recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort streg på pv60 ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSort streg på pv60 ??

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
vesterby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

1. Hvornår er fjernsynet købt?

Fra TC hjemmeside:

7. Reklamation
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Kort fortalt betyder det:

At TC har ret til at få fjernsynet repareret, hvis fejlen opstår flere gange, så må man jvf. ankenævnskendelser og forbrugerrådskendelser kræve et nyt fjernsyn ved samme fejl den 3. gang.

Skærmen er købt 17/12-06 og den er til reperation, den skulle være et sted i Tyskland, men jeg fik igår fortalt af  hos Tc at jeg ikke kunne være sikker på at få den samme skærm (min originale med mit serienr) tilbage igen Det kunne de ikke rigtigt administrerer

Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 10:43

Oprindeligt skrevet af vesterby vesterby skrev:

Skærmen er købt 17/12-06 og den er til reperation, den skulle være et sted i Tyskland, men jeg fik igår fortalt af  hos Tc at jeg ikke kunne være sikker på at få den samme skærm (min originale med mit serienr) tilbage igen Det kunne de ikke rigtigt administrerer

Hvad er det lige du skriver???? At du får en anden (brugt) skærm tilbage end din egen?

mvh Christian
Til top
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 10:46
Ja det er det han skriver og ifølge købeloven tror jeg faktisk det er helt lovligt så længe den skærm han får er i samme stand som hans før fejlen :)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 10:51

Jeps, men den skærm som de har sendt til mig har været brugt i deres udstilling og der er en label på den der siger d 1/9-06
Den vil jeg ikke have, så nu roder de rundt for at finde en der er nyere, mit problem er at jeg nu ikke stoler på dem overhovedet, de sender nok bare en skærm der er kasseret af en anden kunde, går den så går den

Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 10:54
Jamen den skærm du har fået nu er den i SAMME STAND som den du havde før?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af dikki dikki skrev:

Jamen den skærm du har fået nu er den i SAMME STAND som den du havde før?

Nej det er den der har stået i udstillingen

Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 10:59
Jeg tror ikke du forstår mit spørgsmål Vesterby.. Den skærm du har nu, udstilling eller ej. Virker den efter hensigten? Hvis den virker som en hver anden pv60 er den vil lige så god at få for dig som en hvilken som helst anden? Din garanti gælder jo også på denne skærm.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 11:07

Jeg tror ikke du forstår mit spørgsmål Vesterby.. Den skærm du har nu, udstilling eller ej. Virker den efter hensigten? Hvis den virker som en hver anden pv60 er den vil lige så god at få for dig som en hvilken som helst anden? Din garanti gælder jo også på denne skærm.

Jo den virker, men hvorfor skal jeg finde mig i at få en skærm der har været brugt meget mere end min egen? Nå de nu siger at den bare lige har været hjemme og vende hos en kunde. Jeg snakkede med  Hos tc igår og nævnte i den forbindelse at jeg kunne jo risikerer at få en skærm med Purbel snakes, til det svarede han at det har alle skærme og lige netop den de havde haft i butikken var plaget af det.
Så skulle jeg beholde den ? NEJ
Da jeg købte min skærm var den sprit ny og havde aldrig været pakket ud, ingen riser eller noget som helst, og jeg betalte gladeligt prisen dengang
For der er nu noget over at være den første der pakker et stk nyt grej ud

Men enden på samtalen igår blev at de vil kontakte mig idag, så det venter jeg nu på

Redigeret af vesterby - 26-April-2007 kl. 11:08
       Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 11:16

Jo den virker, men hvorfor skal jeg finde mig i at få en skærm der har været brugt meget mere end min egen? Nå de nu siger at den bare lige har været hjemme og vende hos en kunde. Jeg snakkede med  Hos tc igår og nævnte i den forbindelse at jeg kunne jo risikerer at få en skærm med Purbel snakes, til det svarede han at det har alle skærme og lige netop den de havde haft i butikken var plaget af det.
Da jeg købte min skærm var den sprit ny og havde aldrig været pakket ud, ingen riser eller noget som helst, og jeg betalte gladeligt prisen dengang

Men enden på samtalen igår blev at de vil kontakte mig idag, så det venter jeg nu på

Hej Vesterby

Vi er helt på linie mht. at få sin egen skærm tilbage.

Hvad med at foreslå dem at de tager den tilbage hvis du køber den nye model - du kunne måske få den for en meget beskeden merpris når de nu "roder rundet i det"

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Pioneer540 Pioneer540 skrev:

Hej Vesterby

Vi er helt på linie mht. at få sin egen skærm tilbage.

Hvad med at foreslå dem at de tager den tilbage hvis du køber den nye model - du kunne måske få den for en meget beskeden merpris når de nu "roder rundet i det"

Ok med mig, bare merprisen ikke bliver for høj, da jeg gav 10444 for min og den nye koster ca det samme

Vesterby

Samsung UE55F7005

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 11:23

#dikki

jeg tror du blander bilforsikringer sammen med garanti/reklamationer

Der tales ingen steder i købeloven om udbedring af fejl ved at bytte til en anden brugt vare i "samme stand" - det stammer fra eks. kaskoforsikringer på biler og erstatninger i den forbindelse.

En reklamation på en vare der er købt fabriksnyt - kan forsøges repareret et antal gange, normalt maks. 3 - hvis varen ikke kan repareres skal den ombyttes til en NY vare - ikke til en brugt, eller en udstillingsmodel eller andet der måske er i "samme stand"

Det er helt misforstået.

TC har selvfølgelig forpligtelsen overfor kunden og dermed risikoen hvis producenten/leverandøren ikke vil leve op til sine forpligtelser, men TC har krav på en ny vare fra producenten/leverandøren hvis varen ikke kan repareres, og denne nye vare skal kunden have. TC må ikke "spise" kunden af med en brugt udstillingsvare der måske er i samme stand hvis de har problemer med deres leverandør/producenten, eller "spise" kunden af med en brugt vare og så selv modtage en ny vare fra deres leverandør/producenten hvis denne lever op til sine forpligtelser.

#vesterby

Du skal selvfølgelig ikke acceptere at modtage en brugt vare istedetfor din egen, uanset produktionsdato, udstilling, "kun været hos en kunde" eller andet. Du skal som du har gjort, reklamere over fejlen, lade TC forsøge at få den repareret, og hvis dette ikke er muligt forlange en NY vare af samme slags. Det er helt irrelevant for denne debat om varen kun er lidt brugt, er en udstillingsmodel, eller en model med slanger eller ej.  

Hvis det istedet er muligt at lave en aftale om køb af en anden fabriksny vare istedet evt. mod en merbetaling hvis det er en dyrere vare - kan man selvfølgelig aftale dette individuelt med sælgeren, men det er ikke et krav man har, medmindre sælgeren ikke længere kan levere den samme vare som ny.

Redigeret af spawn - 26-April-2007 kl. 11:32
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-April-2007
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 11:27

Ja det er det han skriver og ifølge købeloven tror jeg faktisk det er helt lovligt så længe den skærm han får er i samme stand som hans før fejlen :)

Umiddelbart vil jeg ikke mene det er lovligt - du har ret til at få din skærm retur efter reparationen ellers skal de give dig en ny - de må ikke give dig en anden brugt.

1. du har nemlig ikke kendskab til evt. fejl og mangler på denne

2. du kender tv'et brug - dvs. har den stået tændt i 7 mdr. så kan problemet være at den fremstår med problemer = mer reparation.

Jeg vil klart mene, at du skal kræve din gamle repareret og få den igen og kan de ikke yde den service, så må du en tur til forbrugerklagerådet.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu