Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 19:41 |
du laver ikke en brøler med en w5500. men den skal helst have et digital signal som alle fladskærme helst skal have. et fint valg. der er ingen forskel mellem den og en w5500
Redigeret af xcardman - 02-September-2009 kl. 19:42
|
 |
mohi
Bruger
Oprettet: 03-Juni-2005
Point: 50
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 19:46 |
Tak Xcardman altid rart med en det godkender købet...
ja det er jo så problemet, jeg har dårligt signal ind fra min antenneforening, og meget af det er endda stadig i analog signal, men det skyldes nu nok mig selv.... lidt mange tv i huset, og ingen forstærkere.. men det skal vel nok blive lavet engang inden for de næste mange år 
Men tv'et kan vel godt håndtere begge signaler, uden at man skal stille om etc.. ??
|
Venligst Morten
|
 |
127tage
Bruger
Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 68
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 21:51 |
hej. hvor har du fundet den til 7000 kr ?
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 10:26 |
mohi skrev:
ja det er jo så problemet, jeg har dårligt signal ind fra min antenneforening, og meget af det er endda stadig i analog signal, men det skyldes nu nok mig selv.... lidt mange tv i huset, og ingen forstærkere.. men det skal vel nok blive lavet engang inden for de næste mange år 
Men tv'et kan vel godt håndtere begge signaler, uden at man skal stille om etc.. ??
|
Giver din antenneforening ikke muligheden for at vælge digital pakke her fra 1.11.? Det lyder mystisk.
Min antenneforening har f.eks. lavet en ny pakke pr. 1.11. sammen med Canal Digital. Jeg kan vælge hele familiepakken som enten analog eller digital og med et hav tilvalgskanaler.
Tror derfor ikke, du kan undgå digitale kanaler fremover...medmindre du selvfølgelig gerne vil Held og lykke med Sony'en. Den har i hvert fald det, du efterspørger mht. menuopsætning.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
mohi
Bruger
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 11:36 |
Shiva skrev:
mohi skrev:
|
Giver din antenneforening ikke muligheden for at vælge digital pakke her fra 1.11.? Det lyder mystisk.
Min antenneforening har f.eks. lavet en ny pakke pr. 1.11. sammen med Canal Digital. Jeg kan vælge hele familiepakken som enten analog eller digital og med et hav tilvalgskanaler.
Tror derfor ikke, du kan undgå digitale kanaler fremover...medmindre du selvfølgelig gerne vil Held og lykke med Sony'en. Den har i hvert fald det, du efterspørger mht. menuopsætning.
|
Jeg er noget forvirret over hvad bliver digital og hvad bliver ikke... hvis du har tid og lyst er du velkommen til at forklare mig det, hvis du ser på deres Hjemmeside www.kafnet.dk
Redigeret af mohi - 03-September-2009 kl. 11:37
|
Venligst Morten
|
 |
mohi
Bruger
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 11:38 |
127tage skrev:
hej. hvor har du fundet den til 7000 kr ? |
jamen det er såmænd i Sony center
|
Venligst Morten
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 13:11 |
mohi skrev:
Shiva skrev:
mohi skrev:
|
|
Jeg er noget forvirret over hvad bliver digital og hvad bliver ikke... hvis du har tid og lyst er du velkommen til at forklare mig det, hvis du ser på deres Hjemmeside www.kafnet.dk
|
Ah, Klarup antenneforening. Ja hvad kan man også forvente fra den kant? Har selv jeres naboforening GVD (Gug/Visse/Dall) og de har som sagt taget sig sammen og droppet at strikke deres sædvanlige kanalkludetæppe sammen. I stedet er de hoppet på Canal Digital familepakken inkl. 5 HD kanaler for 3K om året. Digitale tilvalgskanaler, og der er mange, koster 10 kr. ekstra pr. måned. Envidere beholder vi TV3 og 3+ som analoge kanaler. HD-pakker og CD-filmkanaler er selvfølgelig tilvalg.
Bor du ikke så tæt på Visse, at du kan emigrere? 
Jeg har godt nok kun lige skimmet deres forside, men der er i hvert fald 20 digitale kanaler til rådighed pr. 1.11., heraf de 9 i grundpakken. Synes du skulle ringe til dem og høre, hvad mulighederne er.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
mohi
Bruger
|
Sendt: 03-September-2009 kl. 14:01 |
Shiva skrev:
mohi skrev:
Shiva skrev:
mohi skrev:
|
|
|
Ah, Klarup antenneforening. Ja hvad kan man også forvente fra den kant? Har selv jeres naboforening GVD (Gug/Visse/Dall) og de har som sagt taget sig sammen og droppet at strikke deres sædvanlige kanalkludetæppe sammen. I stedet er de hoppet på Canal Digital familepakken inkl. 5 HD kanaler for 3K om året. Digitale tilvalgskanaler, og der er mange, koster 10 kr. ekstra pr. måned. Envidere beholder vi TV3 og 3+ som analoge kanaler. HD-pakker og CD-filmkanaler er selvfølgelig tilvalg.
Bor du ikke så tæt på Visse, at du kan emigrere? 
Jeg har godt nok kun lige skimmet deres forside, men der er i hvert fald 20 digitale kanaler til rådighed pr. 1.11., heraf de 9 i grundpakken. Synes du skulle ringe til dem og høre, hvad mulighederne er.
|
Tak jeg har det fint i Klarup :-) så emigrationstanker har jeg ikke lige...
Nu er jeg blot mere forvirret... jeg mener kan jeg ikke bare indkode alle kanaler både digitale og analoge i mit nye tv, og så ellers zappe igennem dem?? altså tv'et skifter selv over til digital modtager når den når til en digital kanal, og tilbage igen til analog når den når til en analog kanal??
Redigeret af mohi - 03-September-2009 kl. 14:03
|
Venligst Morten
|
 |
mohi
Bruger
|
Sendt: 05-September-2009 kl. 16:40 |
Hej igen..
fast besluttet igen på at køre i Sony center og købe KDL-40e5520 her lørdag formiddag.... men nu er jeg kommet hjem og har installeret min KDL 4WE5W til 7999,- ... og mine første reaktioner er FEDT TV... og så er det faktisk et flot design.... Håber nu blot bare på at glæden bliver ved.. tak til alle for jeres svar/hjælp, tror sq jeg er endt ud med et dejligt tv..
|
Venligst Morten
|
 |
buller1
Super bruger
Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
|
Sendt: 06-September-2009 kl. 10:55 |
xcardman skrev:
Helmuth skrev:
xcardman skrev:
sjovt det havde du nok ikke skrevet hvis jeg havde skrevet sony eller samsung. ingen negativ snak om phillips |
Du slynger om dig med fagudtryk, bl.a. fundet og oversat fra udenlandske tests, endda vedr. et fjernsyn du ikke selv har set.
Jeg spørg' oprigtigt, hvad vil det sige at et fjernsyn ikke har nogen kontrast. Jeg forstår det ikke. | nej jeg har ikke set den, men kender en som har set dem begge to. samt flere brugere her på siden har set dem begge to.Men husk man får heller ikke noget ud af og se dem i fona eller andre steder.Jeg er ikke ekspert på nogen måde, men har en rimelig stor teknisk viden så jeg slynger ikke bare fagudtryk ud i luftenMen jeg har også kun snakket om kontrasten kontrast har betydning for blandet andet betydning for sort niveau. flatpanels har målt en sony w5500 til cirka 0,05 og den phillips er målt til 0,18. ved godt man ikke kan bruge tal til så meget, men det er en meget stor forskel. over 0,10 i dag, synes jeg ikke er acceptabelt. det siger intet om hvordan selve billedet er, men sort har en stor betydning for billedekvaliteten. foreksempel kan man slet ikke måle et oled og dens sortniveau. En grund til netop disse skærme bliver fremtiden. phillips nye 9000 og især med led og local dimming, det er fremtiden for lcd og vil give et helt andet billede. Ved godt prisen er en helt anden, men disse tv bliver rigtig gode. Netop local dimming giver kanon kontrast i billedet, selvom det er dynamisk. De har bedre sort end mit pio 500M. Men når det så er sagt, er sort ikke alt, efter det kommer alle de andre parameter som tilsammen giver et godt billede. |
Digitalversus er fakttisk et rigtigt godt sted, som i deres anmeldelser faktisk er i overensstemmelse med de mest respekterede fagfolks meninger og deres resutltater svarer også til egne oplevelser stort set.
Digitalvesus skriver jo netop om et kontrastproblem på denne Philips model, så det ville jeg lytte meget til!
Redigeret af buller1 - 06-September-2009 kl. 10:58
|
 |
birkemand
Ny bruger
Oprettet: 17-September-2009
Point: 1
|
Sendt: 17-September-2009 kl. 01:18 |
mohi skrev:
jamen det er såmænd i Sony center |
Hej! Jeg er selv fra Aalborg af; hvor ligger dette sony-center, og har de evt. en hjemmeside?
|
 |