recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar til Samsung TV, spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar til Samsung TV, spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Krogh83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogh83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar til Samsung TV, spørgsmål
    Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 09:19
Hey.

Søger en soundbar der skal fungere med mit Samsung UE55F9005 tv.
Det skal tænde og slukke med TV'et og gerne bruge samme fjernbetjening som TV'et.
Hvis ønsket om samme fjernbetjening til soundbar og TV ønskes, skal det så være en Samsung Soundbar?

Yderligere, så vil jeg gerne have bluetooth i den så jeg kan høre musik fra mobil og tablets uden at skulle tænde fjernsynet.

Havde kig på en HW-H750 fra Samsung, men kan se flere shops skriver den som "udgået", hvilket fik mig til at tænke en nyere model, så er lidt på bar bund igen.

Soundbar kriterier.
- Sort så det matcher fjernsyn.
- Skal fungere på samme remote som fjernsyn (tænd/sluk, lyd op/ned).
- Bluetooth til streaming af musik fra telefon, tablets, computer osv.
- God lyd selvfølgelig.
- Ingen ekstra satelite højtalere.
- Budget er ikke bestemt.

Nogen i kan anbefale der opfylder de ønskede kriterier?

På forhånd tak :)

//Krogh
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 15:06
Yamaha laver nogle af de bedste soundbars

De findes i flere prisklasser. Og burde opfylde dine krav
Til top
Krogh83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogh83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 19:59
De kan også styres af en samsung fjernbetjening med lydstyrke og tænd / sluk sammen med fjernsyn?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 21:00
Der findes noget der hedder HDMI CEC.

Det overfører kommandoer, så soundbaren selv tænder og slukker sammen med fjernsyn og skru op/ned kommandoer sendes til soundbar.
Der kræver selvfølgelig at både TV og soundbar her det. Forskellige fabrikanter kalder det noget forskelligt. Eksempelvis Samsung kalder det for "anynet".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 17:56
Jeg kan bekræfte at den omtalte Samsung HW-H750 soundbar opfylder dine kriterier som beskrevet...

Jeg har en selv, og netop til det samme tv som du også har... Herudover har jeg en trådløs subwoofer der også følger med. Lyden er glimrende i soveværelset og specielt integrationen til tv'et med samme fjernbetjening fungerer upåklageligt...

Kan også nævne at den understøtter Spotify Connect... Dvs. at du kan omdirigere Spotify fra en smartphone/tablet til soundbaren, som herefter spiller videre også efter at "styreenheden" forsvinder/slukkes. Det kan denne soundbar bl.a. fordi den har trådløst og kablet netværksinterface.

Jeg er sikker på at også nyere Samsung soundbarer med netværksinterface fungerer på samme måde.

Selvom jeg er glad for denne soundbar planlægger jeg snart at købe Samsungs nyeste soundbar HW-K950. Denne fungerer på samme måde men skulle efter sigende understøtte ægte Dolby Atmos og gøre dette via to ekstra trådløse satellit-baghøjttalere sammen med et forsøg på projection via loftet...

Men hvis du ikke er interesseret i surround og ekstra baghøjttalere, tror jeg andre Samsung modeller også er fine.

... Og derfor, hvis du kunne være interesseret, er du velkommen til at købe min nuværende. Så køber jeg nemlig surround modellen... :-)

Redigeret af jhansen - 10-Oktober-2016 kl. 17:59
Til top
darksaint Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Juni-2010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darksaint Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 18:53
som hansie skriver så har yamaha godt fat i markedet med nogle gode bud blev selv ejer af en YSP-5600 sidste måned og denne er efter min mening det tætteste man kan komme på en løsning uden baghøjtalere :-)
Til top
Krogh83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogh83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 19:25
@hansie & darksaint.
læste nogle problematiker på andre fora omkring sammenkoblingen af soundbar (yamaha og et par andre) og tv (samsung). Hvor den ikke tændte sammen med fjernsynet, men at problemet kunne løses midlertidigt ved brug at optisk kabel i stedet for hdmi.
Går man så denne vej skal Anynet deaktiveres og derved har du ikke mulighed for at bruge samme fjernbetjening (samsungs), til det hele... med mindre du bruger IR bounceren, hvilket ikke er et ønske.

@jhansen - hvor i landet befinder vi os? Og kunne sagtens være interesseret i din soundbar, så du også kan rykke videre fra dit nuværende :D
Har selv set på k950, men syntes måske lige det var i den dyrere ende af hvad jeg havde i tankerne, ja og så er der jo satelite højtalere med ;)

Smid lige en besked eller noget med flere detaljer jhansen.
Til top
darksaint Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Juni-2010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darksaint Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 20:55
jeg har ingen problemer styrer mit samsung og soundbar via min logitech remote.

Apropo Samsung HW-H750 har jeg selv tidligere haft den spiller rigtigt pænt og rent, men surround egenskaberne er næsten ikke eksisterende i denne.

Til top
Krogh83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogh83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 21:06
min stue og opsætning er ikke egnet til surround, så det er ikke noget jeg decideret søger.
bare mere ren lyd der fungerer med min samsung fjernbetjening.

Så det bliver nok en samsung soundbar lyder det til.
Til top
WellDone Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WellDone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 17:15
Ja, jeg er en af dem, der har problemer med at få min Harman soundbar og Samsung UE55F9005 med original Oneconnect til at spille ordentlig. Ca. halvdelen af gangene bliver soundbaren, der er forbundet til ARC på Oneconnnect, enten ikke tændt, eller tændt så sent at Samsung timer ud, og jeg starter op med a-synkron lyd fra Samsung TV og Soundbar Cry Normalt kan det løses ved at sætte soundbar i standby og tænde den igen. Det er dog et irritationsmoment fordi det skal gøres så tit, og fordi fjernbetjeningen til Harman ikke kan lægges væk Shocked Det er i øvrigt aldrig lykkedes at få Samsung til at justere volume over HDMI-CEC - er blevet helt i tvivl om det er forventeligt. Men har fået programmeret soundbaren, så den kan modtage IR signaler fra Samsung fjernbetjening.
Behøves jeg at sige at begge firmaer påstår deres udstyr virker perfekt Clap
Så mit råd er at gøre som længere oppe i tråden - spørge om der er nogen, der har et setup der virker. Vil dog nok være påpasselige med råd fra nogen, der er ivrige efter at sælge LOL

TV: Samsung UE55F9005 med original Oneconnect box, SW: Version 2236.2
Soundbar: Harman SB35, SW: Ingen opdateringer tilgængelig.
STUE: LG 55E6V
KØKKEN-ALRUM: LG 49SM8200
KONTOR MONITOR: Samsung T260HD
4 stk. Samsung mobiler
Til top
Krogh83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogh83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2016 kl. 17:18
jhansen længere oppe i tråden der solgte, havde en hw-h751 og ikke 750, altså han havde den grå som jeg ikke er interesseret i. Fandt dog en på dba som blev oprettet for nylig, og som bliver afhentet i morgen til 3000 kr :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu