recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony ubp-x800m2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony ubp-x800m2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony ubp-x800m2
    Sendt: 05-Januar-2022 kl. 16:40
Har sat mig for at skifte min Playstation 3 ud med en ny blu ray afspiller og har set mig varm på Sony ubp-x800m2, den kan lige nu købes for ca. 2400,- i div butikker. Men inden jeg slår til, er der andre alternativer eller er det ca samme kvalitet i den prisklasse?

Frank 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 17:14
Panasonics Blu-ray-afspillere med HCX-processering er de bedste. DP-UB824 kan fås for lidt over 3000,-, og det er omtrent samme fornemmelse af kvalitet som den omtalte Sony. Jeg har haft begge. Eller, jeg har Panasonic'en

HCX hjælper både ved brug af HDR og hvis HDR skal konverteres til SDR. Jeg har brug for HDR->SDR-konvertering, og på dette punkt er Panasonic lysår foran Sony, og, så vidt jeg har læst, alle andre på markedet, inklusive Oppo.

Er 824'eren for dyr har Panasonic også DP-UB424 med HCX og HDR Optimizer, men så mister man vist nok Dolby Vision (eftersom jeg ikke bruger HDR er det ikke noget jeg har sat mig så meget ind i), og byggekvaliteten er også en anden. Alt under Sony UBP-X800m2 og Panasonic DP-UB824 er nogle små plastikmaskiner, men derfor kan de selvfølgelig stadig være gode nok. Prisen falder selvfølgelig også tilsvarende.

Redigeret af Naiera - 05-Januar-2022 kl. 17:16
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Panasonics Blu-ray-afspillere med HCX-processering er de bedste. DP-UB824 kan fås for lidt over 3000,-, og det er omtrent samme fornemmelse af kvalitet som den omtalte Sony. Jeg har haft begge. Eller, jeg har Panasonic'en

HCX hjælper både ved brug af HDR og hvis HDR skal konverteres til SDR. Jeg har brug for HDR->SDR-konvertering, og på dette punkt er Panasonic lysår foran Sony, og, så vidt jeg har læst, alle andre på markedet, inklusive Oppo.

Er 824'eren for dyr har Panasonic også DP-UB424 med HCX og HDR Optimizer, men så mister man vist nok Dolby Vision (eftersom jeg ikke bruger HDR er det ikke noget jeg har sat mig så meget ind i), og byggekvaliteten er også en anden. Alt under Sony UBP-X800m2 og Panasonic DP-UB824 er nogle små plastikmaskiner, men derfor kan de selvfølgelig stadig være gode nok. Prisen falder selvfølgelig også tilsvarende.
Hvad vil det sige når du konvertere fra HDR->SDR...spørger dumt, for jeg er ikke skarp på dette område, for mig har det bare været vigtigt at det var blu ray film som jeg købte...

Frank 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 20:38
Har du overhovedet et UHD TV?
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Har du overhovedet et UHD TV?
Det har jeg og en fake 4K projektor...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 20:43
Hvis du skal bruge HDR har du ikke brug for konvertering til SDR. Hvis du bare køber normale Blu-rays, og ikke 4K UHD Blu-rays, har du slet ikke brug for en UHD Blu-ray-afspiller…
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis du skal bruge HDR har du ikke brug for konvertering til SDR. Hvis du bare køber normale Blu-rays, og ikke 4K UHD Blu-rays, har du slet ikke brug for en UHD Blu-ray-afspiller…
Det er meningen at der fremover skal købes 4K film...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 21:32
Så skal du, IMO, kigge på en af de nævnte Panasonic-maskiner.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2022 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så skal du, IMO, kigge på en af de nævnte Panasonic-maskiner.
Tak for godt råd, jeg går på jagt 🙂

Frank 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu