recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony TV/ LG Afspiller CEC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony TV/ LG Afspiller CEC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony TV/ LG Afspiller CEC
    Sendt: 02-Februar-2021 kl. 22:35
Hejsa

Jeg har et Sony XE9005 TV og en LG UP970 BD-afspiller. Jeg kan ikke få afspilleren til at virke med fjernbetjeningen til mit TV. Jeg skal bruge afspillerens. CEC er slået til på TV, men på afspilleren kan jeg ikke finde hvor jeg skal slå det til, hverken CEC eller Simplink. Er der nogen der har erfaring, eller forslag til, hvad jeg kan gøre?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 22:51
Som regel findes det under hdmi indstillinger eller output.
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 22:54
Problemet er desværre at den indstilling findes ikke på afspilleren.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 22:58
Hvis denne er din afspiller, har den det de kalder “simplink”, som er et andet navn for hdmi cec.
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 23:01
Jeps. Og det kan jeg ikke finde nogle steder i indstillinger.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 23:08
 https://www.avforums.com/reviews/lg-up970-4k-ultra-hd-blu-ray-disc-player-review.13788

The player apparently supports Simplink but we found the CEC features to be very limited and even with an LG B7 there was no control interaction between the TV and the player.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 https://www.avforums.com/reviews/lg-up970-4k-ultra-hd-blu-ray-disc-player-review.13788

The player apparently supports Simplink but we found the CEC features to be very limited and even with an LG B7 there was no control interaction between the TV and the player.


Klaus

Ok... Så er det ikke bare mig, der er helt galt på den.... Så må jeg på jagt efter en anden :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 23:16
Manualen er heller ikke til megen hjælp desværre.

Nå du har fået hjælp.


Redigeret af Munch - 02-Februar-2021 kl. 23:18
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Manualen er heller ikke til megen hjælp desværre.

Nå du har fået hjælp.

Nej den prøvede jeg også, men den gav ikke meget hjælp. Hehe. Men ja, der ser ud til jeg må ud på markedet. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af McNeil McNeil skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Manualen er heller ikke til megen hjælp desværre.

Nå du har fået hjælp.

Nej den prøvede jeg også, men den gav ikke meget hjælp. Hehe. Men ja, der ser ud til jeg må ud på markedet. 
Bare utroligt at der sælges maskiner uden link funktion i dag.
Til top
McNeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Marts-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af McNeil McNeil skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Manualen er heller ikke til megen hjælp desværre.

Nå du har fået hjælp.

Nej den prøvede jeg også, men den gav ikke meget hjælp. Hehe. Men ja, der ser ud til jeg må ud på markedet. 
Bare utroligt at der sælges maskiner uden link funktion i dag.

Modellen er heller ikke en af de nyeste. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 05:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Bare utroligt at der sælges maskiner uden link funktion i dag.

Den har det, både i følge anmeldere og manualen.
Det virker bare ikke pisse godt.

Klaus (der med din Beo4/Lintronic løsning ikke behøver HDMI-CEC for at styre det hele med en enkelt fjernbetjening).


Redigeret af KlausDM - 03-Februar-2021 kl. 05:54
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu