recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sorte bjælker dækker undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sorte bjælker dækker undertekster

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-December-2009
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 11:38
Mit TV er et:

Thomson 28DG22E TV .

Jeg har fået svar fra TV2, der siger de ikke har ændret noget og at det er Yousee. Yousee siger de heller ikke har ændret noget, så meget mærkeligt at det så lige pludseligt er startet her den 9. december. ConfusedConfusedConfused

M.V.H.
Jen
Jen
Til top
Peter Schrøder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af jenny jenny skrev:

Mit TV er et:

Thomson 28DG22E TV .

Jeg har fået svar fra TV2, der siger de ikke har ændret noget og at det er Yousee. Yousee siger de heller ikke har ændret noget, så meget mærkeligt at det så lige pludseligt er startet her den 9. december. ConfusedConfusedConfused

M.V.H.
Jen
Yousee HAR ændret noget. På mine (digitale) kanaler har der aldrig været knas med sideforholdet, når tv'et stod til 4:3. Nu er visse kanaler, kan ikke huske hvilke, begyndt at tilpasse 4:3 til 16:9, med små tykke mennesker til følge. Hvis man forsøger at tvinge den tilbage til 4:3 er en cirkel ikke længere rund, men svagt oval, med høje tynde menesker til følge. Det er faktisk værre end de små tykke... Det er så kun mit ene tv der har problemet (Samsung 46"). Mit stue TV, som får signal fra en Yousee/Samsung boks, har tilsyneladende ikke de de samme problemer...    
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 13:44
Nu skriver du i dit første spørgsmål at de sorte bjælker ligesom ligger "ovenpå" billedet, jeg tror dit TV er i stykker.

De gamle CRT billedrørs TV har noget elektronik i sig som styrer Højden og bredden på billedet ( øst/vest konvergens ) måske er det den der er i stykker.

Prøv evt. at tage et foto af dit TV med billede på.

NB. er det kun de 3 nævnte programmer eller er det på alle kanaler fejlen opstår ?

Redigeret af Pony65 - 15-December-2011 kl. 13:45
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 13:53

Det er rigtigt, DR ligger 4:3 udsendelser ind i 16:9, som de er nødsaget til at gøre når kanalen til næste år bliver HD, men det ændrer ikke som sådan på noget, udsendelsen er i det rigtige AR (4:3).
Modtager også fra You See, ligeledes kan jeg modtage Terrestisk, og ligeledes der er billedet som det skal være.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 15:33

Har lige være forbi DR1, (Miss Marple) og der er der lige nu et forkert billede et 4:3 som er presset i siderne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 15:58

Update på tidligere indlæg: Fejlen er rettet, nu er billedet normalt 4:3 i 16:9 ramme.
Til top
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Nu skriver du i dit første spørgsmål at de sorte bjælker ligesom ligger "ovenpå" billedet, jeg tror dit TV er i stykker.

De gamle CRT billedrørs TV har noget elektronik i sig som styrer Højden og bredden på billedet ( øst/vest konvergens ) måske er det den der er i stykker.

Prøv evt. at tage et foto af dit TV med billede på.

NB. er det kun de 3 nævnte programmer eller er det på alle kanaler fejlen opstår ?

Det er kun på de 3 nævnte kanaler. På TV2 charlie og TV2 zulu, og DRK og DRRamasjang er der ingen problemer.

Jen
Jen
Til top
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 14:04

Jeg har lige fået svar fra Yousee; Det er de førnævnte tv-stationer, der er begyndt at sende deres tv-signal i HD kvallitet til Yousee, og når det så bliver skaleret ned, så er der åbenbart nogle TV, der reagerer på en knap så god måde på det, som f.eks mit. Og det er det signal de vil sende i fremtiden. Så ja....

Jen

Jen
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 14:07
Hvis det kun er på de nævnte 3 kanaler, så er TV'et ikke i stykker. Men så kan de sorte bjælker heller ikke ligge ovenpå billedet.

Hvis du skal have hjælp må du beskrive problemet ordenligt eller tage et foto og uploade, ellers tror jeg ikke du får løst dit spørgsmål.

Jeg kan ikke se for mig hvordan det ser ud når det kun er på 3 programmer fejlen ligger.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 14:18

Det er længe siden jeg skrev om at Uploade billeder, så vi kunne se hvad det kan være, hvorfor det så ikke er gjort ved jeg ikke.
Til top
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 14:37
ja, jeg ved godt det med billedet, men jeg har haft lidt problemer med min mobil-kamera (en ulykke kommer sjældent alene). Og hvordan vedhæfter jeg et billede til det her forum???
Jen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 14:43

Brug Indsæt Billede i Full reply Editor, billede Max 250 Kb.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu