recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar med flere HDMI inputs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar med flere HDMI inputs

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar med flere HDMI inputs
    Sendt: 22-December-2016 kl. 08:25
Hej

Lydkvaliteten mit gode gamle Pana PX70 er desvære begyndt at generer mine gamle øre, så jeg har svært ved at forstå hvad der bliver sagt.
Derfor overvejer jeg at finde en soundbar til at hænge under TV'et.

Problemet er bare at mit gamle TV ikke har nogen ARC eller optisk udgang, så jeg er på udgik efter en soundbar med flere HDMI inputs, uden at den koster en kæmpe formue.

Nogen der har nogle gode forslag?
Mvh Jesper
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 09:21
Yamaha laver flere med 2-3 hdmi indgange

De får tit god omtale

Redigeret af hansie - 22-December-2016 kl. 09:22
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 10:54
Dit TV har ikke hdmi udgang, så du skal bruge enten analog udgang via phonostik elker scart adapter, eller hovedtlf udgang. Soundbaren skal selvsagt ha analog indgang.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Dit TV har ikke hdmi udgang, så du skal bruge enten analog udgang via phonostik elker scart adapter, eller hovedtlf udgang. Soundbaren skal selvsagt ha analog indgang.
Jeg skriver jo også netop at mit TV ikke har nogen ARC (HDMI udgang), og derfor ønsker jeg en soundbar med flere HDMI inputs, så jeg kan bruge den som HDMI omskifter før TV'et.
Mvh Jesper
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 11:16
Ok misforstod, troede du ville ha TV LYDEN forbedret
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

De får tit god omtale
De er desværre bare ret dyre (>6000 kr)CryCry
Havde ikke forestillet mig at skulle ofre mere end et par tusinde kroner.
Mvh Jesper
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

De får tit god omtale
De er desværre bare ret dyre (>6000 kr)CryCry
Havde ikke forestillet mig at skulle ofre mere end et par tusinde kroner.
Alternativt findes der løse HDMI switche, hvis du finder billigere soundbar.
Men det er så ikke så fix en løsning.

Mvh. JørgenT
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ok misforstod, troede du ville ha TV LYDEN forbedret
Det er min fejl at jeg ikke fik nævnt følgende:
TV'et er så gammelt at dens tuner ikke kan bruges til noget.
Derfor benytter jeg YouSee's Humac boks når der skal ses TV, og ATV4 til resten.
Mvh Jesper
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 11:47
Et pana px70 har optisk udgang (toslink). Det har også analog lydudgang.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 11:51
Så kig evt. brugt på DBA?

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Hej

Lydkvaliteten mit gode gamle Pana PX70 er desvære begyndt at generer mine gamle øre, så jeg har svært ved at forstå hvad der bliver sagt.
Derfor overvejer jeg at finde en soundbar til at hænge under TV'et.

Problemet er bare at mit gamle TV ikke har nogen ARC eller optisk udgang, så jeg er på udgik efter en soundbar med flere HDMI inputs, uden at den koster en kæmpe formue.

Nogen der har nogle gode forslag?

Hvis det er "begyndt at knibe" så er det vel næppe i tv'ets højttalere problemet ligger.
Så havde det nok været der fra start.
Har heller ikke indtryk af, at lydbilledet i tvudsendelserne er blevet markant ringere/anderledes siden du fik dit PX70.

Så det er muligt, at "problemet" ligger i dine ører.
Hvis det er tilfældet, så tror jeg ikke, at dine tiltag her vil hjælpe det helt store.
Få tjekket ørene istedet. 🙂
De fleste hørecentre tilbyder gratis høretest.
(Og ja, jeg arbejder i branchen, så jeg undlader at fremhæve et hørecenter fremfor et andet, men ved at alt for mange går rundt med en ubehandlet (og måske "uopdaget") høretab).

Det kunne også bare være vokspropper i ørerne.

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 22-December-2016 kl. 11:59
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Et pana px70 har optisk udgang (toslink). Det har også analog lydudgang.
Pana PX70 har ikke nogen toslink udgang, kun analog stereo udgang.
Mvh Jesper
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu