Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
|
Sendt: 23-Marts-2007 kl. 10:16 |
vesterby skrev:
Jeg har sendt en mail til TC ang problemet. Håber at det bliver løst asap. |
TC er MEGET langsomme med at svare på e-mails, så hvis det skal på hurtigt, så ring eller mød personligt op i butikken.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
vesterby
Bruger
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 147
|
Sendt: 23-Marts-2007 kl. 10:20 |
De åbner vist ikke før kl 12
Redigeret af vesterby - 23-Marts-2007 kl. 12:51
|
Vesterby
Samsung UE55F7005
|
 |
vesterby
Bruger
|
Sendt: 23-Marts-2007 kl. 12:54 |
Sandal skrev:
vesterby skrev:
TC er MEGET langsomme med at svare på e-mails, så hvis det skal på hurtigt, så ring eller mød personligt op i butikken.
|
Ja og nu er klokken 12,50 og de har stadigvæk tlf svarer på der siger Du har ringet udenfor vores åbningstid 
Fredag 12-18 Hvordan kommer man i kontakt med dem???
|
Vesterby
Samsung UE55F7005
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 23-Marts-2007 kl. 13:32 |
vesterby skrev:
...nu er klokken 12,50 og de har stadigvæk tlf svarer på... Hvordan kommer man i kontakt med dem? |
Prøv hver halve time og lad den ringe længe, for de kan godt være noget langsomme til at tage telefonen, men der er størst chance, når de lige har åbnet. Service er desværre lidt gået hen og blevet et fremmedord for TC, så vi må håbe at de kommer efter det igen...
Redigeret af Sandal - 23-Marts-2007 kl. 13:32
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
vesterby
Bruger
|
Sendt: 23-Marts-2007 kl. 13:35 |
Sandal skrev:
vesterby skrev:
...nu er klokken 12,50 og de har stadigvæk tlf svarer på... Hvordan kommer man i kontakt med dem? |
Prøv hver halve time og lad den ringe længe, for de kan godt være noget langsomme til at tage telefonen, men der er størst chance, når de lige har åbnet.
Service er desværre lidt gået hen og blevet et fremmedord for TC, så vi må håbe at de kommer efter det igen...
|
Får bare tlfsvarer og derefter bliver der lagt på I min verden er det ikke god værksteds humor
|
Vesterby
Samsung UE55F7005
|
 |
Allan Jensen
Bruger
Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
|
Sendt: 23-Marts-2007 kl. 14:04 |
Sandal skrev:
vesterby skrev:
|
Det må man sige, jeg sendte en mail til dem for 2-3 måneder siden og har aldrig hørt fra dem !!!!
Det er da ikke en ordentlig måde at behandle kunderne på.
Allan
Redigeret af Allan Jensen - 23-Marts-2007 kl. 14:05
|
 |
vesterby
Bruger
|
Sendt: 26-Marts-2007 kl. 08:14 |
Update : Fik endelig fat i TC kl 14 Fredag.Nu er skærmen sendt ind til TC til rep, fik af vide at jeg skulle regne med at undværer den 3-4 uger
|
Vesterby
Samsung UE55F7005
|
 |
vesterby
Bruger
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 09:26 |
Hej
Så er der nyt ang min skærm :-)
Snakkede med TC igår og de undersøger sagen De vil ringe mig op idag ang løsningen, så jeg venter spændt 
|
Vesterby
Samsung UE55F7005
|
 |
vesterby
Bruger
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 07:14 |
Her er lige et kort resume af forløbet indtil nu
Jeg ringede til TC for at høre hvordan det gik med min skærm? Det kunne de ikke lige svare på, men tilbød mig at låne en anden skærm indtil min kom tilbage fra tyskland. Fint nok, det aftalte vi så. En time efter ringede TC til mig og fortalte at de havde en ny skærm som de ville sende til mig, den havde bare været pakket ud ude hos en kunde, og kan derfor ikke sælges som ny. Den kunne jeg så bare beholde også glemme alt om den jeg havde til rep. Skærmen kom og jeg kiggede lidt på den, undrede mig dog lidt over at en næsten ny skærm manglede kabel holde, propper til væg beslag og indpakning ! Jeg kontaktede TC og det viser sig at de var ”kommet til at sende” den skærm de har haft i udstillingen.
Da jeg så spørger til om jeg ikke kan få min egen skærm tilbage fra rep. Lyder det som om det ikke kan lade sig gøre. De vil nu se om de har en anden ”næsten ny” skærm jeg kan få!
Mit? er så Hvad kan jeg egentligt forlange, For nu stoler jeg ikke på at de sender en skærm der er ok, de finder nok bare en der har stået og samlet støv i et hjørne.
Kan jeg forlange købet hævet ,at de skal sende min originale skærm eller en helt ny?
|
Vesterby
Samsung UE55F7005
|
 |
Pade2204
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 08:36 |
De skal reparere din skærm. Hvis ikke det er muligt, skal de tilbyde en skærm der er i ligeså god stand eller bedre til dig. Du må ikke "tabe" på at få en ny skærm.
Ellers må du ophæve købet.
|
 |
vesterby
Bruger
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 08:40 |
Pade2204 skrev:
De skal reparere din skærm. Hvis ikke det er muligt, skal de tilbyde en skærm der er i ligeså god stand eller bedre til dig. Du må ikke "tabe" på at få en ny skærm.
Ellers må du ophæve købet. |
Hej Det er også det jeg har læst mig frem til nu, på forbrug.dk Citat "
Ombytning af varen
Ombytning skal altid ske med en vare magen til den, du oprindeligt købte, medmindre du og sælger aftaler noget andet. Hvis fx stellet på din blå barnevogn knækker, har du ikke pligt til at tage imod en rød barnevogn, selvom den i øvrigt er magen til den blå. Hvis der oprindeligt er leveret en fabriksny vare, kan sælger ikke ombytte med en brugt vare - fx en demonstrationsmodel eller en renoveret mobiltelefon. Du kan omvendt heller ikke forlange ombytning til en anden og nyere model.
At den ombyttede vare skal svare nøjagtigt til den købte betyder derfor, at der ikke kan ske ombytning, hvis købet angår en unik vare, fx en udstillingsmodel eller en brugt vare.
|
Vesterby
Samsung UE55F7005
|
 |
thokra
Bruger
Oprettet: 23-April-2007
Point: 205
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 10:13 |
1. Hvornår er fjernsynet købt?
Fra TC hjemmeside:
7. Reklamation Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Kort fortalt betyder det:
At TC har ret til at få fjernsynet repareret, hvis fejlen opstår flere gange, så må man jvf. ankenævnskendelser og forbrugerrådskendelser kræve et nyt fjernsyn ved samme fejl den 3. gang.
|
 |