recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sorte vs. hvide mørklægningsgardiner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSorte vs. hvide mørklægningsgardiner?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Emne: Sorte vs. hvide mørklægningsgardiner?
    Sendt: 05-Maj-2008 kl. 11:37

Jeg skal have købt nogle mørklægningsgardiner. Det ville være pænest i hvide, men hvordan er hvide vs. sorte mørklægningsgardiner? De mørklægger vel i princippet lige godt, men vil rummet ikke virke mørkere indefra med sorte gardiner?

Min stue er malet hvid i forvejen, så derfor ville det være pænest og mest diskret med hvide mørklægningsgardiner.

Bortset fra det, er det så muligt at få sådan en "skjuler" til sine gardiner, så man ikke kan se dem i vinduet? Evt en ting man kunne sætte udover så det lignede falske foldegardiner eller noget. Altså tænker på bare de øverste 10cm så det måske lignede et foldegardin, der bare var hevet op.

Bor på 4. etage uden mulighed for at folk kan kigge ind til mig, så behøver ikke rigtig afskærmning af vinduerne. Kun til når jeg ser film.

Det er meningen jeg så vil lave en DIY løsning med at få dem til at køre i nogle skinner.

På forhånd tak.
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Insaniac Insaniac skrev:

Jeg skal have købt nogle mørklægningsgardiner. Det ville være pænest i hvide, men hvordan er hvide vs. sorte mørklægningsgardiner? De mørklægger vel i princippet lige godt, men vil rummet ikke virke mørkere indefra med sorte gardiner?

Min stue er malet hvid i forvejen, så derfor ville det være pænest og mest diskret med hvide mørklægningsgardiner.

Bortset fra det, er det så muligt at få sådan en "skjuler" til sine gardiner, så man ikke kan se dem i vinduet? Evt en ting man kunne sætte udover så det lignede falske foldegardiner eller noget. Altså tænker på bare de øverste 10cm så det måske lignede et foldegardin, der bare var hevet op.

Bor på 4. etage uden mulighed for at folk kan kigge ind til mig, så behøver ikke rigtig afskærmning af vinduerne. Kun til når jeg ser film.

Det er meningen jeg så vil lave en DIY løsning med at få dem til at køre i nogle skinner.

Hvide mørklægningsgardiner mørklægger lige så godt som sorte, da materialet er 100% uigennemtrængeligt af lys.
Det er dog ikke ligegyldigt hvad farven er indvendigt. Hvis du vil have et helt mørkt rum skal væggene være mørke overalt. Hvis de ikke er det, vil du få reflektioner når du tænder for dit TV/projektor.
Hvis dine vægge er hvide i forvejen tror jeg dog det er minimalt hvad du vil vinde ved at bruge sorte gardiner i stedet for hvide.
Mht. diskret mørklægning så har jeg netop sat mørklægningslamelgardiner op. Der er to lag "stof" så snoretrækket kører inde i gardinet. Det er flot og helt lystæt. Udover det så fylder det kun omkring 4 cm når det er foldet op.
Det er måske ikke så velegnet hvis du vil have 100% lystæthed i rummet, men det lukker nu det meste lys ude.

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu