recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY STR-DN1060 eller andet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY STR-DN1060 eller andet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janh84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janh84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONY STR-DN1060 eller andet?
    Sendt: 27-Juni-2015 kl. 17:47
Hej jeg søger råd ift. opgradering af mit nuværende HiFi.

Jeg har et gammelt analogt 2.1 setup og vil gerne med på den digitale bølge og være lidt fremtidssikret ift. fremtidig elektronik 4K, HDMI 2.0, HDCP 2.2. 

Men i første omgang er jeg interesseret i en bedre lyd end jeg har nu samt have et lækkert interface til at afspille FLAC filer fra min NAS såvel som at streame musik fra internettet. 

Nuværende setup er :

NADC370 og DALI 8008 (begge ca 15 år gammelt) samt en B&W ASW610 subwoofer. 

Når jeg hører FLAC musik fra min NAS foregår det via min WDTV Live Hub som er forbundet til mit TV via HDMI og TV'et er forbundet til min NAD C370 via analoge kabler (jeg forstår mig ikke så godt på HiFi men jeg tror det er her flaskehalsen er i mit system).

Jeg er ikke rigtig interesseret i fortsat at bruge min WDTV Live Hub som interface, da jeg føler at det er et gammeldags interface og på ingen måde lækkert at betjene ift. musik afspilning. Derudover vil jeg meget gerne have friheden til at kunne høre musik og skifte sange uden at have mit fjernsyn tændt som WD TV Live kræver.

Så jeg tænker lidt på en SONY STR-DN1060 eller noget lignende. Måske noget fra Onkyo? 

Jeg kunne godt tænke mig at styre min fremtidige forstærker samt min musik kilder (NAS, spotify) via min smartphone (Android 5.0) og her har jeg set at Sony har en ret fed app til deres SONY STR-DN1060.

Surround vil jeg ikke bruge foreløbig så det er i første omgang mit 2.1 sæt af DALI 8008 og B&W ASW610 højtalere der skal forbindes til min fremtidige forstærker. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu