|
sony tv der ikke kan finde alle digitale kanaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kelmek ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-April-2007 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juli-2012 kl. 08:32 |
Hej,
Jeg er ikke helt sikker på hvor det her indlæg hører hjemme, så I er velkommen til at guide mig i rigtig retning, hvis jeg har skudt helt forkert. Jeg modtager tv via stofa og har et Sony kdl-46w3000. Min antenne forening (doa sønderborg) udsender digitalt spejl af stort set alle kanaler i den store pakke som jeg har. Jeg har igennem længere tid haft et cam modul + stofa kort siddende i tv'et fordi jeg havde en HD pakke. Nu er HD pakken afbestilt fordi de fjernede tv2sport og tv3+. Stofa oplyste dog at jeg stadig ville kunne se kanalerne i HD via mit digitale spejl. Så kunne jeg jo spare de penge. I går tænkte jeg at jeg kunne fjerne Cam modulet + stofakort, da jeg jo ikke skulle bruge det til noget mere. Nu finder mit tv 132 kanaler inkl radio, men de allerfleste er markeret med et '$', og jeg kan ikke se dem. Jeg får ikke de gratis versioner af kanalerne. Jeg har lavet fuld søgning. En kollaga der bor et par km væk kan sagtens se alle kanaler uden cam og kort. Hvad gør jeg? Er det tv'et? Kan det være signalstyrke? Er det brugeren? Er der nogen der har et godt bud? ![]() På forhånd tak, Mvh jakob ![]() |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det må være din opsætning af programsøgningen det er galt med. Prøv at kontrollere det og hvis det stadig ikke virker kan du prøve at beskrive din opsætning.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Hej,
Ja, det var også min umiddelbare indskydelse, men jeg har forsøgt at lave fulde søgninger og hurtige søgninger på 346mhz og netværksid 0, som stofa foreskriver. Hvis jeg sætter cammodul og kort i tv'et kan jeg se mange af de 'kodede' kanaler, men ikke alle. Ideen skulle jo være at man kunne se alle dem man har i pakken - også uden kort.... |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
Har du også modulation sat til QAM64 og symbolrate til 6900KS. Hvis du laver en komplet søgning skal både QAM64 og QAM256 anvendes.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
|
![]() |
|
Hej.
Jeg ved ikke om jeg kan sætte qam nogensteder. Når jeg laver en fuld søgning kan jeg kun vælge symbolrate. Den skal opgives i x.xxx Msym/s. Hvordan hænger det sammen med 6900ks Når jeg laver en hurtig søgning kan jeg også angive frekvens og netværks id. Tak Jakob |
|
![]() |
|
Det må være 6.900M
|
|
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
Er du sikker på at dit tv kan modtage MPEG4 ?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Der er MPEG4-tuner i W3000.
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Fjernsynet skulle der ikke være noget i vejen med. Det virker jo fint med kortet i....
|
|
![]() |
|
ipk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 333 |
Det kan være antennekablet.
Kender en hvor fjernsynet ikke fandt alle kanalerne fra yousee ved kanalsøgning. Ved at skifte antennekablet mellem fjernsynet og antennestikket, dukkede de manglende kanaler op. Da fjernsynet stod tæt på antennestikket, var der blevet brugt et af de antennekabler som typisk fulgte med VHS afspillere før i tiden.
|
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2. |
|
![]() |
|
Lige en follow-up!
Det var signalstyrken det var galt med. Jeg fjernede en splitter på loftet, som dæmpede en del. Nu virker det perfekt. Jeg finder 182 tjenester imod 132 før. Nu kan knægten godt nok ikke se tv, men det kommer han til når jeg lige får installeret den forstærker jeg har liggende. Tak for forslag og input! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |