|
Sony VPL-VW1000ES projektor - er den så god |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg troede ellers man kunne få noget fra 125k.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er vist 720p'ere, som trods alt nok ikke er så relevante.
|
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har fået en meget fin pris på den, dog afventer jeg og ser hvad JVC kommer med.
Herefter bliver det til et køb.
Andre bud til under 100 tkr. med rabat.
|
||
SVP03
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
det kommer an på hvad du vægter - jeg havde nok kastet mig over den Runco jeg havde råd til |
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det skal være DLP, skal det være 3 chip.
|
||
SVP03
|
||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Efter at jeg har skiftet til en MacBook Pro Retina, er det gået op for mig at “et eller andet” rykker når opløsningen skifter! At der skaleres på film betyder mindre end at opløsningen bliver bedre!
Det får mig til at tænke over min projektor løsning, hvor jeg kører full-hd i en afstand af ca 330 cm på en 100 tommers 16:9 skærm. Har målt de de brugsafstande jeg normalt bruger på MB og iPhone, samt projektoren. Derefter har jeg regnet lidt (tak til wikipedia), på vinklen, under hvilken jeg ser de enkelte pixels. bueminut pr pixel projektor 1,19 iPhone 4 1,05 MacBook Retina 0,77 Jeg kan ikke få iPhonen tæt nok på øjet til at jeg kan se de enkelte pixels, kan ikke fokusere så tæt, selv med mine briller, der korrigerer til 6/6. På MacBook’en ser jeg heller ikke pixels. På projektoren kan jeg skelne enkelte pixels ved bare at rykke marginalt frem i stolen. For mig betyder dette at der sker “et eller andet” omkring 1,00 bueminut. Dvs. mit lærred er lidt for stort, eller jeg sidder lidt for tæt på. Kedelig konklusion! Den sjovere konklusion er, at hvis jeg ønsker et forbedret projektor billede, så “trænger” jeg til en 4K (nu UHD) projektor. For mig vil det rigtige derfor være et lærrede på 123,5 x 280 cm og en 4K projektor med diverse memories - som JVC’s, der dog snyder og shifter billedet til et tilsyneladense 4K billede. Sony har lavet en - men den er (heller) ikke DLP. I dag bør anvendes LED pærer - altså en DLP projektor med LED pære. Lysstyrken skal være ihvertfald det dobbelte af min nuværende Sim2 D80 med e-mod. Lang gangtid, stort set ingen slitage, instant on/off og lav varmeafgivelse. Med sådan en opsætning ville jeg kunne få pixel-størrelsen på 0,76 bueminut - det samme som MacBook Pro Retina. Se film i 1:2,35 zoomet (vha. memory - altså uden ekstra objektiv), og se 16:9 indhold i samme størrelse som nu (og endnu skarpere - lidt ligegyldigt, da jeg ikke vil kunne se forskellen alligevel). Det vi mangler er en krydsning imellem en Sim2 MICO 150 og Sony VPL-VW1000ES. Redigeret af FNørd - 23-Oktober-2012 kl. 15:40 |
||
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
||
SVP03
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nice,
Jeg kunne også godt tænke mig en 7 personers bil med plads til 7 voksne og bagege, den må ikke veje mere end 1500 kg, den skal have 400 hk og 600 nm og gå 20 på literen. |
||
SVP03
|
||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kommer - dog bliver det ikke i denne uge ;)
Redigeret af FNørd - 23-Oktober-2012 kl. 15:55 |
||
SVP03
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
SVP03
|
||
FNørd
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med LED behøver du IKKE 3 chip DLP, LED kan blinke meget hurtigt. Derved undgår man også at de tre billeder ikke er 100 % sammenfaldende. Sony kan korrigere sine LCD paneler med 1/10 pixels nøjagtighed. |
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
det menneskelige øje er ikke skabt til at stille skarpt på ting der helt tæt på, så det kan godt risikere at du alligevel kan ane pixels selvom du får en projektor med en højere opløsning. øjet "zoom-funktion" er en variabel du bliver nød til at medregne i den ellers interessante beregning.
Redigeret af slumbert - 23-Oktober-2012 kl. 16:41 |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
FNørd
Funktioner
Tak(0)
|
|
Øhh.. - øjets "zoom-funktion", den vil jeg gerne høre mere om!
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |