recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort pc-skærm efter sletning af ATI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSort pc-skærm efter sletning af ATI

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 19:29
Cyberguyen!
Mange tak for dit indsigtfulde svar. Det lyder meget lovende.
Min ven har imidlertid i mellemtiden indleveret sin pc til forhandleren, Computercity, som har lovet at klare sagen uden beregning. Jeg vender tilbage når der er nyt.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 23:53
Lyder som et problem jeg har med mit nVidi GF 8400GS når jeg opdaterer min win7 driver.
Skærmen bliver helt blå som tegn på ingen signal, selv ved opstart, men det lyder som om den starter op normalt. F8 giver heller ingen signal.

Løsningen var for mig, at fjerne strømkablet helt fra PC'en i ca. 10 sek. og så starte den op igen.
Herefter kunne jeg så boote op med F8 i fejlsikret tilstand (hvis jeg bootede op normalt fungerede det indtil den skulle vise skrivebord, så blev der blå skærm.

Jeg har en Fujitsu Siemens.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 00:30
Til Trikker.
En interessant oplysning. Vi har prøvet så meget forskelligt, også at tage strømmen fra det hele. F8 blev også brugt, men vist ikke lige efter en genstart hvor al strøm var taget.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Min ven har imidlertid i mellemtiden indleveret sin pc til forhandleren, Computercity, som har lovet at klare sagen uden beregning. Jeg vender tilbage når der er nyt.

Computercity løste hurtigt problemet, men først i dag har min ven fået følgende forklaring:

Man forbandt pc'en og en ældre skærm med VGA-kabel, og monitoren virkede straks. Hjemme var der også brugt VGA, men til en moderne Samsung Syncmaster (der blev sort efter at ATI driver blev slettet).

Forklaringen er, ifølge Computercity, at Windows graphic driver godt kan køre en gammel monitor, men ikke en moderne som Samsung Syncmaster.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu