recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar - Kan det erstatte 5.1? What to buy?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar - Kan det erstatte 5.1? What to buy?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af JAWA JAWA skrev:

Ny synes jeg man skal være lidt forsigtig med at afvise lydteknologier man ikke selv har hørt - man kunne jo blive positivt overrasket. Mon ikke trådstarter kan finde en forhandler der kan demonstrere produktet.
Denne soundbar virker ikke via psykoakustisk men via reflekteret lyd og ja det kræver en enorm mængde rumkorrektion men det er jo netop hvad produktet leverer. Jeg har som sagt selv haft en tidligere model og der er lyd fra bagkanalerne - jeg påstår ikke det kan erstatte mit nuværende 7.1.4 system men hvis man ikke kan have ægte surround så kan det være et brugbart alternativ.

Jeg passer også på, netop fordi jeg ikke har hørt det. Udfordringen for en højtaler (uanset om den har mange eller få højtalere i sig), der skal simulere lyd fra specifikke retninger, det må unægtelig være sammenhængende med rummet som højtaleren/soundbaren befinder sig i. Har du et atypisk rum, så vil jeg tro at det går hen og bliver noget af en udfordring. Jeg kunne læse at der er noget rum korrektion og noget lydmåler i den. Det er muligt den kan "lære" /måle rummet på en tilpas god nok måde. I så fald er det ret interessant.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 16:03
Man kan sagtens få 3D lyd franto højttalere, hvis man kan korrigere for rummet.

Jeg har en ~12 år gammel lydfil fra AAU, med binaural lyd, hvor en kvinde går rundt om dig, taber en mønt på gulvet, samler den op osv. Lavet til hovedtelefoner.

Damn det er godt......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2012
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 17:18
Mange tak for jeres svar. Jeg vil bestemt prøve at lytte til en et sted. Er der andre alternativer til Yamaha YSP-5600. Den er pænt dyr umiddelbart.. :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Mange tak for jeres svar. Jeg vil bestemt prøve at lytte til en et sted. Er der andre alternativer til Yamaha YSP-5600. Den er pænt dyr umiddelbart.. :)

Som du kan se af min "Underskrift" så har jeg en YSP2500, og den virker okay.Så vidt jeg husker, er YSP2500 afløst af YSP2700 som skulle være endnu bedre.

Jeg har skrevet lidt om min YSP2500 i min biotråd:

http://forum.recordere.dk/hothers-setup-2-nu-med-hdr-tv_topic124385_page112.html

Redigeret af Hother - 01-August-2016 kl. 19:21
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2012
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 21:40
Hvordan i forhold til "Dolby Atmos". Har læst at hvis den understøtter det, så er man meget godt på vej til en surround oplevelse?

Men er det evt. muligt at kombinere en soundbar med 2 baghøjtalere og sub? Eller vil min eksterne yamaha reciever ikke kunne finde ud af det?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2016 kl. 21:50

For at kunne tilslutte Sub og Baghøjttalere, er det jo en selvfølge at Soundbaren har den mulighed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jduro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 06:07
Jeg kan B&W panorama. Jeg har selv haft version 1 i en del år. Det er ikke rigtig surround det er korrekt. Men den spiller fan** godt. Jeg har set både version 1 og 2 til ganske fornuftige priser på den blå.
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 11:41
Yamaha er naturligvis ikke den eneste leverandør af kvalitet soundbars og B&W er helt sikkert også et godt bud.

Geneva Model XXL kan også være en lidt mere usædvanlig løsning:

Nu ved jeg ikke om der er blandet en kone/kæreste ind i beslutningen, men så kan en Dansk løsning fra Montana måske også være en løsning, men desværre også i den dyre ende:

Billige soundbars er der jo nok af men mon ikke man får hvad man betaler for.

Mvh

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu