recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sorte bjælker dækker undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sorte bjælker dækker undertekster

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-December-2009
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 14:56
Dette er IKKE et billede af mit TV, da jeg som sagt har lidt problemer med min mobil, kan nok først få det ordnet i næste uge. Men dette "selv-manipulerede" billede ligner min tv-skræm. Nogle gange dækker den sorte bjælke begge linier med undertekster, og nogle gange er jeg "heldig" at kunne se den øverste linie. Men der er jo også den øverste vandrette bjælke, der dækker lidt af folks hoveder etc.
Jen
Til top
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 13:25
Så nu fik jeg endelig taget et billede af mit eget tv. her kan jeg så læse den øverste linie i underteksterne.

Jen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 13:33

Jeg kan ikke sige hvad det er, det er et dårligt billede, men umiddelbart ser det ud som en fejl på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg kan ikke sige hvad det er, det er et dårligt billede, men umiddelbart ser det ud som en fejl på TVet.

Jeg tror, spørgeren er enig med dig.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:26

Det har Pony65 også været inde på tidligere, at det er en TV fejl. Kan ikke lige få øje på andet (udefra kommende) der kan få det til at se sådan ud.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:32

Det har Pony65 også været inde på tidligere, at det er en TV fejl. Kan ikke lige få øje på andet (udefra kommende) der kan få det til at se sådan ud.
Der vil være et bud her. Nogle TV kunne løfte billedet således nederste txtlinie kunne læses.  Det bliver nu udelukket fordi den øverste bjælke spærrer for billedet. Ikke at det er spor morsomt men det er vel det som foregår   Wink  og hvad er lige formålet?
Fremtidssikringer kan måske også gå for langt, noget fortæller vel dette Tv, gør sådan og sådan.  Embarrassed

Redigeret af skyking - 19-December-2011 kl. 16:34
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:38

Det er også et bud på det, men ja..???
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:49
Et andet bud på problemet kunne være at inde i tuneropsætningen er der mulighed for at vælge mellem: 16:9 - Letterbox - 4:3

Prøv at skifte mellem dem
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 18:08

Det er det næppe, ligner slet ikke noget af den art. Det vil ikke beskære billedet kun klemme det sammen vertikalt.
Til top
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 11:35

Det billede jeg tog er i 16:9 format, og det hjælper ikke at skifte mellem 4:3 og 16:9  Confused

Jen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 11:43

Fejl på TVet, det må være konklutionen.
Til top
jenny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jenny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 14:47
Det er nok noget i den stil med mit Tv("Fremtidssikret"). Jeg tror ikke det er i stykker, men resultatet er bare det samme.

Her fra den 11. januar forsvandt de vandrette sorte bjælker pludselig fra TV2, men ikke fra DR1 og DR2.

Noget andet (der ikke har med mit Tv at gøre) er at DR så igen har sat de lodrette sorte bjælker på de gamle film og serier der er i 4:3. Jeg så det først her med julekalenderen 2011, men så ca. midt i december forsvandt de lodrette bjælker så, men nu er de så kommet tilbage. ja, ja...

Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Der vil være et bud her. Nogle TV kunne løfte billedet således nederste txtlinie kunne læses.  Det bliver nu udelukket fordi den øverste bjælke spærrer for billedet. Ikke at det er spor morsomt men det er vel det som foregår   Wink  og hvad er lige formålet?
Fremtidssikringer kan måske også gå for langt, noget fortæller vel dette Tv, gør sådan og sådan.  Embarrassed
Jen
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu