|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
jdahl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Zulukongen var lige inde og kigge på de par link du skrev. Her fandt jeg ud af at den faktisk sælges uden subwoofer, og ved at søge lidt på http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;idcat1=1&idcat2=50 fandt jeg frem til lidt forskelligt. Kender du noget til om det overhovedet er noget værd uden subwooferen, for så kunne jeg jo undgå at have den store boks stående. Iflg. hjemmesiden er der noget der hedder True bas i og 2 basenheder. Har fundet den helt vildt billigt på nettet, både med og uden subwooferen. Mon de har sådan noget i KT-Radio? Tror sku jeg bliver nødt til at smutte forbi derude imorgen. |
|
![]() |
|
jdahl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Man kan få YSP1100 til omkr. 4620 på nettet uden subwoofer http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=48764&lang= dk og for at det ikke skal være løgn kører de et pakke tilbud til 5795 inkl. subwoofer http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=137221 Så vidt jeg forstår så er det bare et alm. højtaler kabel der går til subwooferen, altså kan man sætte et længere på og få den gemt af vejen bag sofaen. Er der nogen der ved om det er korrekt? |
|
![]() |
|
bony ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 358 |
![]() |
Hvis børn er lig med intet anlæg med store højttalere og gemte komponenter, så skal jeg sgu aldrig have sådan nogle små størrelser.
![]() ![]() ![]() Håber du ka' ta' det. Held og lykke med jagten.. ![]() |
|
—
|
|
![]() |
|
![]() |
Ha ha ja det ved jeg ikke om det nødvendigvis er, hjemme hos os er vi ikke så gode til at få det brugt. Desuden tror jeg mere det er en ægteviv du skal holde dig fra |
|
![]() |
|
Maestro ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
HTS systemerne fra philips et en godt komprimis hvis man ikke vil have stuen plasteret til med store højtalere over det hele.
Lyden er fyldig og kan selv være med i de dybe segmenter, der er selvfølgelig ikke tvivl om at dette ikke kan kaldes et HIFI system, men rammer nu det daglige behov meget godt. I philips systemet får du CD/DVD og radio samlet i én enhed, hvorimod med YSP1100 skal du selv have en ekstern radio tuner og CD/DVD afspiller da ingen af disse er inkluderet, dog skal du ikke være i tvivl om at lyden er væsentlig bedre. Men designmæssigt til dit tv vil HTS systemerne være mere "kone" venlig og du vil kunne "nøjes" med en enkel fjernbetjening det meste af tiden. HTS8100 kan idag fåes i de nye HTS8140 & HTS8150 som byder på design i samme udseende som jeres tv. Touch display i front, og lidt mere gennemført. Et sidste råd ville være at købe det et sted hvor du stadig har retturret, feks elgiganten, da disse systemer er utrolig svære at vægte og måle i butikkerne, store lokaler, og ikke altid det bedste demo materiale. Jeg ønsker dig held og lykke om at finde det rigtige, og god fornøjelse når det når så vidt. ![]() |
|
![]() |
|
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
Børn indretter sig efter de forhold man byder dem, så tror også mere på den med fruen i huset Vær lige opmærksom på, at Yamaha skinnen bruger væggene til refleksioner. Så du skal lige bruge en rektangulær stue og fruen skal undvære pyntegenstande på væggene, men det er så heller ikke altid det store afsavn |
|
![]() |
|
![]() |
Tak Maestro, jeg troede faktisk at det hele var med i Yamaha systemet også. Så er der jo ikke så meget vundet. Så vi er nok tilbage til Philips system igen. Men tror stadig jeg lige vil ud og se/høre dem efter arbejde idag inden jeg bestemmer mig. Men ja som du skriver så er det nok smart lige at sørge for at have returret, da meget af det jo også afhænger af omgivelserne/stuen. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja for mit vedkommende ville det ikke være det store afsavn, men er bange for at fruen ikke vil undvære malerierne osv. Stuen er faktisk helt rektangulær, men på den ene langside står der en brændeovn og bagvæggen er kun en halvmur, ind til spisestuen. Så det er nok endnu et minus til Yamaha. Philips HTS, skulle ikke være så afhængig af vægge osv. er det ikke korrekt? Redigeret af jdahl - 28-November-2008 kl. 08:44 |
|
![]() |
|
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
Som jeg forstår det, får man en meget mere 'ægte' surround følelse af de systemer, der anvender væggene til lydreflektion. Yamaha er generelt anerkendt som de bedste til at lave virtuel surround, men det kan også skyldes, at de (vist nok) var det første... Et maleri eller to skulle ikke gøre det store. Det vigtigste er, at der er nogenlunde symmetri i rummet, samt at lyden rent faktisk har noget at reflektere på (hvis bagvæggen er langt væk, får man mindre rear-effekt). |
|
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja der står som sagt en stor brændeovn midt på den ene sidevæg og bagvæggen er jo nok lidt tvivlsom. Der er vel 1½ m. med fuld mur, så er der 2 meter med en halvmur i ca. 1 meters højde og så er der 1½ m hvor der ikke er noget. Og på den anden side af muren er der så spisestue, som så er ca. 4 meter bred. Så er lidt bange for at det ikke er det optimale. Nogen der ved om Philips bruger væggen på samme måde, eller hvordan?
|
|
![]() |
|
Dr. Jones ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
Ikke som jeg forstår det. Men det betyder også, at du ikke får en decideret surround-effekt (hvor du fysisk hører lyd bagfra), men i stedet en 'rummelig' lydeffekt, som man kender det fra virtual surround på f.eks. en bærbar computer. Men det kan jo også være fint, hvis alternativet er et helvede af ledninger og en utilfreds Frue |
|
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500 |
|
![]() |
|
![]() |
Præcis Nå om en lille times tid vil jeg smutte ind og se om jeg kan komme til at høre de forskellige anlæg, spændende om det er noget der kan bruges til noget. Men nu er jeg nok heller ikke så kritisk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |