|
Sorte kanaler hos Stofa efter omlægning |
Besvar |
Forfatter | |
Lemmingen
Junior bruger Oprettet: 17-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-April-2014 kl. 12:12 |
Hej,
Håber der er nogle der kan kaste en livline med følgende. Bor på Sydfyn og Stofa lagde i går en række af vores kanaler om i vores antenneforening. Nu kan jeg ikke længere se mine SD kanaler, f.eks. DR2, DR3, Ultra etc. men kun HD kanalerne. Når jeg laver en kanalsøgning efter Stofas retninglinjer på 346Mhz båndet, finder den alle kanalerne, men vil ikke vise dem kun - sort skærm !? Kunne se dem om morgenen før omlægningen og nu er der bare en sort skærm. Har andre oplevet lignende situation ? Det er ikke alle mine TV der har problemet. Håber i kan hjælpe. |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Slettet
Redigeret af turbo2 - 02-April-2014 kl. 17:36 |
|
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du komme lidt nærmere ind på hvilken forening?
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
Gonardo
Bruger Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket tv finder ikke kanalerne
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er det for en omlægning man har foretaget? Har forening ikke sendt info om dette? Min tanke siger at man fjerner SD MPEG2 dubletterne og kun sender i MPEG4 kodning for at kunne have plads til flere kanaler. Det var den omlægning Yousee lavede for længere tid siden. Så hvis dit TV ikke har MPEG4 tuner kan det ikke vise alle kanaler. EDIT: Uden MPEG4 tuner vil TV sandsynligvis kun kunne vise analoge kanaler, (som min datters Sony TV på Stofa i Aaborg) Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 02-April-2014 kl. 19:28 |
|
Lemmingen
Junior bruger Oprettet: 17-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har fundet kilden til problemet. Det er nede i Svendborg antenneforening, og der blev en række kanaler omlagt.
Efterfølgende har jeg talt med en del der har mistet deres "must carry" kanaler, som DR3, DR2, Ramsjang. etc. Signalstyrken eller frekvensen må være ændret, for da jeg fik rodet lidt med antenneforstærkeren og fik booestet det ingående signal kom der igen hul igennem. Skal have talt med Stofa i dag, det er åbenbart mange der er berørt. Tak for jeres bud og hurtige tilbagemeldinger. |
|
kcaroe
Bruger Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved hver eneste omlægning har Stofa prioriteret internet fremfor tv. Tv-kanalerne får derfor dårligere og dårligere frekvenser - dvs. frekvenser der er mere og mere modtagelige overfor støj. Sidst er de sidste must carry-signaler også skubbet over på qam264, der er noget mere følsomt. Internet får til gengæld bedre båndbredde og mere stabilitet på de gode frekvenser.
Vi er som følge deraf overgået til waoo og har ikke siden haft billedforstyrrelser og kan nu endog klare os uden en forstærker, men heldigt for dig, at det lykkes at få et ok signal ved blot at fintune forstærker. Mit gæt er dog, at du fortsat døjer med artifakter engang imellem - og det er altså med stor sandsynlighed udelukkende Stofas skyld. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har 1 eller 2, måske 3 TVer tilsluttet, så er det ikke nødvendigt med en forstærker, så du skal henvende dig til udbyderen og få signalet forbedret. Det SKAL under alle omstændigheder være i orden på den første tilslutning.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
kcaroe
Bruger Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hos os trækker waoo altså fint 4 tv uden forstærker. I øvrigt sendes alle kanaler også analogt.
|
|
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er bare den forskel at fremføringen af signalet ikke er via coax, men via fiber, og i din fiber-CPE laves signalet så om til cox/analogt, så der er en noget mindre risiko for at signalet er for dårligt til 4 tv.
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |