recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY Vegas Movie Studio 9 Platinum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONY Vegas Movie Studio 9 Platinum

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PT34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: SONY Vegas Movie Studio 9 Platinum
    Sendt: 08-Februar-2010 kl. 14:32

Har købt et Kodak Zi8 Full HD videokamera. Derfor skulle jeg også bruge noget redigerings software og de fleste rådede til SONY Vegas Movie Studio 9 Platinum så det er bestilt. Men er der nogen der har kendskab til hvor meget det kræver af computer, i en forretning sagde de at

C2D T6600 med 4 GB DDR2Ram vil være rigeligt, i en anden butik sagde de at de klart ville råde til core i5 med DDR3 Ram.

Nogen der har kendskab til programmet og ved hvad det kræver for det kører problemfrit??

På Sonys hjemmeside skriver de:

System Requirements

• Microsoft® Windows® XP SP 2, Windows Vista™, or Windows 7
  • 800 MHz processor (2.8 GHz recommended for HDV and AVCHD)
  • 200 MB hard-disk space for program installation
  • 256 MB RAM (512 MB RAM recommended for HDV and AVCHD)
  • OHCI-compatible i.LINK® connector1/IEEE-1394DV card (for DV capture and print-to-tape)
  • Windows-compatible sound card
  • DVD-ROM drive (for installation from a DVD only)
  • Supported CD-Recordable drive (for CD burning only)
  • Supported DVD- R /- RW /+ R /+ RW drive (for DVD burning only)
  • Supported BD-R/-RE drive (for Blu-ray Disc™ burning)
  • Microsoft DirectX® 9.0c or later (included on application disc)
  • Microsoft .NET Framework 2.0 (included on application disc)

Men det er jo altid min. krav og så oplever man hurtigt at det hakker/fryser (erfaring fra Pinnacle studio)

Også er der nogen der ved hvilken win7 det kører med 32/64 bit?? - premium/pro??
Håber nogen kan hjælpe?!?!
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 15:12
jeg ville først og fremmest tjekke om redigeringssoftwaren kan køre smartrendering på de filer som netop dit kamera spytter ud (OBS det kan være modelspecifikt om det kan eller ej.. spørg evt producenten af softwaren), kan den det, kommer du til at spare meget mere tid end det en hurtig computer kan opveje.

Jeg selv bruger Powerdirector 8 (største udgave) og den kan på de avchd filer min canon spytter ud... men du kan se her hvad der går ud på http://www.cyberlink.com/stat/product-tutorial/enu/technologies/video-technologies-editing.jsp kig under svrt (det kalder denne producent smartrendering)

Redigeret af rhsin - 08-Februar-2010 kl. 15:13
Mvh

René
Til top
PT34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 15:47
Tak for svar. Desværre fatter jeg ikke en brik af detEmbarrassed
Jeg har med tidligere kameraer og Pinnacle Studio lagt video ind, redigeret klip, lagt overgange, takst, musik osv på og så rederet for at skrive ud på DVD, det er pgså det jeg gerne vil fra Kodak Zi8 til Sony Vegas.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af PT34 PT34 skrev:

Tak for svar. Desværre fatter jeg ikke en brik af detEmbarrassed
Jeg har med tidligere kameraer og Pinnacle Studio lagt video ind, redigeret klip, lagt overgange, takst, musik osv på og så rederet for at skrive ud på DVD, det er pgså det jeg gerne vil fra Kodak Zi8 til Sony Vegas.
Det rhsin vil have du skal overveje er om du har brug for smart rendering.

Normal rendering:
Du ændrer i dit matriale, sætter tekster ind osv.
Når det er gjort skal det rendere, hvilke tager lang tid.

Hvis du derefter kommer i tanke om at du vil ændre i dit projekt/film, så skal der renderet forfra.

Smart rendering:
Det samme som ovenstående, men hvis du vil ændre i dit projekt/film efter renderingen, så kan smart rendering nøjes med at rendere i det du har ændret.

DVS du sparer en masse tid hvis du vil ændre i din film.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 16:06
ja præcis.. skal man "producere" en avchd film med en relativ standard computer skal man påregne at det tager omkring 5-6 minutter at rendere 1 minut spilletid hvis det er en 1080i fil med en relativ høj bitrate på eks 18-20 mbit/sec.

Jeg lavede engang et forsøg med at sætte klip sammen med TSmuxer http://www.smlabs.net/tsmuxer_en.html (som absolut ikke skal tages for et redigeringsværktøj, men blot en nem og hurtig måde at samle klip på) og her tog 10 klip af samlet 15 minutters varighed under 3 minutter at klippe sammen, samme klip tog omkring 1,5time på samme pc men hvor den stod og renderede... faktisk oplevede jeg endda (fordi jeg havde sat en for dårlig snitbitrate) at kvaliteten var ringere.. men jeg kunne lave pæne overgange musik tale osv.

Men må være ærlig til egenbrug hvor man lige skal samle en begivenhed bestående af måske 15 klip til et samlet klip der bruger jeg oftere tsmuxer end jeg gider at sidde med redigeringsprogrammet.. alene fordi det gøres så hurtigt.... klart skal det bruges til noget mere eller er det noget jeg skal vise andre kan man da godt blære sig med det redigerede.... men jeg vil egentligt hellere bruge tiden på noget andet Embarrassed

(det skal lige indskydes at den tid jeg taler om at "producere" er altså når du er færdig med at sætte klippene som du vil have dem.. med overgange musik osv. (tsmuxer kan man KUN sætte klip sammen.. ingen anden redigeringsmuligheder) .. men altså den tid der går fra man har projektet klar og trykker start -> til det er færdig.. (der er det computeren som laver arbejdet og du holder pause) 

Redigeret af rhsin - 08-Februar-2010 kl. 16:08
Mvh

René
Til top
PT34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 16:08
Hmmm smartBig smile
Men hvordan ved jeg om Sony Vegas kan det med filer fra Zi8??

Og igen, mit spørgsmål var om hvad prgrammet kræver af en bærbar, om jeg kan "nøjes" med f.eks. C2D T6600 med 4GB DDR2 RAM eller om programmet vil kræve f.eks core i5 med 4 GB DDR3 RAM?? - det er vel det samme uanset om man kan smart rendere eller ej?? - eller har jeg helt misforstået?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 16:12

Hmmm smartBig smile

Og igen, mit spørgsmål var om hvad prgrammet kræver af en bærbar, om jeg kan "nøjes" med f.eks. C2D T6600 med 4GB DDR2 RAM eller om programmet vil kræve f.eks core i5 med 4 GB DDR3 RAM?? - det er vel det samme uanset om man kan smart rendere eller ej?? - eller har jeg helt misforstået?
Din T6600 burde godt kunne fungere, det tager nok bare lidt længere tid at rendere, men det behøver jo ikke være det store problem.

Men at bruge en bærbar, tja det fatter jeg ikke.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 16:13

Hmmm smartBig smile

Jeg har læst et sted at den store udgave af vegas movie kan smart rendere visse filer (ikke alle).. men jeg ville bestemt sende dem en mail og spørge dem evt på deres supportside.

Men uanset hvad så jo hurtigere computer jo hurtigere får du kørt klippet igennem.. uanset hvad.. jeg bruger selv en acer Travelmate 7730G-874g25mn og den har en core duo 2,53mhz med 4gb ram... og det er vel ok til hobby brug... jeg har overvejet at købe en kraftigere stationær,, men jeg tror ikke jeg bruger det nok til jeg gider have en fast stående til det... måske engang når jeg bliver ældre og får mere tid til det som hobby

Redigeret af rhsin - 08-Februar-2010 kl. 16:15
Mvh

René
Til top
PT34 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 16:29
Endnu engang tak for de hurtige svarSmile

Men for lige at være sikker:
En T6600 med DDR2 RAM skulle sagtens kunne køre programmet uden problemer, er lidt ligeglad med hvor lang tid rendering tager, det kan den gøre om nattenLOL - Bare det kører fejlfrit når jeg redigere, ligger tekst, musik osv på.

Ved godt det ville være langt mere ultimativt med stationær til redigering, men får bare aldrig taget mig sammen til at sætte mig på kontoret til den, arbejder bedst i sofaenEmbarrassed
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu