recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony XE93, kort bruger anmeldelse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony XE93, kort bruger anmeldelse.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony XE93, kort bruger anmeldelse.
    Sendt: 28-December-2017 kl. 09:58
Jeg har købt XE93 i 55" version her i efteråret til erstatning for mit 11 år gamle JVC, der stod af i juni. XE93 er virkeligt et lækkert fjernsyn, med en super god billedkvalitet. Billedkvaliteten blev dog først rigtig god, da jeg efter lidt tid fik tid til og fandt ud af at gå ind i indstillinger - hvor jeg endte med at sætte den til profilen "Kraftig". Prøvede også med de indstillinger anbefalet i FlatPanels test, men vi synes billedet blev for mørkt. "Kraftig" profilen, var derimod helt rigtig - og giver en supergod billedkvalitet, især fra Blu-Ray men også fra DVD og streaming.

Fjernsynet er også virkeligt flot og godt designet! Bagsiden ligeså - men jeg synes dog godt at bagsiden kunne være bedre, med bedre plads til kabler. Især hvis man skal have kabler op i den analoge del af tilslutningerne. Så kommer de ud af en lille trekant i panelet og ind bag det næste panel, der så ikke kan lukkes helt. Men i hvert fald: 10 mm mere plads bag alle paneler, ville gøre det nemmere at få alle kablerne pænt på plads. Hvis jeg engang får købt en ny A/V receiver kan det så godt være det ikke er det store problem, da der så måske kun går to kabler op til fjernsynet - el-ledningen og et HDMI kabel.

Jeg kan også godt lide fjernbetjeningen, synes det er en virkeligt god og lækker fjernbetjening, dejlig at holde i hånden. Synes faktisk det er dejligt der ikke er noget metal, men bare denne dejlige varme "gummi" fornemmelse, der gør den dejlig at holde i hånden.

Èn ting forstår jeg ikke helt - der kommer ind i mellem en besked op "Standby for passivt tv" (selvom tv'et ikke er passivt, men man ser og ser film f.eks.), hvor man så skal trykke på OK knappen på fjernbetjeningen for at få beskeden væk. Gad vide om der er en indstilling der kan fjerne denne funktion.

Det eneste jeg måske fortryder lidt, er at jeg ikke ventede til Black Friday med at købe det, da jeg så kunne have sparet 4000,- i forhold til det jeg gav for det, en lille måneds tid før. Men det var jo ikke til at vide at netop dette tv, ville blive nedsat - det var ikke nedsat på Singles Day.

Men absolut: Et virkeligt fedt fjernsyn, superb billedkvalitet, meget velfungerende og meget flot design.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 16:41
Jeg vil nok anbefale dig at bruge kalibrerede settings hvor der så skrues lidt op for lysstyrken. 'Kraftig' har en tendens til at have for for meget power på farverne. Men nogen foretrækker jo det lidt urealistiske "KAPOW" billede, personligt synes jeg det skal se så rigtigt ud som muligt. :-)

Jeg har selv et A1 OLED, og det er samme fjernbetjening, jeg er synes godt nok at den virker noget 'billig' i det, og tvivler på at det gummilag holder i årevis. Forstår det ikke helt i den prisklasse, LG's tilsvarende på eksempelvis E7, oser af kvalitet til sammenligning.

"Standby for passivt" TV kan nemt ændres i Indstillingerne. Default er 2 timer, har selv ændret den til 4 timer. Det er en form for standard 'sleep timer'. Den kan også deaktiveres fuldstændigt.

Redigeret af Coolsmarti - 28-December-2017 kl. 16:41
Sony 65" A1 OLED
SONY ST-HT5000 Soundbar
PS4 PRO
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 17:38
Jeg synes ikke billedet er urealistisk - synes bare billedet er flot.  Smile

Thorvald.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 18:11
Coolsmartt_ fuldstændig enig . . . Målet må være den kallibrerede setting, hvor gengivelse af kildematerialet kommer tættest muligt på 1:1 . Øjnene tiltrækkes, - og vænner sig desværre hurtigt til et forkert gengivet billede med pangfarver og steril skarphed . . Der er en grund til,at TV i udstilling står og "skriger" i nogle agressive farveindstilliger , - og at Phillips kan sælge TV med flerfarvet ambilight . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 18:55
Jeg synes faktisk ikke den er urealistisk eller noget. Billedet er bare bedre end det var out of the box.

Thorvald.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 19:01
Det vigtigste er at ejeren er tilfreds.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2017 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det vigtigste er at ejeren er tilfreds.

Nemlig . Hvis et TV kan indstilles til korrekt billedgengivelse, så kan det sandsynligvis også indstilles til et billede,som ejeren synes om - hvor forkert det så end måtte være i forhold til hvad producenten af TV-udsendelsen, eller instruktøren af filmen vil vise. .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 06:33
Billedet er som sådan ikke "forkert" - fjernsynet leverer bare en supergod billedkvalitet. F.eks. en film som den nye Skønheden og udyret er fantastisk at se på dette fjernsyn - alle de detaljer, farver osv. En meget flot film, der bliver gengivet fantastisk på dette fjernsyn.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu