recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony X8505C  & 3D oplevelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony X8505C & 3D oplevelser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony X8505C & 3D oplevelser
    Sendt: 23-September-2016 kl. 06:53
Hej
Da jeg er blind på mit højre øje, kan jeg ikke se 3D, men efter mine børn var med et hold venner inde og se Find Dory i 3D, og de var begejstret for oplevelsen, investerede jeg i to sæt 3D briller til mit Sony X8505C.
jeg har fået fat i nogle 3D demoer i formatet MKV, som jeg har afspillet via SPMC/Kodi både via appen på TV'et og appen på min Nvidia Shield. problemet er at jeg ikke har muligheden for at vælge 3D via action menuen på min TV remote, når det er vi af appen på TV'et.
Når jeg forsøger via appen på min Nvidia Shield, skriver TV'et at funktionen ikke er understøttet.

Det eneste jeg kan få til at virke er 3D via Yousee appen på TV'et.

Er der andre end jer der har oplevet dette og evt har en løsning på problemet ?

Til info har jeg googlet lidt på problemet og fandt ud af at andre også har samme problem, det eneste, jeg fandt ud af var at jeg skulle bruge TV remote appen, som har en direkte 3D knap, når jeg trykker på denne, får jeg også beskeden "funktionen understøttes ikke", når jeg forsøger via Kodi på Tv'et.

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 08:51
Hvis du trykker på 3D-knappen på fjernbetjeningen, så laver tv'et typisk 2D-til-3D-konvertering (læs: ikke anbefalelsesværdigt). Hvis du sender ægte 3D-indhold mod tv'et i et format, som tv'et forstår, skulle det meget gerne automatisk skifte til 3D-tilstand.

Prøv evt. at overfør dine 3D-demoer til en USB-nøgle i stedet og sæt den direkte i tv'et.

De bedste 3D-oplevelser kræver dog en del bitrate og opløsning, så dem får du på 3D Blu-ray-skiverne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu