recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony VPL-HW40ES og lyd ud???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony VPL-HW40ES og lyd ud???

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony VPL-HW40ES og lyd ud???
    Sendt: 30-Juni-2016 kl. 19:53
Hjælp, jeg har sådan set besluttet mig for ovenstående projektor, hvor jeg streamer fra min mobil til Chromecast, men jeg kan ikke rigtig få besked omkring 2 ting:

1) om jeg bare kan sætte Chromecasten i HDMI stikket på projektoren og få billede den vej.

2) hvordan jeg får lyden kørt over til min forstærker, som er klassisk, med røde og hvide 'line in' stik. 

Den har vist ikke nogen udgang til lyd-ledning. Der er HDMI og en der hedder 'IR IN', VGA og VGA til 'remote' - ved ikke om det kan bruges.

http://www.sony.dk/pro/product/projectors-homecinema/vpl-hw40es/overview/

Det er mit sommerprojekt at få stillet en god biograf på benene herhjemme og jeg sidder fast! Er der nogen der ved hvordan en ordentlig lydopsætning kan laves med den projektor?

På forhånd tak,
VH Nikolaj, der er ved at være træt af internetsøgninger..

Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 21:36
Hvilken forstærker har du?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2016 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af nikstar nikstar skrev:

Hjælp, jeg har sådan set besluttet mig for ovenstående projektor, hvor jeg streamer fra min mobil til Chromecast, men jeg kan ikke rigtig få besked omkring 2 ting:

1) om jeg bare kan sætte Chromecasten i HDMI stikket på projektoren og få billede den vej.

2) hvordan jeg får lyden kørt over til min forstærker, som er klassisk, med røde og hvide 'line in' stik. 

Den har vist ikke nogen udgang til lyd-ledning. Der er HDMI og en der hedder 'IR IN', VGA og VGA til 'remote' - ved ikke om det kan bruges.

http://www.sony.dk/pro/product/projectors-homecinema/vpl-hw40es/overview/

Det er mit sommerprojekt at få stillet en god biograf på benene herhjemme og jeg sidder fast! Er der nogen der ved hvordan en ordentlig lydopsætning kan laves med den projektor?

På forhånd tak,
VH Nikolaj, der er ved at være træt af internetsøgninger..

Du får ikke en god hjemmebiograf hvis du bruger en chromecast til at levere videosignalet tro mig jeg har prøvet og det ser forfærdeligt ud på et stort lærred
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 00:27
Hej,

1. Du kan godt sætte en Chromecast i et af HDMI stikkene, og få billed den vej.
Kvalitet kan man jo altid diskutere. Vi er nu fint nok tilfredse herhjemme. Synes ikke det ser forfærdeligt ud, dog svinger kvaliteten jo alt efter hvilken streaming tjeneste du bruger og hvordan din internet hastighed er og signalet mellem det trådløse netværk og chromecasten.

2. Lyden bliver et problem, hvis du kører casten direkte i projektorern, for ja, der er ingen lyudgangen. Så du skal have 
a. En forstærker med hdmi eller anden video indgang (hvor du konverterer chromecastens HDMI om til det format din reciever/forstærker kan bruge) eller 
b. Du finder en boks, som kan splitte chromecastens HDMI signal om til et HDMI signal og et lyd signal. (ved ikke om det findes)
Edit: Efter søgning på "convert HDMI to audio" kom der flere forslag op. F.eks 

Det nemmeste er nok at købe en ny forstærker, hvis du mangler HDMI indgangen, og du skal alligevel trække et kabel fra projektor til forstærker. Så om det er et lydkabel fra projektor til forstærker eller et HDMI kabel fra forstærker til projektor, gør vel ikke den store forskel.

Redigeret af hunterSEG - 01-Juli-2016 kl. 00:34
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2007
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jduro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2016 kl. 09:42
Jeg har sådan en projektor. Super billede, den skal du nok blive glad for. Jeg bruger selv et Apple tv forbundet direkte til projektoren. Jeg kan klart anbefale dig at få en forstærker med digital indgang.
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 15:30
Min forstærker er en Cayin. Den har så vidt jeg husker bare de klassiske hvide og røde 'Line in'.

Iøvrigt har jeg fået specialtilbud på en Epson EH-TW6600 til 9.500 fordi den har fået skiftet hele indmaden. Men den siger 32 DB på 'normal' mode (var vist 24 på 'eco') og den lave støj er det jeg sætter pris på ved Sony..
Til gengæld har den lydudgang der passer til forstærkeren..

Ved bare ikke om jeg fortryder, at jeg har sparet lidt og gået på kompromis m billede og støj..

Men iøvrigt TAK for gode indspark!
- har du bare Apple Tv boksen stående på hylde v projektoren? Og billedkvalitet er stadig god?
- tak for den der lydkonverter ide. Men hvis jeg vælger at streame pr bærbar/ set top box så kan jeg vel få en hdmisplitter så jeg kun har ET hdmi kabel gnm rummet.

Nogle umiddelbare sidste kommentarer? Synes stadig det er svært at vælge projektor/ opsætning.
Billedkvalitet og lav støj er prioriteter.

Pft
Nikolaj
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 22:00
Ehhh, ikke for at blande mig for meget, men hvad går det "special" tilbud ud på? Søger jeg på epson tw6600 på pricerunner, så kan jeg få en ny leveret fra Webhallen til 9.049 kr. Det synes jeg umiddelbart er et bedre tilbud, desværre ikke et specialtilbud.

Kan læse, den siger 36 db ved normal og 23 ved eco. Det synes jeg er et meget stort spring. 36 db er meget, min Benq w1070 står til 33 db ved normal og 30 ved eco. Kører kun på eco, men jeg kan sagtens stadig høre den. Så 36 må være meget. 23 db dog er i en ende, hvor den næsten burde være "lydløs". Synes bare springet er stort. Så synes helt klart du skal høre den i de forskellige modes først.

Ja, et kabel mere gennem stuen, må være at fortrække. Og hvis du ikke gider gå en til computeren hele tiden, så finder der nogle gode mus/tastatur apps til telefonen (har prøvet et par stykker, dog kun på android. F.eks Intel remote https://downloadcenter.intel.com/download/24967/Intel-Remote-Keyboard-Host-App)

Det er mega svært at vælge, men der er også mange ting der skal vurderes på. 

Sidebemærkning om streaming. Sad i går og så Netflix igen efter en længere pause. Ser til daglig serier på HBO, DR TV, TV2, lidt C-more og googleplay. Må sige jeg synes kvaliteten ved netflix var tydeligt bedre end de andre. Kan dog godt være det fordi serien er ny. Det hele bliver streamet over chromecast.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2016 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af nikstar nikstar skrev:

Jeg syns at du skal overveje en ny surround receiver med HDMI.
Det vil gøre hele din problemstilling meget nemmere og gøre lyden meget bedre..!
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 10:42
@Jespermart

Det er da en sandhed med modifikationer du siger der om Chromecast (hvis vi ser bort fra den ikke kan 24p).

I vores værested har vi da en BenQ W1070 tilsluttet med Chromecast + 108" lærred og så lyden trukket ud gennem minijack stikket til en mixer og med aktive højtalere. Men kan afspille fulde bluray rip uden problemer igennem Plex hvor bitrate bliver holdt på original.

Til topic:

Hvis ikke den Sony har Line out, så er det en ny receiver med hdmi der skal til.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 21:45
Tak for alle de præcise svar! Jeg kan ikke få mig selv til at udskifte min gamle forstærker, som jeg er glad for. Jeg overvejer den Lindy Audioextractor-løsning eller en støjsvag! projektor m Line out. Håber bare jeg har det hele klar til efteråret hvor Game of Thrones S6 skal på ;)

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2016 kl. 21:49
Du skal jo bare være klar over at du går glip af alt hva der hedder digital og HD lyd, og lyden er 50% af filmoplevelsen.
Så den gode biograf og lydopsætning du efterlyser, får du ikke på den måde du vil sætte det op på.
Til top
nikstar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2016 kl. 12:56
Jo tak. Jeg er seminovice i dette game og er ikke klar over hvor mgt lyd jeg taber ved at konvertere til analog..
Har bare for svært ved at finde budget til at skifte forstærker også, lige nu. Kan forhåbentlig komme på sigt ;)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu