|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Naim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-December-2004 Status: Offline Point: 425 |
![]() Sendt: 06-December-2008 kl. 13:07 |
|
Havde tænkt mig at købe den fra Amazon, da man herhjemme vil have kr.1899/1999 for boxen. Jeg kan så se, at en på Amazon nævner at der ikke er danske undertekster på sæson 4 og 6, men ellers på resten. Jeg synes det lyder underligt, men er der nogen der ved hvor den kan købes billigt?
|
||
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special ZEN MK.II STD http://www.uwsonline.com/index.php |
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
Lyder mærkeligt hvis to sæsoner skulle være uden. Redigeret af Strange - 02-Februar-2009 kl. 19:17 |
||
![]() |
||
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
|
Som sagt mange gange før, er de Danske undertekster ikke ligegyldige? Hovedparten af oversættelserne er jo direkte jammerlige, og der er så mange vendinger og små finesser i sproget der går tabt.
Hvis jeg endelig bruger undertekster, så er det Engelske. |
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
NEJ, NEJ og atter NEJ. Danske undertekster er ikke ligegyldige, der er stadig ufattelig mange mennesker hvis engelske (hvis den da er til stede), ikke er god nok til at følge med i en film. Godt for dig at du kan, MEN prøv at se lidt længere end din egen næsetip. |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|
Fred være med, at folk ser de tekster de vil, dog synes jeg ikke der er
noget galt i at gøre folk opmærksomme på, at de altså også går glip af rigtig meget information ved at læse de danske tekster. Men...tilbage til spørgsmålet: Ja, jeg tror ikke det er utænkeligt, at udvalget af undertekster er forskelligt mellem sæsonerne. Jeg har netop set hele The West Wing købt fra Amazon, og der varierede både tekstudvalg, lydspor og aspect ratio en hel del. Sagen er, at når de laver den samlede boks, skovler de ofte bare alle de allerede eksisterende bokse for hver sæson sammen, og der er jo blevet udgivet over en årrække muligvis af forskellige selskaber og til forskellige lande, og så fyldes de i en ny, ydre boks. Ved West Wing var der fx en sæson, som ikke var lavet anamorfisk i Region 2, hvilket er dødirriterende, da man skal bruge zoom. Der ville den amerikanske udgave være bedre. |
||
![]() |
||
Østergaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
|
Hej Naim, Hos Play.com er prisen ca. 130 EUR, svarende til lige under DKK 1.000. Jeg har selv købt box'en og konstateret at der er danske tekster på episode 1. Når jeg kommer hjem senere i dag kan jeg lige checke om der også er på sæson 4 og 6. Hilsen Østergaard |
||
![]() |
||
Naim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-December-2004 Status: Offline Point: 425 |
![]() |
|
Kom du ikke til at betale told? |
||
Naim Nova
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
Hvilket ikke nytter ret meget, hvis folk ikke forstår Engelsk. |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
||
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
|
Hørt hørt! |
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
Henrik, jeg er slet ikke enig. Jeg vil vove at påstå at jeg er mere end flydende i det engelske sprog og jeg vil til enhver tid alligevel foretrække at have danske undertekster på - dels fordi at jeg er vant til det og fordi mange ting ellers ville flyve over hovedet på en - ikke fordi man ikke kan sproget, men mere fordi man nogle gange eksempelvis kan have svært ved at høre hvad der siges hvis karaktererne snakker i munden på hinanden. Venligst |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Selvom det er en dansk film , bruger jeg også undertekster vis der er mulighed for det. Netop hvis karaktererne snakker i munden på hinanden.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Fandt du ud af noget? |
||
Naim Nova
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |