recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar til Panasonic TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar til Panasonic TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Elmadzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmadzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar til Panasonic TV
    Sendt: 14-Juli-2019 kl. 12:06
Hej Forum

Jeg har et ældre Panasonic TX-55AS640E som jeg gerne vil købe en  god soundbar til, det skal ik være det helt vilde, men bare så jeg får en rimelig god lyd.

Mit Pris leje ligger på ca. 2500 kr.

Hvad skal jeg vælge, jeg har kigget på Panasonic´s egne og så har jeg kigget på nogle fra Bose, men det er en ren jungle for mig, da jeg ikke ved hvad jeg skal gå efter af specs.

Det må gerne være en soundbar hvor jeg kan kople min telefon eller ipad til og høre musik uden at tv skal være tændt.


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 11:11
Du skal lytte og gerne købe med returret.

Det er en ren jungle da de fleste i den billige ende er meget forskellige, og vi kender ikke dine egne forventninger til lyden.

Flere af dem har bluetooth så musik kan nemt streames uden tv er tændt
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 12:14
Hvis din telefon er en iPhone (og I også har iPad) så kig eventuelt efter AirPlay. Det er det system, der fra Apples enheder gør det muligt at sende musikken over trådløst.
Til top
Elmadzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmadzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 17:56
Nu har jeg købt den nye HEOS Soundbar og den spiller perfect, men jeg har et problem med at lyden ikke er i sync når jeg ser fjernsyn.
Min opsætning er:

Yousee tv boks
HDMI (arc) til port i fjernsyn
Optisk til yousee boks.

Når jeg vælger HDMI til tv så er lyden rigtig fin men ikke i sync.

Når jeg vælger optisk til tv boks så er lyden i sync men den lyder dårligere.

Hvad kan man gøre, det er helt klart yousee boksen som laver problemer.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 18:08

 Det skulle gerne være i orden når You Se boksen er direkte på TVet og lyd derfra til Soundbar.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Elmadzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmadzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Det skulle gerne være i orden når You Se boksen er direkte på TVet og lyd derfra til Soundbar.

Jamen så er lyden ikke i sync 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 18:21

 Der skrives ikke om lyd er forud eller bagud. Er den forud, så kan den forsinkes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Elmadzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmadzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Der skrives ikke om lyd er forud eller bagud. Er den forud, så kan den forsinkes.

Ja det ved jeg men i Heos appen kan man kun delay den og det er desværre den anden vej. 

Jeg er helt sikker på det er den skide yousee boks der er problemet. 
Hvis jeg kører yousee boksen ind i soundbaren via hdmi in, så kan jeg ikke få billede på fjernsynet. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 18:31

 Da begge (Toslink og HDMI) begge er Digitalt skulle der ikke være forskel. Har selv en 4000 boks, den er dog Digitalt til TVet og Soundbar er Analog, Toslink bruges til Reciveren. Lyd er synkron uanset hvordan den bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Elmadzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2016
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmadzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 18:34
Nu ved jeg ikke hvad toslink er.

Men jeg har yousee boksen via hdmi i port 1 på tv
Soundbaren er på hdmi port 2 på tv da det er den eneste port som under støtter arc. 

Det er den opsætning hvis lyden ikke er i sync. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 18:43
  
 Kan ikke hjælpe yderligere, da lyd er synkron uanset om det er HDMI eller Toslink der bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Elmadzen Elmadzen skrev:

Nu ved jeg ikke hvad toslink er.
Toslink = Optisk signal
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu