recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony VPL-VW1000ES projektor - er den så god
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony VPL-VW1000ES projektor - er den så god

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 22:18
Jeg troede ellers man kunne få noget fra 125k.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 23:16
Det er vist 720p'ere, som trods alt nok ikke er så relevante.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 07:36
Har fået en meget fin pris på den, dog afventer jeg og ser hvad JVC kommer med.
Herefter bliver det til et køb.
Andre bud til under 100 tkr. med rabat.
SVP03
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

det kommer an på hvad du vægter - jeg havde nok kastet mig over den Runco jeg havde råd til
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

det kommer an på hvad du vægter - jeg havde nok kastet mig over den Runco jeg havde råd til
Hvis det stadig er den vi har set demo på, så er det ikke mig.
Hvis det skal være DLP, skal det være 3 chip.
SVP03
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 15:39
Efter at jeg har skiftet til en MacBook Pro Retina, er det gået op for mig at “et eller andet” rykker når opløsningen skifter! At der skaleres på film betyder mindre end at opløsningen bliver bedre!

Det får mig til at tænke over min projektor løsning, hvor jeg kører full-hd i en afstand af ca 330 cm på en 100 tommers 16:9 skærm.

Har målt de de brugsafstande jeg normalt bruger på MB og iPhone, samt projektoren.

Derefter har jeg regnet lidt (tak til wikipedia), på vinklen, under hvilken jeg ser de enkelte pixels.

bueminut pr pixel

projektor                    1,19

iPhone 4                     1,05

MacBook Retina          0,77

Jeg kan ikke få iPhonen tæt nok på øjet til at jeg kan se de enkelte pixels, kan ikke fokusere så tæt, selv med mine briller, der korrigerer til 6/6.

På MacBook’en ser jeg heller ikke pixels.

På projektoren kan jeg skelne enkelte pixels ved bare at rykke marginalt frem i stolen.

For mig betyder dette at der sker “et eller andet” omkring 1,00 bueminut.

Dvs. mit lærred er lidt for stort, eller jeg sidder lidt for tæt på.

Kedelig konklusion!

Den sjovere konklusion er, at hvis jeg ønsker et forbedret projektor billede, så “trænger” jeg til en 4K (nu UHD) projektor.

For mig vil det rigtige derfor være et lærrede på 123,5 x 280 cm og en 4K projektor med diverse memories - som JVC’s, der dog snyder og shifter billedet til et tilsyneladense 4K billede. Sony har lavet en - men den er (heller) ikke DLP.

I dag bør anvendes LED pærer - altså en DLP projektor med LED pære.

Lysstyrken skal være ihvertfald det dobbelte af min nuværende Sim2 D80 med e-mod.

Lang gangtid, stort set ingen slitage, instant on/off og lav varmeafgivelse.

Med sådan en opsætning ville jeg kunne få pixel-størrelsen på 0,76 bueminut - det samme som MacBook Pro Retina. Se film i 1:2,35 zoomet (vha. memory - altså uden ekstra objektiv), og se 16:9 indhold i samme størrelse som nu (og endnu skarpere - lidt ligegyldigt, da jeg ikke vil kunne se forskellen alligevel).

Det vi mangler er en krydsning imellem en Sim2 MICO 150 og Sony VPL-VW1000ES.

Redigeret af FNørd - 23-Oktober-2012 kl. 15:40
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 15:47
Nice,
Jeg kunne også godt tænke mig en 7 personers bil med plads til 7 voksne og bagege, den må ikke veje mere end 1500 kg, den skal have 400 hk og 600 nm og gå 20 på literen.
SVP03
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 15:49
Det kommer - dog bliver det ikke i denne uge ;)

Redigeret af FNørd - 23-Oktober-2012 kl. 15:55
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Selvfølgelig, men så er vi vel et stykke over 250 tkr, ægte 4K, LED og 3 chip DLP.
SVP03
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 16:02

Selvfølgelig, men så er vi vel et stykke over 250 tkr, ægte 4K, LED og 3 chip DLP.

Med LED behøver du IKKE 3 chip DLP, LED kan blinke meget hurtigt.

Derved undgår man også at de tre billeder ikke er 100 % sammenfaldende.

Sony kan korrigere sine LCD paneler med 1/10 pixels nøjagtighed.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 16:11

Efter at jeg har skiftet til en MacBook Pro Retina, er det gået op for mig at “et eller andet” rykker når opløsningen skifter! At der skaleres på film betyder mindre end at opløsningen bliver bedre!

Det får mig til at tænke over min projektor løsning, hvor jeg kører full-hd i en afstand af ca 330 cm på en 100 tommers 16:9 skærm.

Har målt de de brugsafstande jeg normalt bruger på MB og iPhone, samt projektoren.

Derefter har jeg regnet lidt (tak til wikipedia), på vinklen, under hvilken jeg ser de enkelte pixels.

bueminut pr pixel

projektor                    1,19

iPhone 4                     1,05

MacBook Retina          0,77

Jeg kan ikke få iPhonen tæt nok på øjet til at jeg kan se de enkelte pixels, kan ikke fokusere så tæt, selv med mine briller, der korrigerer til 6/6.

På MacBook’en ser jeg heller ikke pixels.

På projektoren kan jeg skelne enkelte pixels ved bare at rykke marginalt frem i stolen.

For mig betyder dette at der sker “et eller andet” omkring 1,00 bueminut.

Dvs. mit lærred er lidt for stort, eller jeg sidder lidt for tæt på.

Kedelig konklusion!

det menneskelige øje er ikke skabt til at stille skarpt på ting der helt tæt på, så det kan godt risikere at du alligevel kan ane pixels selvom du får en projektor med en højere opløsning. øjet "zoom-funktion" er en variabel du bliver nød til at medregne i den ellers interessante beregning.

Redigeret af slumbert - 23-Oktober-2012 kl. 16:41
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 23:08
Øhh.. - øjets "zoom-funktion", den vil jeg gerne høre mere om!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu