recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony W9 til stereoforstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony W9 til stereoforstærker?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony W9 til stereoforstærker?
    Sendt: 19-Januar-2014 kl. 08:31
Jeg har et Sony W9 tv som via hovedtelefonudgangen er koblet til en Denon PMA-925R stereoforstærker som igen er koblet til et sæt Mission 760i højttalere.

Mit problem er, at omend denne løsning giver mere fylde og bund end de indbyggede højttalere, så har jeg ofte vanskeligere ved at høre, hvad der bliver sagt, hvis jeg f.eks. ser en actionfilm. Nærmest som om, at jeg mangler en centerhøjttaler for at få det hele med, men man skulle vel tro, at man ved at trække lyden fra hovedtelefonudgangen kunne få et ordentligt down-mix til stereo(?)

Jeg overvejede, om løsningen kunne være at indsætte en DAC mellem tv'et og forstærkeren, dvs. bruge den digitale udgang på tv'et i stedet (sat til PCM). Eftersom jeg ikke har en dedikeret DAC stående benyttede jeg forsøgsvist en Edirol UA-25EX men den eneste måde, jeg kunne få denne til at fungere på var at forsyne den med strøm fra en computer med installerede driver. Det var ikke nok blot at forsyne den med strøm via USB-porten. Jeg syntes, at denne løsning gav et svagt bedre resultat men ikke nok til at jeg ville lade denne opstilling blive stående eller overveje en dedikeret DAC som det første.

Lige nu bruger jeg forstærker/højttalere til at give bund og fylde og samtidig de indbyggede højttalere som en slags "center-højttaler". Denne løsning gør det lidt nemmere at høre, hvad der bliver sagt men er selvfølgelig ikke optimal.

Er det svage led i kæden reelt mine Mission-højttalere?

Eller skal jeg kigge efter en surround-forstærker som så blot bruges som stereoforstærker?

Jeg er ikke interesseret i andet end en 2.0-opstilling. Ingen subwoofer og heller ingen center-højttaler. Jeg er primært interesseret i en klart defineret diskant og mellemtone.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 22:33
mener bestemt du har mulighed for at bruge phone udgangen
rød og hvid udgang og til din forstærker 
dette kabel 
http://www.av-cables.dk/phono-kabler/phono-kabel-2-5-m.html
køb dog et i bedre kvalitet

hovedtelefonudgangen dur ikke


Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 22:36
der er phone udgang på dette tv
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

der er phone udgang på dette tv


Nej, de rød/hvide phono-stik på tv'et er del af component-INDgangen (5 phono-stik) og kan ikke fungere som stereoudgang.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 11:08
Der er sandsynligvis phono udgang via scart. En adapter kan fåes overalt til <50kr
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er sandsynligvis phono udgang via scart. En adapter kan fåes overalt til <50kr


Det havde jeg ikke lige overvejet men jeg havde tilfældigvis et SCART <-> S-Video/phono kabel m/retningsswitch liggende så det skulle da prøves.

Det virkede også. Sådan da. Når jeg har tv-højttalere og forstærker via SCART kørende samtidig får jeg et ekko, hvilket ikke var tilfældet med hverken hovedtelefonudgangen eller den optiske udgang.

Jeg kan kun konkludere, at der må foregå noget (billed)behandling af det, der sendes ud gennem SCART-stikket og at der derfor også er en vis forsinkelse, hvilket gør det uegnet til mit formål.

Så det er vist tilbage til overvejelserne om en DAC og/eller nye højttalere og/eller en surround-forstærker.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 13:09
Kan da kun anbefale dig en surroundreciever og så få en center på. Ydermere kan du så indstille evt delay på SR. Det får du nemlig brug for med de forskellige HD lydformater der er på BD'er.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

der er phone udgang på dette tv


Nej, de rød/hvide phono-stik på tv'et er del af component-INDgangen (5 phono-stik) og kan ikke fungere som stereoudgang.


Nej  component er kun de tre farver/stik til billede RGB 
og rød og hvid er stereoudgang
grunden til der er 5 phone udgange i alt

du vil opleve en langt bedre lyd via disse 



Redigeret af xcardman - 20-Januar-2014 kl. 15:39
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:







Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

der er phone udgang på dette tv


Nej, de rød/hvide phono-stik på tv'et er del af component-INDgangen (5 phono-stik) og kan ikke fungere som stereoudgang.



Nej  component er kun de tre farver/stik til billede RGB [DIV]og rød og hvid er stereoudgang[/DIV][DIV]grunden til der er 5 phone udgange i alt
[DIV]
[DIV]du vil opleve en langt bedre lyd via disse 


[/DIV]
[/DIV][/DIV]




Som sagt: Der er 5 phono INDgange: RGB + L/R. Jeg bruger dem til min Wii og L/R-stikkene forvandles ikke pludselig til UDgange fordi jeg kobler dem til en forstærker.

Det fremgår også af specifikationerne at Audio Out er delt med hovedtelefonudgangen i siden:
http://www.sony.co.uk/product/tv-117-46-lcd/kdl-46w905a/technical-specifications


Audio output       1 (Side/Hybrid w/HP)
Headphone output   1 (Side/Hybrid w/Audio Out)

Dette er også årsagen til, at man i menuen kan vælge, at hovedtelefonudgangen skal have et fast niveau.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 16:13
du har ret, troede faktisk der var et sæt for sig til udgang

men ja så er den bedste mulighed og købe en dac og bruge optisk til analog
det andet bliver aldrig godt

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 16:17
du kan bruge sådan en 

http://www.av-cables.dk/Optisk-Convertere/digital-til-analog-phono-converter-dac.html
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu