recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar - mest brugervenlige løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar - mest brugervenlige løsning

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Among Among skrev:

Jeg kan sige så meget, at da jeg var nede i Elgiganten for at købe min soundbar, forhørte jeg mig for en god ordens skyld lige hos ekspedienten, så jeg var sikker på, at jeg fik de rigtige kabler med hjem. Han så spurgte ind til, hvilket tv jeg havde og konstaterede efterfølgende, at mit "gamle" tv ikke have ARC. Jeg var selv lidt usikker på spørgsmålet, men orienterede ham dog om, at det havde Viera Link, hvortil han så mente, at jeg godt kunne bruge samme fjernbetjening til både soundbar og tv. Da ekspedienten ikke mente, at tv'et havde ARC, solgte han mig et optisk kabel. Med andre ord mente han altså, at HDMI ikke var en forudsætning for at kunne anvende samme fjernbetjening, når tv'et havde Viera Link.

Da jeg kom hjem, tilsluttede jeg med det optiske kabel og gik i gang med at undersøge, hvordan jeg fik min fjernbetjening til at fungere på begge enheder. Det viste sig dog, at det ikke rigtigt kunne lade sig gøre. Imidlertid kunne jeg konstatere, at mit tv rent faktisk havde ARC - i modsætning til hvad ekspedienten havde sagt - og derfor tilsluttede jeg med HDMI fra PS4 til soundbar til tv. Da jeg tilsluttede min soundbar med HDMI, havde tv'et ingen problemer med Viera Link, og jeg kan nu fint bruge samme fjernbetjening.


Pak det optiske kabel ned igen, og gå i Elgiganten og få dine penge retur!

M.v.h.
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 13:58
Det var også en del af aftalen, så det er allerede ordnet.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

CEC kører via HDMI. Ikke optisk. Jeg tvivler på, at du kan få en soundbar, der tager lyden via optisk, men tillader kontrol via CEC på HDMI porten samtidigt - jeg vil i hvert fald gerne høre fra nogen der har prøvet det i virkeligheden.

Den funktion er jeg da sikker på findes på næsten alle soundbars med CEC.

Men kan som eksempel fortælle om min tudse gamle Onkyo 605 som understøtter CEC fra mit gamle Pioneer tv, hvor ingen af dem har ARC.

Jeg ved at Philips soundbars har det.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu