|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du skal ikke tape noget. Du skal forstå at det handler om handshake/hotplug detect.. Eidid override er er en driver som angiver EDID data og overrider eksempelvis hotplug detect. Self det er en Windows baseret driver/override, og derfor kan den IKKE override noget hvis IKKE et operativsystem er indlæst eller aktivt. Thus i et direkte standby resume environment er det først faktisk hardware og disses Edid instilillinger der invokes, hvorefter Overrides invokes når OS effektivt er "resumed" Selv har jeg en resume Macro funktion i Girder der loader en low level skærm pref med et delay på 3 seks efter resume... Da, - er Edid override'en nemlig i effekt og alle skærmenheder er præsenteret for systemet ift override prefs.... Redigeret af Patriarken - 26-November-2011 kl. 19:32 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Naturligvis er det bedst at undvære tape! Der er bare tilsyneladende nogle EDID udvekslingsproblemer Mht visse "skærme" og Windows. Om det er "skærmen" eller Windows der har problemerne ved jeg ikke men jeg syntes det er opsigtsvækkende at med Onkyo **6 serien er opstartstid på op til 35 sek (nogle gange kommer der slet ikke billede) og Marantz 6003 der bare starter på ca. 5 sek! Det kunne være at der var andre "skærme" der havde tilsvarende problemer. Måske har du en anden skærm du kan prøve med? Måske kan det hjælpe med en simpel HDMI switch imellem?
Det lyder jo logisk nok at EDID override ikke hjælper før det er indlæst! Men hvornår det er indlæst i en standby til vågen situation er jeg så ikke klar over, 3 sekunder efter lyder da som noget man kan leve med. BS
Redigeret af Bschmidt - 26-November-2011 kl. 19:58 |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
@Patriarken: Jeg har i forvejen div ting der bliver kørt ved resume. Så hvis det kunne løses ved også at "loade en low level skærm pref" ville det jo være perfekt. Men hvad betyder det sådan lige helt præcist? @Bschmidt: Jeg kunne såmænd leve med 30sek. Bare det virkede hver gang. Det er slet ikke godt for waf faktoren mere. hehe
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Well jeg kører kun med onkyo 6 series, nvidia 4x, med skærme af forskellig fabrikat eller opløsninger. I udgangspunktet er mit setup baseret på TV HD PAL, dvs 720p er den optimale opløsning. Jeg har så matrix switch mv der komplicerer setuppet. Men sig til kan evt hjælpe med driver edid infs. Mit udgangspunkt er at 3-4 sekunder efter en given enhed tændes/resumes fra standby så har denne enhed en makro via "girder" der siger "nu skal jeg køre 720p/1080p i 50 hz på primærskærm. Således sker der en geninitialisering af skærmen ift edid override. Aldrig sort skærm, altid res within range.) Girder/evenghost har "on resume events"....Som du kan læse er dette mit udgangspunkt. Samtidigt skifter jeg sjældent drivere .... Div drivere dev har fokus på BF eller Call of Duty....Min "Duty" er er reliability....Jeg finder en Driver der opfører sig Consistant og tager udgangspunkt i denne(Samme gfx serie i hele systemet). Jeg har MEGET forskelligt hardware som evt kunne benyttes (og har været), men det jeg selv mener at have styr på er Nvidia. Jeg ved hvordan jeg skal skære kagen med denne form.... Derefter er det egentlig piece of cake... Men grundlæggende har jeg også central/decentral styring dvs serveren modtager alle ir + sekundære kommandoer og sender derefter et summary til klienten eller fremviseren og skærmen(Girder THR). Dvs en central enhed er altid i stand til at modtage et IR signal og derefter lave "timed" events. Skulle jeg lave et standalone system system der skulle geninitialisere en driver(eller en opløsning på en skærm), ville jeg tage udgangspunkt i task scheduler og binde en bat(med fx powerres) til en windows service der startes hver gang Windows resumes.....Her kan defineres delays og du behøver ikke third party utillities... ![]() mvh A. Redigeret af Patriarken - 26-November-2011 kl. 22:37 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
I praksis mht Edid overrides skal skærmen også være present på systemet. Say du har X samsung skærm på systemet, så tager det alligevel ca 2-3 sekunder førend skærmen er så tændt at den præsenter noget til computeren(Efter en given makro på en harmony). Derefter 2-5 sekunder før du kan se noget på skærmen. Et kompromis som i virkeligheden ikke er et kompromis... Redigeret af Patriarken - 26-November-2011 kl. 22:33 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Den er jeg med på, men hvordan kan man geninitialisere en driver med en batch fil? Hvilken kommando kan man bruge? Eller skal der mere third party software til for at kunne gøre det? -Stefan EDIT: Her til morgen prøvede jeg at tænde og lade pcen være tændt. Og i stedet for at slukkke pcen slukkede og tændte jeg for skærmen et par gange. Og det virkede sgu. Men det er også som om at det der handshake blokerer for andre ting hvis ikke det er i orden. Redigeret af stefanb - 27-November-2011 kl. 08:23 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |