recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sorte “røg” skygger i siden af billedet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sorte “røg” skygger i siden af billedet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fekser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fekser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sorte “røg” skygger i siden af billedet
    Sendt: 24-Februar-2019 kl. 15:40
Hej, jeg har et Sony Bravia KD-55A1, som jeg ellers er meget glad for. Desværre har jeg et par gange bemærket nogle “røg”-agtige skygger i venstre side af panelet. Første gang troede jeg bare det var støv, men det var inde i selve panelet og forsvandt af sig selv efter et godt stykke tid. Da vi lige havde været bortrejst i en lille uge, så tænkte jeg det måske var pga inaktivitet, men det opstår også opstå under brug. Røg, støv, spøgelses-agtigt - der er svært helt at beskrive oplevelsen.

Nogen der har oplevet noget lignende? TV’et er kun lidt mere end 1 år gammelt og det vil være surt, hvis panelet er begyndt at stå af.


Redigeret af fekser - 24-Februar-2019 kl. 15:41
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2019 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af fekser fekser skrev:

Hej, jeg har et Sony Bravia KD-55A1, som jeg ellers er meget glad for. Desværre har jeg et par gange bemærket nogle “røg”-agtige skygger i venstre side af panelet. Første gang troede jeg bare det var støv, men det var inde i selve panelet og forsvandt af sig selv efter et godt stykke tid. Da vi lige havde været bortrejst i en lille uge, så tænkte jeg det måske var pga inaktivitet, men det opstår også opstå under brug. Røg, støv, spøgelses-agtigt - der er svært helt at beskrive oplevelsen.

Nogen der har oplevet noget lignende? TV’et er kun lidt mere end 1 år gammelt og det vil være surt, hvis panelet er begyndt at stå af.
Ja, det lyder da meget mystisk. Jeg har aldrig set noget tilsvarende. Kan være en art tint som flytter sig af en eller anden årsag - jeg ved det virkelig ikke.

Men er der stadig garanti - og problemet fortsætter, så må det jo sendes til reparation, gerne med en grundig beskrivelse og billeder af fænomenet.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fekser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fekser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2019 kl. 18:15
Desværre kan det kun anes og er sådan lidt slør-agtigt. Jeg tvivler derfor på, at det kan ses på billeder. Derudover er periodisk og sjældent forekommende. Ikke de bedste betingelser til at være klar med kameraet. Confused
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2019 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af fekser fekser skrev:

Desværre kan det kun anes og er sådan lidt slør-agtigt. Jeg tvivler derfor på, at det kan ses på billeder. Derudover er periodisk og sjældent forekommende. Ikke de bedste betingelser til at være klar med kameraet. Confused
Netop fordi det er periodisk er det meget vigtigt at du sidder klar med et kamera, ellers kan det blive meet svært at fremføre din klage. Beklager, jeg kan ikke se nogen vej frem.

Hils der op, har selv for år tilbage boet på KangerlussuaqSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2019 kl. 21:14
Er du sikker på,at det ikke er noget kompression i kildematerialet/udsendelsen ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
fekser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fekser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2019 kl. 23:43
Jeg kan ikke påstå, at jeg er sikker på noget som helst Wink Men det ligner absolut ikke noget der bør være der. Det har ingen konturer, som ligner rester/skygger fra billedet eller fra bevægelser i billedet.
Til top
fekser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fekser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2019 kl. 23:46
Ydermere så er tv kalibreret og alle unaturlige forbedrings tiltag er slået fra.

Jeg har kun set problemet to gange, men det bekymrer mig, da jeg ikke kan se, hvad det skulle komme fra. Andet end en fejl eller forestående fejl


Redigeret af fekser - 24-Februar-2019 kl. 23:46
Til top
fekser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fekser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 16:22
Jeg fik endelig taget billeder og video af “fænomenet” og kontaktede derefter forretningen, hvor jeg havde købt det. De videresendte materialet til Sony support, som bad mig gennemføre en panelopdatering før jeg sendte det til dem. De sagde, at det kunne skyldes skygger, hvis et billede havde stået fastfrosset for længe. Det kan jo ske, når man kun streamer. De fortalte, hvor i menuen jeg kunne finde panelopdateringen, som ville tage ca. 1 time at gennemføre. Efter den var gennemført forsvandt skyggerne Big smile Jeg er derfor en glad mand. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu