recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY TV med "Samba Interactive TV"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY TV med "Samba Interactive TV"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONY TV med "Samba Interactive TV"
    Sendt: 25-April-2018 kl. 10:45
Senest jeg opdaterede mit SONY TV fik jeg 'nag'-screens med at jeg skulle enable "Samba Interactive TV". Til sidst blev jeg træt af det og enablede, hvad jeg troede var en almindelig App'en.

Jeg har Internet forbindelse gennem Yousee kabel med deres standard router (den hvide 'space'-rotuer). Efter noget tid begyndte mit kablede netværk at få udfald, imens Wifi stadig kørte videre. Hvis jeg slukkede og tændte routeren, virkede det kablede netværk i 10-20 minutter, hvorefter det holdt op med at virke på alle porte. Wifi virkede stadig.

Jeg troede det var en fejl på routeren, da det også skete med en PC direkte i routerens switch porte. Jeg fik udskiftet routeren af Yousee og troede at fejlen så var væk.
Dagen efter begyndte det igen. Jeg begyndte at rode med rundt med kabler og fandt ud af, at hvis jeg tog kablet til TV ud af routeren, virkede det kablede netværk med det samme. Når jeg satte kablet til TV i routeren igen, gik der 10-20 minutter, så holdt det kablede netværk op med at virke (på alle porte, Wifi virkede stadig).

Jeg overvejede om det måske kunne være en defekt i TV'ets netkort og tænkte på at prøve at indskyde en switch imellem. Jeg kom så i tanke om at jeg for nylig havde enablet "Samba Interactive TV" og prøvede at disable det igen. Efter jeg fik det disablet, har det kablede netværk virket lige siden.

Jeg har så googlet "Samba Interactive TV" og fundet mange spændende sider, bl.a. denne:
https://www.slashgear.com/sony-android-tv-on-nougat-can-capture-screens-for-ads-28513041/

Jeg vil anbefale at man disabler "Samba Interactive TV", hvis man skulle være så uheldig at få det installeret. Jeg ved at Philips også gør brug af dette system.

/Duelund

Redigeret af Duelund - 25-April-2018 kl. 11:12
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 10:55
glem det

Redigeret af Kampus - 25-April-2018 kl. 10:56
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 10:58

Her er info om installation af ADB, hvis man skule få lyst til helt at fjerne "Samba":
https://www.xda-developers.com/install-adb-windows-macos-linux/

/Duelund

Redigeret af Duelund - 25-April-2018 kl. 11:18
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

glem det

Ok ;-)
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 08:06
Det er nu en uge siden jeg disablede "Samba Interactive TV" og mit netværk har kørt stabilt siden.

Jeg har endvidere fået besked om at en ny firmware er på vej til mit TV, som stadig indeholder dette famøse "Samba":

Denne firmwareopdatering introducerer Android Nougat til Sony Android TV og understøtter:
  • Billede-i-billede-tilstand
  • Halv skærm-indstillingstilstand
  • Skift mellem opgaver (hurtig adgang til nyligt anvendte apps)
  • Hybrid Log-Gamma (HLG) HDR-indhold til USB, DLNA og satellit-TV (kun serierne XD94, XD93, XD85, SD85, X93D, X94C, X93C, X91C, X90C, X85C, S85C)
  • Google Cast 4K-indhold via indbygget Chromecast
  • Funktion til stemmesøgning i webbrowser
  • Samba interaktiv TV-tjeneste
  • Flere Google-konti
  • Mulighed for at skifte til TV-visning fra startmenuen med PROG +/- eller taltasterne
  • Forbedret grænseflade til "Discover"-menu og navigation
  • Forbedret inputskærm til Wi-Fi®-adgangskode
  • Forbedret brugervenlighed, når du registrerer en USB HDD-optagelsesenhed
  • Forbedret brugergrænseflade, når du bruger en USB-stick eller harddisk som lagerenhed, der kan udvides

Jeg anbefaler at man disabler "Samba Interactive TV".

/Duelund

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 14:46
Vi har anbefalet det samme i den seneste anmeldelse af Sony-TV. Det er et skråplan producenterne bevæger sig ud på. Ud over 4K Chromecast, så er der ikke rigtig noget i Nougat, som giver løftede øjenbryn.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu