|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
niels_skov_j ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 23-Juni-2007 kl. 18:03 |
Har endelig fået bygget mit mediacenter færdig, men så når jeg åbner media portal eller mce i fuldskærm, så bliver skærmen bare sort? Nogen der kan hjælpe? jeg har billedrørstv og det er sat til med s-video MVH Niels
|
|
![]() |
|
niels_skov_j ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hjælp?? |
|
![]() |
|
Jankes ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-November-2005 Status: Offline Point: 30 |
![]() |
Hej ja jeg vil bare høre om du fandt ud af dit problem? jeg har nemlig samme problem... ( Vista Ultimate ) |
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Lyder som om det er et problem med overlay afspilning. Det vil kun blive vist på den primære skærm.
Hvilken video dekoder bruger du? Prøv at slå Hardware Acceleration fra (eller et tak ned ihvertfald) i dine grafikindstillinger og se om du så kan se noget på skærmen. Ellers skal du overveje at skifte til VMR7 eller VMR9 rendermode. |
|
![]() |
|
Jankes ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-November-2005 Status: Offline Point: 30 |
![]() |
ok det fik jeg ikke så meget ud af :D hvad betyder det på dansk?? jeg har min pc som jeg bruger til spil m.m. og så bruger jeg den som MCE, jeg har et langt DVI kabel (til projektor) og et langt lysleder (tilanlæg) og en Harmony 895, så virker det inde i stuen. men det er ret vanskeligt at få det herle til at spille sammen. jeg har lige geninstalleret hele pc'en fordi codec begyndte at drille ( jeg bruger mymovie) på B.Binderups side anbefalede han mig IKKE at installere codec's! (så det har jeg ikke gjort, hvis det er det du mener med decoder....?) Hardware Acceleration? syntes ikke jeg har sådan en fætter ( ati 1950pro) VMR7 eller VMR9 rendermode, hvor finder jeg sådan en fætter?
håber du kan hjælpe... PFH Tak |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
start lige med at checke at dine grafikdrivere er indstillet korrekt I ATI controlcenter findes en indstilling for theatermode, hvor du justerer om primær eller sekundær skærm skal vise overlay mode, i hhv. standard billede og i fuld skærm mode. kig efter theatermode og overlay indstillinger så skulle du gerne kunne få billede på din klonskærm også i fuld skærm mode |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Du kan starte med at prøve at skrue lidt ned for hardware acceleration.
Du skal ind i skærmindstillingerne, hvor du normalt vælger opløsning. Klik Advanced og gå til Troubleshoot. Der kan du skrue ned for hardware accelerationen. Jo mere du skruer ned jo mere kan det potentiel hakke ved afspilning. Men det er også mere for at identificere problemet. Edit: Prøv Spawn's forslag først ![]() Redigeret af bluebucket - 26-Juli-2007 kl. 23:19 |
|
![]() |
|
![]() |
Bluebucket: Min skærmdriver tillader mig ikke at skrue lidt ned for hardware acceleration....
spawn: Har prøvet dit forslag lyder også logisk nok men ingen forandringer.... når jeg går ind i MCE stiller jeg mce til at vise 1280x720 60hz hvilket er hvad min projektor kan klare, og jeg "gemmer" indstillingen, men hvis jeg går ind igen står der stadigvæk at jeg bruger samme opløsning i mce som på min monitor (1280x1024) kan det være det der er problemet? skal lige sige at det blinker sort på begge skærme samtidig, og der står i MCE konfigurationen at jeg skal køre skærmkonfigurationen i fulllscreen, hvilket jeg ikke er i stand til (da billedet bliver sort og blinker) lidt træls... btw Spawn: jeg tog et screenshot (office docx) hvis du vil se på det om det var sådan du mente http://www.x-dk.dk/recordere%20dk.docx PFH TAK |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tænkte det må være driveren, så jeg prøvede ligesom at starte forfra. Jeg startede med at fjerne kortet + driver i enhedshåndteringen, derefter slukkede jeg, og fjernede stikket i skærmkortet til min projektor, og tændte, installerede nyeste (19/6) driver (AMD’s hjemmeside), så alt virkede perfekt (1280x1024@75hz) mediecenter kunne jeg åbne i fullscreen, perfekt! Derefter slukker jeg pc’en kobler stikket til projektoren i pc’en igen, og tænder. Det ENESTE jeg nu gør det er at klone skærmen inde i catalyst centeret, så tester jeg mediecenter i fullmode, og BANG! Sort, blinkende skærm… Nogle goe’ ide’r???
PS: sorry niels_skov_j ! hvis du føler jeg har "stjålet" din tråd, men det ser du til vi har samme problem... Redigeret af Jankes - 27-Juli-2007 kl. 07:39 |
|
![]() |
|
![]() |
ny udvikling, jeg har fået det til at virke, ved at bruge samme metode som beskrevet oven over, dog har jeg valgt udvidet skrivebord denne gang, og så virker det. selvom jeg helst vil have clonet skærmen, da det rimelig belastende med udvidet skrivebord men ellers tak for jeres velvillighed |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |