recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY tv genstarter af sig selv ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY tv genstarter af sig selv ?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Ved ikke om jeg fik forklaret mig ordentligt , jeg tænder tv og efter ca 5 sek , slukker det og tænder igen , og jeg rører ikke remote .
Og ville også have fat i sælger , men fuck hvor træls , er 2 år om 1 mdr.
Og som en nævner , de stiller det et sted og lader det stå et stykke tid og siger så der er ingen fejl , som de kan finde , lort


Stein

Her er det let at dokumentere med en video hvor remote og TV er i billedet
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 19:41
Har ikke lagt mærke til hvilket tidspunkt den gør det på.

Jeg tror heller ikke det er på samme tid.


Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 19:53
har Sony ikke en hotline man kan spørge? Kunne jo være en opdatering der har fucket op...
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

har Sony ikke en hotline man kan spørge? Kunne jo være en opdatering der har fucket op...


Den tanke sidder jeg også med.

For det er godt 2 -3 måneder siden der kom en opdatering til mit tv.
Og det er jo den tid hvor fejlen har været.

Jeg vil da prøve og ringe til dem, men jeg er lidt bange for at de afviser
noget mht deres software.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 00:30
Jeg havde samme problem for nogle uger siden med et 42EX720 - kort tid inden reklamationsperioden udløb. Mit TV blev ved med at genstarte en aften, så efter 8-9 genstarter opgav jeg at se fjernsyn - det slukker helt med en rød fejlkode efter omkring 5 gange genstart.

Jeg skrev til Sony's support og fik standardsvar tilbage (check strømstikket, udskift batterierne i fjernbetjening, kobl. evt. ekstraudstyr fra osv) Nåede ikke at prøve det da det virkede fint igen nogle dage senere... Jeg spurgte så til problemet og hvordan og hvorledes med reklamationsperioden og fik at vide at jeg da godt kunne sende det ind (selv betale fragt), men hvis de ikke kunne eftervise problemet, skulle jeg ydermere betale undersøgelsesgebyr samt fragt tilbage til mig - og nu kan det jo være ret svært at eftervise et periodisk problem...
Jeg håber så ikke det er ved at hoppe helt i havet, men så må man jo overveje om det skal være Sony næste gang... - på indlæggene lyder det hvert fald ikke om man er alene om problemet...
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 00:31
NB: Med ref. til tidligere indlæg synes jeg også fjernsynet er blevet gradvist mere ustabilt - har tidligere oplevet genstarter, men det er blevet værre over tid...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 02:26
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Og ville også have fat i sælger , men fuck hvor træls , er 2 år om 1 mdr.

Så er det netop også lige nu, du skal melde fejlen. Hvis de tager den ind nu, er det indenfor reklamationsretten. Hvis det så viser sig, at de sender den tilbage, uden at reparere den, fordi de ikke kan finde fejlen, så er du meget bedre stillet, når fejlen begynder at ske hyppigere. For har den først været sendt ind, for en fejl indenfor de to år, så SKAL de også tage sig af det, hvis den sendes ind for samme fejl, efter de to år.
Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j_skib Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 11:58
For en del år siden, havde vi en lavenergipære der kunne tænde vores TV. Ca 15 sek efter at lyset blev tændt over spisebordet, tændte fjernsynet en gang i mellem (meget periodisk). Det tog noget tid inden vi fandt sammenhængen, og udskiftning af pæren hjalp.
Det er nok ikke samme problem der driller jer, men prøv at slukke alle lavenergipærer næste gang TV'et driller.

//Jørgen.   
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 14:29
Her er svar fra forhandler :


Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét

Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra.


Hvilket de var i forvejen.
Så intet nyt der.

Stein
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Her er svar fra forhandler :


Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét

Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra.


Hvilket de var i forvejen.
Så intet nyt der.

Stein

Hvorfor hulen skulle du dog også slå automatisk sluk og automatisk opdatering fra? 
Jeg formoder ikke man laver en funktion i et hvilket som helst produkt, med det henblik, at funktionen skal slås fra. Den del har jeg ekstremt svært ved at se skulle holde som godt argument i en evt. reklamationssag.
At det kan give mening at prøve at slå det fra i forbindelse med fejlsøgning, det er noget helt andet. Men at blive rådet til at slå det fra, det er simpelthen grotesk. Det skal sgu da virke.

Og hvis det var mig og jeg ellers havde tid nok, så ville jeg da helt klart tage dem på ordet i sådan et tilfælde, og bruge det mod dem. Mener de TVét har en/flere funktion(er) der ikke virker, og derfor anbefaler at slå det fra, så har de en opgave de skal igang med, at få lortet til at virke, eller pengene retur. Hvor svært kan det være!

Forøvrigt går jeg ud fra, at når/hvis der er en opdatering, at TVét så melder det til brugeren? Det gør mine Samsung TV.

Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Her er svar fra forhandler :


Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét

Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra.


Hvilket de var i forvejen.
Så intet nyt der.

Stein


Hvorfor hulen skulle du dog også slå automatisk sluk og automatisk opdatering fra? 
Jeg formoder ikke man laver en funktion i et hvilket som helst produkt, med det henblik, at funktionen skal slås fra. Den del har jeg ekstremt svært ved at se skulle holde som godt argument i en evt. reklamationssag.
At det kan give mening at prøve at slå det fra i forbindelse med fejlsøgning, det er noget helt andet. Men at blive rådet til at slå det fra, det er simpelthen grotesk. Det skal sgu da virke.

Og hvis det var mig og jeg ellers havde tid nok, så ville jeg da helt klart tage dem på ordet i sådan et tilfælde, og bruge det mod dem. Mener de TVét har en/flere funktion(er) der ikke virker, og derfor anbefaler at slå det fra, så har de en opgave de skal igang med, at få lortet til at virke, eller pengene retur. Hvor svært kan det være!

Forøvrigt går jeg ud fra, at når/hvis der er en opdatering, at TVét så melder det til brugeren? Det gør mine Samsung TV.



Jeg giver dig ret .
Ang opdatering så har jeg aldrig noget sat til som auto , den skal spørge og så kan jeg vælge ja eller nej , gælder alt jeg har .
Ja skide træls at skulle undvære sit tv i nok flere uger , for tvivler på de ved hvad fejlen er , har en ide på strømforsyning .
Men mente at de store producenter havde en aftale med rep i hjemmet ????


Stein
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

 

Jeg giver dig ret .
Ang opdatering så har jeg aldrig noget sat til som auto , den skal spørge og så kan jeg vælge ja eller nej , gælder alt jeg har .

Der er intet galt i auto opdatering, når det virker.
Det gale i det her tilfælde er, at du bliver rådet til at slå det fra. Det kan ikke være hensigten med funktionen.

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Ja skide træls at skulle undvære sit tv i nok flere uger , for tvivler på de ved hvad fejlen er , har en ide på strømforsyning .
Men mente at de store producenter havde en aftale med rep i hjemmet ????


Stein

Jeg ved ikke med Sony. Men Samsung har premium service, og så kommer de hjem og forsøger ordne fejlen. Lykkes det ikke, tager de tvét med, og man låner et andet i mellemtiden.

Det er altid surt, når noget ikke virker. Den del kommer vi forbrugere nok aldrig af med.



Redigeret af Kandersen - 28-November-2013 kl. 11:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu