recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SOS Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOS Bio

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Talte med en snedker i går om at lave dette møbel. Det mente han ikke ville være det store problem og han skulle nok hjælpe mig....eller nok nærmere bliver mig der hjælper ham.
 
18mm Birk krydsfiner ville være rigeligt. Han ville "kikse" det sammen da han mente det ville bliver bedre end dyvler.
 
Og til Kenzo - da jeg fortalte at du måtte bruge vinkler, grinede han lidt og sagde "amatør" Wink
Ahh mente snedkeren nu ikke at han ville "Fiske" det sammenLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 13:30
Kikse - Fiske....mener nu han sagde kikse, men kan da have hørt forkert.....
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 13:53
De kaldes også kiks, men hvorfor skulle de være end dyvler ?
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

De kaldes også kiks, men hvorfor skulle de være end dyvler ?
Ved det ikke - er ikke snedker. Skal da høre ham ad næste gang jeg taler med ham.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

De kaldes også kiks, men hvorfor skulle de være end dyvler ?


Maskinen der fræser ud til fisken/kiksen har et fast land, som gør at det bliver 100 % præcist.
Altså ikke noget med at måle 9 mm ind for at finde midten af den ene plade, og så 9 mm fra enden af den anden. Der betyder 1/2 mm rigtig meget.

Plus at de side-vejs, har 1 mm eller 2 at gøre godt med, da udfræsningen den vej, er lidt større en fisken.

Altså en nemmere, og mere præcis måde at gøre det på.

Men ikke alle har en sådan maskine, og er man præcis med målene, KAN det blive lige så godt med dyvler.

Der kan man evt bruge en dyvel markør, som er en lille "prop" der sænkes ned i det ene hul.
For enden af "proppen" er en lille spids, (naturligvis centeret) som så med et lille dask (på det andet emne, når den placeres hvor den skal), mærker af hvor man skal bore ud til dyvlen. De fås i "alle" størrelser, og fungerer rigtig godt.

Rasmus
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 11:58
Så fik jeg lavet en model af den 3 delte version.
Forfra

Bagfra

Oppefra


Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 12:20
Skulle du ikke se at få det bygget ? Wink

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 12:22
Eller lige overveje dybden en gang til. Det er jo stadigvæk et enormt møbel, selvom det er delt i tre Shocked
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 12:45
hm om det dyvler eller kikse. det handler om at få så stor en lim flade som muligt. kikse kan meget ment holde til det. han skal lave og det er let at bruge.
 
mvh tømrersvend.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

hm om det dyvler eller kikse. det handler om at få så stor en lim flade som muligt. kikse kan meget ment holde til det. han skal lave og det er let at bruge.
 
mvh tømrersvend.
Ja det vil jeg også mene. Byg du roligt så dybt som du ønsker. Jeg kunne godt have brugt et par centimeter mere i mit, efter jeg fik købt min monster receiver. Wink
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Eller lige overveje dybden en gang til. Det er jo stadigvæk et enormt møbel, selvom det er delt i tre Shocked

Ved godt at det er stort Wink I stuen står der allerede et stk 720L akvarie....det er næsten lige så stort som dette møbel Wink
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Skulle du ikke se at få det bygget ? Wink



Jo jo - Rom blev jo ikke bygget på en dag Wink

Desuden har min kæreste og jeg en aftale med en præst, noget vand og lidt andet, her den 29.9. Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu