recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sortniveau 42X10y og 42G10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsortniveau 42X10y og 42G10?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
clear Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: sortniveau 42X10y og 42G10?
    Sendt: 10-Juni-2009 kl. 22:50

Det der neoPDP som 42G10 har; Betyder det at den er mere sort når det skal være sort, for jeg er ikke så imponeret af sortniveauet på 42X10... Er der en betydelig forskel på de to?

...og er der forskel i lyden på de to TV?

Redigeret af clear - 10-Juni-2009 kl. 22:53
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 23:22
du kan prøve af læse anmelse på http://www.flatpanels.dk der skriver de i X10 anmelsen af G10   har et lidt beder sort

Redigeret af tobiasl - 10-Juni-2009 kl. 23:22
Til top
clear Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2008
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 23:57

tusind mange tak for linket.

Ja sortniveauet er lidt bedre på 42G10, og lyden ser også ud til at være bedre, men stadig ikke god står der.

Jeg skal vist rundt og kigge lidt i butikkerne

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af clear clear skrev:

sortniveauet er lidt bedre på 42G10, og lyden ser også ud til at være bedre, men stadig ikke god står der.
Med nogen af B&O's modeller som mulig undtagelse, tror jeg ikke der findes TV med decideret "god" lyd - når det hele skal være så fladt, tyndt og lækkert som markedet efterspørger idag, så sætter fysikken nogen kraftige begrænsinger på hvor god lyd man kan få ud af de højttalere der bliver plads til i kabinettet - og derfor vil der snarere være tale om forskellige grader af middelmådig lyd end god kontra dårlig. 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:53
har ikke set en x10, men har set en g10 og den havde langt bedre shadow detail i det sorte end min tidligere px80 og det er en rigtig vigtig ting.
Jo mere tynd en skærm er, jo dårligere lyd. En samsung 855 på 2,9 har jo en dårlig lyd. Men mange har et stereo eller sr system alligevel til film. Det har jeg haft i 8 år, også inden dvd have jeg stereo forstærker til min VHS maskine. Den skærm jeg har nu har ingen højtaler indbygget, men har en forstærker indbygget og dertil har jeg 2 små sat højtaler og de lyder rigtig fint til serier og tv avisen. Men til film hedder det sr system. Men bare to gode højtaler og en stereo forstærker kan gør underværker ved film. 

et lille pc 2.1 sæt til 300-400 kr. er jo noget bedre end de indbyggede højtaler

Redigeret af xcardman - 11-Juni-2009 kl. 12:58
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu