lyden der vægter højest. Det har selvfølglig også betydning for mig, men når de 2 skilles af en halv eller en enkelt stjerne, må de alligevel begge være gode..
Jeg er dog meget overrasket at ekspedienter i hifi butikker ikke klart kan fortælle mig om "zone 2" spørgsmålet, da jeg tænker at det er sådan en funktionalitet at de kan sælge et apparat på.. Jeg håber derfor at der er et par stykker herinde, der selv bruger samme setup.. |
|
![]() |
|
Ingen der bruger dette Zone 2 setup?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19842 |
Jeg bruger zone 2 på min aldrende marantz sr5004.
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Med digitale kilder? |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Jeg kender ikke svaret, men normalt kan du finde det i manualen som med ret stor sikkerhed kan downloades fra de respektive hjemmesider. Baseret på hvordan det plejer at være vil jeg tro at man IKKE kan lytte til netværks streams i det ene rum og TV lyd i det andet.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19842 |
Nixen bixen, for det kan den (heller) ikke. Klaus |
|
![]() |
|
Til dpny
Jeg har prøvet det, men jeg forstår ikke så meget af det, da der står en masse om analoge udgange i nogle porte og meget andet og der står jeg af.. Til KlausDM Mener du ikke at nogle af receiverne kan afspille tv i en stue, mens der høres musik i et andet rum?
|
|
![]() |
|
Jeg kan høre radio i køkkenet samtidig med at der ses tv/DVD eller høres CD i stuen. Der kan også høres radio begge steder, men kun samme kanal :-)
Klaus |
|
![]() |
|
Så det er kun radio, det er altså ikke muligt at høre musik fra en server, den finder via DLNA på netværket?
Kan man evt. høre det i stue 2, hvis ikke der afspilles noget i stue 1, eller gør det ingen forskel?
|
|
![]() |
|
Det er individuelt fra forstærker til forstærker.
Du kan kun finde ud af det ved at læse brugsanvisninger. For min forstærkers vedkommende kan zone 2 kun spille fra analoge kilder, uanset om "zone 1" spiller digitalt eller analogt. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |