|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
binne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
![]() Sendt: 23-Januar-2011 kl. 08:55 |
Lidt underlig oplevelse. Pc virker fint starter og slukker normalt, kan gå i standby og tænde igen.
Nu har jeg så installeret det script som en bruger har lavet herinde til DR og det virker fint. Dog har jeg nu problemet at hvis jeg går på standby og tænder igen efter jeg har været derinde så kan jeg se skærmen tænder, og skriver opløsning, men der kommer ikke noget billed. Så kan jeg genstarte pc, og alt virker fint indtil næste gange jeg har været på DR så laver den samme nummer. Nogen forslag?:-) |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() |
MCE Standby tool hjælper rigtig mange mennesker med standby problemer, uden at jeg dog har erfaring med dit konkrete problem.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Jeg tager lige den her op igen selvom det ikke lige er relateret til dr scriptet.
Jeg er begyndt at få sort skærm efter standby. Og efter at jeg har googlet mig halvt ihjel har jeg fundet ud af at jeg langt fra er den eneste med det problem. Det er virkelig underligt som det opfører sig. Hvis jeg sætter den den i standby og tænder igen indenfor en kort tidsperiode 1-30min(måske mere) så virker alt som det skal. Men slukker jeg om aftenen og tænder igen næste morgen så er der bare sort skærm. 1. gang er der helt sort skærm og skærmen skriver "intet signal", 2. gang viser skærmen lige kort "hdmi 1920x1080(eller noget i den stil)" hvorefter den går i sort igen, 3. gang plejer at være lykkens gang. Her blinker skærmen nogle gange hvorefter der til sidst kommer hul igennem. DVS at jeg er nødt til at tænde og slukke 3-6 gange før der er billede på. Efter hvad jeg har læst mig til, synes problemet at være win7 relateret. Og dem der har samme fejl har næsten alle haft et fungerende system lige indtil at de har opdateret windows7. Så måske er det en windows opdatering der er skyld i det?? Mit hardware er: Bundkort - Asus P5Q-EM (med onboard intel gma x4500hd) CPU c2d E-6750 Resten kan jeg ikke huske hvad er, men tror bestemt ikke det fejler noget. Af tiltag har jeg prøvet at: Sætte et løst pci-e grafikkort i Installere win7 32bit i stedet for 64bit Ændre alle mulige kombinationer i bios (bios er også flashet til den sidste nye) -Men intet hjælper Problemet kan løses ved at bruge vga istedet for dvi/hdmi, men det giver for dårlig billedkvalitet og for lav opløsning. Jeg begynder mere og mere at tro på at det kan være en eller anden opdatering der er skyld i det, og vil rigtig gerne til bunds i problemet, da det ikke særlig brugbart som det kører pt. Er der nogen der har en anelse om hvad det kan skyldes?
Redigeret af stefanb - 24-November-2011 kl. 16:32 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
HDMI handshake og Windows monitor poll! Hvis du er ligeglad med HDCP (bluray) er der måske en løsning HER.
BS EDIT: kører du signalet til en reciever? Jeg har oplevet markant forskel ved skift fra Onkyo til Marantz Mht. "sort skærm" og forvirring med opløsning.
Redigeret af Bschmidt - 24-November-2011 kl. 17:01 |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Kanon! Det skal afprøves med det samme. Så bliver det spændene at tænde i morgen tidlig og se om det kan gøre tricket
![]() -Stefan
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Nej. Mit blinkeri opleves meget periodisk, jeg har ikke kunnet fastslå et mønster.
BS
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kører direkte til tvet. Lyden kører jeg ud via spdif optisk. De andre (nyere) pcer i huset kører dvi og der har aldrig været antydning af blinkeri eller problemer ved resume. Men mit tv i stuen har desværre ikke dvi indgang så jeg er tvunget til at bruge hdmi. Synes også det er et cirkus med hdmi. På pcen skal man ind og indstille over/underskandering og ditten og datten for at få billede på hele skærmen. Med dvi har jeg endnu ikke oplevet at skulle stille på noget. Og lige en tilføjelse.. Jeg har heller ikke kunne få pcen til at tænde skærmen(e) herhjemme via hdmi, men med dvi kører det også bare...
Redigeret af stefanb - 24-November-2011 kl. 19:36 |
|
![]() |
|
![]() |
Så er der blevet testet.
Problemet er ikke løst. Første gang jeg tænder er der stadig sort skærm og det blinker 4-5 gange, men hvis jeg venter længe nok kommer der billede på. Slukker jeg igen og tænder, kommer der billede på med det samme. Så en eller anden forskel er der ihvertfald. Og de små blink der var før er helt forsvundet. Evt. flere forslag der kan afhjælpe problemet? Og tak til BS for at lede mig i den rigtige retning ![]() EDIT: Har lige prøvet at ændre "repost video on s3 resume" til NO i bios. Læste på et tidspunkt at man kunne prøve at ændre til YES hvis man havde problemer med standby. Så nu må vi se.
Redigeret af stefanb - 25-November-2011 kl. 14:47 |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() |
Har du prøvet med EDID Override?
Du kan læse en lang tråd om det her. Det er rimelig nemt at gå til. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1091403 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
![]() |
Det kendte jeg ikke til.. Har jeg ret i at det går ud på at få computeren til at tro at skærmen er i stand til mere end de oplysninger skærmen selv har sendt til pcen via edid? Hvad kan/skal jeg så ændre? |
|
![]() |
|
![]() |
Nu rabler det helt og aldeles.
Jeg var jo nede på og kunne nøjes med at tænde og slukke 2 gange før der var billede på. Men her da jeg kom hjem og ville tænde og slukke 1. gang begyndte power lampen at blinke som den plejer, men blæserne og harddisken kørte stadig kunne jeg høre. Ved ikke lige helt hvilken tilstand den var kommet i, men det var som om at den ikke var gået ordenligt i standby. Og skærmen var som altid bare sort. Er det mon noget der er ved at stå af? Synes jo bare at det hele er funktionelt når den kører.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg læst og læst og tror jeg har fattet hvad edid override handler om. Jeg har nu udlæst edid fra min skærm og eksporteret til en .inf fil og har fået den lagt ind.
Men på den måde kan jeg vel godt undvære tape på ben nr. 19 (Hot plug detect)? Med edid override har jeg vel tvunget pcen til at køre med skærmens edid uanset om jeg kører med DEN skærm eller ej??
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |