recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar Samsung eller Philips??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoundbar Samsung eller Philips??

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Dr. Jones Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 13:18

Nu bevæger jeg mig ud i et område, hvor jeg ikke er ekspert, men sådan som jeg forstår de to teknikker, er forskellen:

Den oprindelige soundbar-teknik ('Yamaha-modellen') gør i princippet det samme som et 5-højttaler system. Men i stedet for at have fysiske højttalere bagved, så 'skyder' den baglyden afsted, så den rammer sidevæggene og derefter bagvæggen. Det er naturligvis ikke lige så effektivt som et rigtige surroundanlæg, men giver rent faktisk en fysisk surround-følelse - særligt hvis du har de optimale rumforhold.

Den nye soundbar-teknik ('Philips-modellen') fungerer - som jeg forstår det - på en måde, der snyder ørerne til at få en rummelig følelse af lyden. Det har vist noget at gøre med at afspille baglyden en lille smule forskudt, og evt. også i andre højttaler-enheder. Det gør, at vore ører skiller for- og bag-lyd ad - og sammen med billederne på skærmen placerer vi selv lyden i de tre dimensioner, vi ser. Altså, hvis du decifrerer baglyden som et separat lydbillede, så kan din hjerne også let placere lyden som kommende bagfra dig...

Jeg ser frem til at høre eksperternes uddybning...

· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 13:20
Lad os endelig høre din vurdering! Jeg overvejer selv at udskifte anlægget til noget med en højere WAF.
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
jdahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 13:43

Se nu er vi ude i noget jeg nok ikke har så meget forstand på. Men er WAF noget med noget Wife Applaus et eller andet eller hvad

Jeg tror helt sikkert at Philips har høj WAF (hvis det er det jeg tror det er), da den jo har samme design som fjernsynet.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 13:46

Du er på rette spor: Woman Acceptance Factor eller Wife Approval Factor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Woman_acceptance_factor

Redigeret af Dr. Jones - 28-November-2008 kl. 13:47
· Philips 37PFL9603H
· Miraclebox 9 HD 2xT2
· Arion AC-9410PVR HDMI
· Philips BDP 7500
Til top
jdahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2008 kl. 13:50

Ha ha ha den er god

Jamen der er da ingen tvivl når man skal ud og investere en masse penge, så er det da en meget vigtig factor

Nå nu vil jeg køre ud og kigge på det!

Redigeret af jdahl - 28-November-2008 kl. 13:55
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2008 kl. 00:51

Jeg har selv en Philips HTS8100 og er ovenud tilfreds. Jeg har selv været 'offer' for lidt kommentare ang mit valg af denne for det er jo ikke rigtig sorround og 2 højtallere fra Jamo ville være bedre iflg nogle - men sådan er folk jo uenige ;-)

Jeg er som nævnt meget tilfreds med min, og syntes lyden lever fuldt op til forventningerne og venner og bekendte har også været imponeret. Min bror har Yamahas udgave, og jeg må indrømme jeg syntes min Philips lyder bedre - det gør brormand enda også selv. At den så har indbygget DVD er bare et ekstra bonus i min bog, da man så slipper for at have flere enheder stående i sit setup - så kan kun anbefale løsningen herfra - 'rigtig sorround' eller ej. :-)

Til top
Crede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-September-2008
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2008 kl. 00:59

Jeg har lige været i Expert og hørt dette Spectral møbel med Canton højttaler i det må være kongen af soundbar markedet.

Se i linket.

http://bojesradio.dk/Spectral.html

Til top
jdahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2008 kl. 12:07

Jeg var ude og høre dem igår i KT-radio.

Hørte både Yamaha, Philips og Samsung. Syntes det er svært i en butik at høre hvor god (eller dårlig) surrounden fungere. Må indrømme Yamaha er altså sorteret fra nu pga. manglende dvd afspiller, tuner osv. så skal man jo have alt det udstyr stående alligevel.

Må indrømme Samsung imponerede mig ikke synderligt, syntes bassen var alt for dominerende og så viste den ikke billedet nær så godt som Philipsen må jeg indrømme. Philipsen syntes jeg lød bedst og så bedst ud. Måden samsung åbnede dvd'en på virkede noget billig og skrammel agtig. Hvor det så lidt mere gennemført ud på Philips. Så må indrømme jeg hælder stærkt til Philips ligenu.

Desværre må jeg indrømme subwooferen var ikke specielt køn og der følger bare et ca. 3 m kabel med, så den kan ikke gemmes af vejen. Det er jo et kæmpe plus for Samsung at den er trådløs.

Var lige forbi Elgiganten her til formiddag, de havde så ikke nogen af dem hjemme, men han mente da helt klart at jeg hellere skulle vælge et sæt BOSE 321, der havde han en ældre version til 5999, men så står man igen der med et par seperate højtalere der skal op i hjørnerne, men ok stadig ingen baghøjtalere. Problemet var bare at deres subwoofer syntes jeg nu heller ikke specielt om.

Tror det ender med en Philips HTS8100, eller måske HTS8140, da den subwoofer var noget pænere.

Til top
jdahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2008 kl. 12:25

Dinovo du har sådan et anlæg, nu hørte jeg surrounden  ude i butikken og den var udemærket. Men hvordan med musik, det er lidt svært i sådan en butik og vurdere det.

Kan den godt spille sådan en ca. 30 m2 stue op, også selvom der er åbent til en spisestue? Jeg forventer selvfølgelig ikke discotek lyd, men det sker da et par gange om året at der er fest og der skal danses.

Forøvrigt ved du hvor langt kablet til subwooferen er, det kunne de ikke rigtigt svare mig på i butikken?

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2008 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af jdahl jdahl skrev:

Dinovo du har sådan et anlæg, nu hørte jeg surrounden  ude i butikken og den var udemærket. Men hvordan med musik, det er lidt svært i sådan en butik og vurdere det.

Kan den godt spille sådan en ca. 30 m2 stue op, også selvom der er åbent til en spisestue? Jeg forventer selvfølgelig ikke discotek lyd, men det sker da et par gange om året at der er fest og der skal danses.

Forøvrigt ved du hvor langt kablet til subwooferen er, det kunne de ikke rigtigt svare mig på i butikken?

Jeg har den selv tilsluttet til min Sonos så benytter den også selv til musik og også dette syntes jeg den gør helt perfekt - den spiller ihvertfald fint min stue op på ca 25 kvm, og mere til ;-)

Jeg vil skyde kablet til at være en 6-8 meter langt.

Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2008 kl. 12:44

PS: Du kan se lidt billeder af hvordan min hænger på væggen og man kan lige ane toppen af subwooferen til venstre på nogle af billederne: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50568& PN=1

Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2008 kl. 12:48

Jeg har både haft Philips HTS8100 samt Yamaha YSP-4000 siddende på væggen i min stue, og mit valg faldt på YSP'en inkl. Yamahas egen Subwoofer Yamaha YST-SW225.

HTS8100 leverer et fantastisk godt DVD output, hvilket jeg har skulle kigge længe efter i andre systemer (NB! Er ikke set bedre!). Dog var jeg ikke imponeret over lyden. Lidt for meget rumlen og "dåselyd". Der skal ikke herske nogen tvivl om, at funktionaliteten på HTS8100 er outstanding a la B&O. Bemærk - de første HTS8100 var behæftet med en fejl på Subwooferen, hvor ventilatoren larmede som ind i h......! Derfor returnerede jeg Philipsen.

YSP'en blev som nævnt mit valg. Fantastisk lyd! Den medfølgende målemikrofon er OK, men du opnår det bedste resultat ved manuel opmåling af stuen og efterfølgende indstilling af vinkler (vandret og lodret), længde til vægge mv. på YSP'en. I dag har jeg et 5.1 lydbillede som er uhyggeligt nærværende.

Du skal i øvrigt være opmærksom på, at YSP-3000 og YSP-4000 har indbygget radio. Så du skal naturligvis købe en CD/DVD afspiller ved siden af. Det har dog også den fordel, at skal CD/DVD afspilleren til rep., så har du stadig din YSP m/radio hængende på væggen. Du skal også købe en Subwoofer ved siden af, men nu kan du selv afgøre dens placering, hvis fruen ikke gider at se på "klodsen".

Hvis det er god lyd, du går efter, så vil jeg vælge YSP-3000 eller YSP-4000 - endda uden at blinke!

P.S.: I skrivende stund lytter jeg til Safri Duo's nye plade "Origins" ... og det lyder helt vildt godt. Selv konen svinger med ved siden af ... og så er der et minimum af kabler. Køb den plade og udsæt dit anlæg/system mv. for denne "Safri Duo test", - og det gælder i øvrigt også andre lyd freaks.

Held og lykke med dit valg!

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu