recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar hvilken??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar hvilken??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mattti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2010
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mattti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar hvilken??
    Sendt: 25-Januar-2021 kl. 23:11
Hej derude..

Konen leder efter en soundbar, der kan yde hendes symfoniske black/death metal retfærdighed lydmæssigt.
Hun er meget bestemt med at det skal være høj kvalitet lyd,
Vores tv er et samsung fladskærm.
Vi kender ikke noget til soundbarer, så hjælp modtages med taknemlighed :)
Hvad kan anbefales?
Og hvad koster sådan en?
Og er subwoofer et must?

Konen takker på forhånd :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 06:20
ja sub er et must 

Men hvad er budget ?

Konen fortjener da bedre end Soundbar for at lytte til hendes musik 😉


Redigeret af hansie - 26-Januar-2021 kl. 09:23
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 09:44
Den bedste soundbar som du pt kan få - også musikalsk er en Sennheiser Ambeo. Men den koster så også omkring 18.000 kr. 

Så har du en fornøjet frue. Men er dog enig med hansie, en soundbar er ikke det optimale til musik, eftersom den er konstrueret til filmlyd.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
M1ch43l Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2012
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M1ch43l Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 10:12
soundbar og death metal :-D
Det er vist noget af et kompromis I har gang i...
Jeg har ikke noget at anbefale, men kan kun fraråde at falde i sonos playbar fælden. Den er god til tv, men absolut skrækkelig til musik
Beolit 707
Til top
Mattti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2010
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mattti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 14:35
tak for svar!

hun er efter grundig research, blevet meget interesseret i disse højtalere:


hvad siger i til dem?

på forhånd tak:)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Mattti Mattti skrev:

tak for svar!

hun er efter grundig research, blevet meget interesseret i disse højtalere:


hvad siger i til dem?

på forhånd tak:)
Jeg ville altid vælge højtalere der kan over 20kHz. så den er plads nok i frekvenserne til rolloff da det meste musik highpass filter først ruller af over 20kHz hvis det var mig
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 17:28
Har selv et sæt AudioPro T20. De kan af og til fåes til 2300-2400 kr.
Hvilket er en god pris.
Du kan se høre en test af dem her
Er dog i tvivl om de er gode til death metal


Redigeret af -claus- - 26-Januar-2021 kl. 17:28
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 09:46
Når fruen nu tilsyneladende har set lyset og er gået med til at købe rigtige højttalere så tænker jeg at du ligeså godt kan gå all in https://musikinstrumenter.net/shop/cerwin-vega-p1500x-26769p.html
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Mattti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2010
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mattti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2021 kl. 22:14
Hej igen og tak for svar!

(Har lige lånt mandens pc)
Det jeg leder efter, er i prisklasse til allerhøjest 10000, men meget gerne under, da jeg ikke gider høre min mand whine over mine penge-wielding-skills.
Jeg leder ikke længere efter en soundbar, da de ifølge min research, bare ikke vil levere det niveau af lyd jeg ønsker. Jeg tænker to fritstående højtalere, men skal de så være med indbygget bas eller skal jeg have den ved siden af??
De skal helst ikke være bluetooth-connectede, da jeg ikke er 100 på om de "falder ud".
Hvad kan i anbefale af tilslutning til TV??

på forhånd tak:)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu