|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jajo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() Sendt: 21-Juni-2009 kl. 20:28 |
De gamle skal have et nyt tv. Og er kommet frem til to modeller, men så er det bare om hvilket et af dem der er bedst. Har søgt lidt på nettet og læst lidt engelske anmeldeser af dem begge men ved ikke hvilken der er bedst. Hvad vil i sige der er bedst? Philips 32PFL9604H-12 http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ productid_32PFL9604H_12_DK_CONSUMER/LCD-TV+32PFL9604H-12
Sony W5500
|
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
Klart Sony'en
![]() Philips Ambilight er IKKE noget der forbedrer filmoplevelsen (eller hvad man nu ser) og er nok noget af det mest unødvendige der er opfundet på den front ![]() /Nils |
|
|
|
![]() |
|
Willum ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
Jeg har det Sony fjernsyn som du skriver om og jeg er meget glad for det. Det er et fremragende fjernsyn. Helt sikkert pengene værd.
|
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Jeg er enig med de to forgående at Sony'en har det bedste billedet. Dog er der lige et par ting. Falder dit valg på Sony'en skal du være opmærksom på at baggrundslyset ikke er for inhomogent (backlight bleedning). Falder dit valg på Philips så har den en sindssyg mange multimedia features, ambilight etc og der skal du overveje en ekstra gang om du har brug for alt det. Nåh.. tre ting
![]() |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Det er meget en smagssag. Nogle folk er vilde med det. På multimedie fronten har Philips TVet den fordel kan den www. browse. Det kan Sonyen ikke. Den kan kun vise forindstillet funktioner som vejret og nogle nyheder. |
|
![]() |
|
jajo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Ja ok. De går ikke op i funktioner og alt det der. Det vigtigste for dem er at billedet er bedst. Er det sonyen der giver det bedste billede? Lige nu der tiltaler designet på philipsen dem bedst. Da de ikke er til det blanke pianolak der. Og kan desværre ikke se dem live, eller de har set sonyen. Men philips er ikke kommet ned på disse kanter endnu (nykøbing falster). Expert kunne vidst nok bestille det hjem, men det lød som om de ikke havde så meget forstand på det. |
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Hvis det er analoge signaler som de primært vil se på, så skal de have et plasma da det klart giver det bedste billede. Sony'en har det bedste billedet. Plasmaerne kan du få ned til 32" men de bedste ligger i Panasonics PX/TX serie |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok troede ikke man kunne få plasma så lavt, hvem laver dem? Ja ved godt at plasma har det bedste analoge signal. Har selv x10 modellen stående hjemme. Har også prøvet at overtale dem til 37" modellen men de siger det bliver for stort.
|
|
![]() |
|
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
Det kan selvfølgelig ikke forbedre billedkvaliteten men filmoplevelsen troede jeg egentligt sagtens kunne få et løft op i mørke omgivelser. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Filmoplevelsen bliver _ændret_, da dét vi ser er meget afhængigt af hvad der er rundt om dét vi kigger på. Men er "ændret" lig med "forbedret"? Lys bag ved skærmen i et iøvrigt mørkt rum er ikke bare en rigtigt god idé, det er rent faktisk den helt officielle anbefaling ifølge gældende standarder. Dette lys skal ifølge standarderne være D65, dvs. samme hvidbalance som billedet kalibreres efter, og 10% af den maksimale lysstyrke på skærmen. Ambilight i den egentlige form har generelt det problem at det for det første skifter farve alt efter billedindholdet - det kan man selvfølgelig slå fra. Men billedindholdet er blevet fabrikeret ud fra en neutral omgivelse omkring billedet, og ændrer du på dén forudsætning, så ændrer du også på oplevelsen af billedet. Hvilket man så også generelt gør på et Philips tv. Man kan undre sig over hvordan Philips kan slippe afsted med at bruge argumenter som "se filmen som den er tiltænkt" om deres 21:9 tv, og samtidig være dén producent der helt bevidst bevæger sig længst VÆK fra "som filmen er tiltænkt" på samtlige andre billedfaktorer. Anyway, tilbage til Ambilight: Hvis du så sætter den til "hvid", og skruer ned for lysstyrken så den kun er 10%, så kan det på dem jeg har været i nærheden af ikke lade sig gøre at komme særligt tæt på D65, så farven bliver aldrig optimal. Men HVIS man sætter sin ambilight til at lyse med én fast, rimelig neutral farve, og skruer tilstrækkeligt ned for den, så er det faktisk en glimrende idé. Tivoli-funktionen med at skifte farve efter indholdet er noget nær det mest opreklamerede salgsgas jeg kan komme i tanke om. Men ligesom der findes folk der hellere vil have en 300 grams elendig bøf end en 150 grams god bøf, så findes der folk der er komplet ligeglade med indholdet af de film de ser, og hjertens gerne lader tv'et molestrere oplevelsen på kryds og tværs, og derfor godt kan lide deres ambilight. Det skal man så have lov til - men det er og bliver en funktion der IKKE forbedrer "filmoplevelsen", tværtimod gør den alt hvad den kan for at fjerne dig fra dén oplevelse filmskaberen har forsøgt at give dig. Og så er det jeg beder folk tænke lidt over om det er Philips eller George Lucas der skal bestemme hvordan Star Wars skal se ud. Jeg kan MÅSKE forholde mig til at nogle mener "ingen af delene" og siger at det skal de nok selv bestemme, uden at jeg på nogen måde er enig - men hvorfor TV-producenten skal bestemme over både filmproducent og tv-seer, det kommer jeg aldrig til at forstå. |
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
@A V Precision: Omkring Ambilight's Tivolilys kunne vi ikke være mere enige!
Angående fast baggrundsbelysning (D65), så betvivler jeg ikke at det du skriver er korrekt, da jeg betragter dig som en af de størte kapaciteter på området. Men præcis hvad er begrundelsen for at der skal/bør være denne baggrundsbelysning? Du har garanteret været inde på det emne før her på recordere.dk - jeg kan bare ikke finde det. Jeg tænker bare, at det er jo ikke rigtigt noget man bruger i biografer. Når jeg ser film i hjemmebiografen, fortrækker jeg at stuen er totalt mørkelagt, en hver tændt lampe eller lys generer virkelig mit øje helt vildt ![]() /Nils Redigeret af nbu001 - 23-Juni-2009 kl. 03:38 |
|
|
|
![]() |
|
O'Brian ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Det en en on / off knap til Ambilight. |
|
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B. Philips BDP7500. Philips DFR 9000. Philips SRU 9600. Canton Surround. Beosound 3000. Beolab 8000. PS3-60 GB. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |