|
Sony str-dn1040 vs Pioneer vsx-923 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pioneer VSX-923 kan kun afspille analoge kilder i Zone 2. skal der afspilles digitalt skal man op i Pioneer VSX- 1123.
Hvordan Sony virker kan jeg ikke hjælpe med.
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Denon AVR X3000 kan også, men prisen er også en tand højere.
Audio Zone 2 og HDMI Zone 2 for maksimal fleksibilitet
Zone 2-funktionen på AVR-X3000 er en ren revolution, fordi du nu endelig kan sende al din musik videre til et anlæg i et andet rum, uanset hvor musikken kommer fra. Du kan spille fra HDMI, cd-afspiller, Spotify, USB, netværk, digitale eller analoge indgange – kort sagt lige hvad du vil. I næsten alle konkurrenter er du henvist til analoge signalkilder i Zone 2, og det gør i praksis funktionen fuldstændig ubrugelig. |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Jeg har skimmet lidt i manualerne. Det ser ikke ud til at hverken pioneer eller sony kan spille digitale kilder i zone 2. Det er også sådan det plejer at være med de lidt billigere modeller.
Det du spørger efter (netværk i zone 2) er så lidt anderledes end det jeg svarer på, da det der henvises til i maualerne er lyd via HDMI, Optisk eller coax digital. Jeg kunne ikke finde noget specifikt for pioneer om det, men hos sony står der at det heller ikke virker.. Min gæt er at ingen af dem kan det du efterspørger.
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Det er da ikke engang så galt. Den koster 600E i Tyskland. |
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
Side 83-84 i manualen for Sony str-dn1040 fortæller lidt om zone 2 muligheder.
|
|
![]() |
|
Keldjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
ok. Tak for hjælpen.
Jeg må tilbage til tegnebrættet og overveje situationen. Når jeg læser manualerne, ser de ud som om Ipads, smartphones skal være tilkoblet via kabel for at kunne styre receiverne. Det virker da noget tumpet, når de begge enten har eller kan udbygges til Wifi.. eller er det mig der heller ikke her evner at læse manualerne..
|
|
![]() |
|
Der findes Apps som klarer fjernbetjeningen. Og ja du må vist læse lidt om produkterne ;-)
|
|
![]() |
|
Christoffer S. ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-December-2013 Status: Offline Point: 1 |
Nu ved jeg ikke om du har fået afklaret dit problem og/eller købt en reciever, da det jo er et par dage siden nu :-)
Men jeg har selv vsx-923'eren og kan derfor svare på nogle af dine problemstillinger: Mht. den trådløse modtager så har jeg IKKE købt sådan en, men har i stedet tilkoblet den direkte til routerne med LAN-kabel. Jeg synes at modtageren var for dyr, og nu havde jeg mulighed for direkte tilkobling. Jeg spiller trådløst via mobilen både med Spotify eller YouSee Music via AirPlay, og det fungerer upåklageligt! Der kan dog opstå hak i streamningen hvis jeg bevæger mig/placerer iphonen for langt fra routeren (dette afhænger naturligvis både af hvor god en router du har, og hvilken mobil du har (hvor gode antenner den har). Via Spotify/YouSee Music kan du automatisk justere lydniveauet igennem App'en, ligesom når du normalt skruer op/ned inde i App'en (som hvis du bare hørte musik i dine høretelefoner fra iphonen). Der findes også en App til at styre recieveren med, hvor der er en hel del funktioner. Dog har App'en slet ikke alle de funktioner som fjernbetjeningen har, så på et tidspunkt vil du nok være nødsaget til at bruge din fjernbetjening til Recieveren. App'en hedder iControlAv2. I App'en kan du styre lydstyrke, vælge tilslutninger, bruge din iPhone til lydkalibrering (bruger iPhonens mikrofon - tror jeg nok), via App'en kan du ligeledes styre lydstyrke, tilslutning, kilde og meget mere for zone 2 - og i App'en er der også en Zone 3. Jeg er lidt i tvivl om Zone 3, da jeg ikke mener at vsx-923 har en zone 3? Jeg benytter desværre ikke Zone 2, så her kan jeg ikke være behjælpelig. Redigeret af Christoffer S. - 10-December-2013 kl. 11:21 |
|
![]() |
|
Elkær ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Status: Offline Point: 7 |
Jeg er ikke så spids i forskellen på analog og digitalt. Jeg står og har købt et hus, hvor jeg skal spille i to zoner: stuen og køkken alrummet. Alle ledninger er lagt ind i væggene. Vil jeg kunne spille musik/se film i stuen og køkken alrummet på samme tid med de to receivere der nævnes i denne tråd og har det betydning for mig om det er analog eller digitalt?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |