|
Soundbar-juks! |
Besvar |
Forfatter | |
berazzi
Bruger Oprettet: 14-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Juni-2020 kl. 20:28 |
Jeg må hellere starte med at sige at jeg ikke har tænkt mig godt nok om.
Min gamle mutter flytter i lejlighed og i den forbindelse vil hun gerne undgå at få opsat en masse højttalere. Jeg kan godt forstå hende da hendes behov er lidt andre end fatter som gerne så en film med lidt lyd på men for hende er det ren radio og en enkelt plade i ny og næ. Hun har en Harman AVR 1711 (mener jeg det) hvor der har været noget frygteligt phillips 5,1 sæt tilkoblet og vil så gerne undgå at få dette op igen. Så jeg foreslår da en soundbar og hjælper hende lidt med at kigge. Men nu kommer udfordringen så. For hun er jo ligeglad med at få lyden fra TV'et ud, det er lyden fra hendes harman receiver hun gerne vil have ud. Og den kan af hvad jeg kan se ikke outputte lyd via HDMI eller optisk som lader til at være det eneste de kører med. Er vi ovre i en helt anden løsning eller er det et setup spørgsmål? Igen hendes behov er virkelig minimalt, så vil foretrække ikke at skulle ud og investere i alt for meget og hun er ikke begejstret for noget voldsomt hvilket var årsagen til at snakken faldt på en soundbar. |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad lytter hun til på receiveren, som skal smides ud af højttaleren? Radio? Flere soundbars tilbyder, at man streamer til dem, men afhængigt af hvor meget teknisk snilde din mor har, så vil det nok være lidt af en omvæltning, at skulle vænne sig til at bruge streaming til radio frem for at kunne tænde for det på en receiver. Du kan dog også fange ret mange radiokanaler på TV'et, så det var måske en mulighed at bruge dét som kilde (hvis det er radio hun hører). Så ville du kunne bruge en "normal" soundbar med HDMI/SPDIF.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis hun kun vil have radio lyd og ikke tv lyd, er det så ikke nemmere med et sæt stereo højtalere? Frank
|
|
berazzi
Bruger Oprettet: 14-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hun lytter som nævnt til radio, receiveren har internet radio og det fungerer faktisk upåklageligt må jeg sige.
Så den del er der styr på. Ang. streaming så har de jeg har kigget på også mulighed for det (budgettet er ikke det store), men udfordringen er at hendes receiver kun kan få input via bluetooth, men den kan ikke outputte via bt. Jo det kan jo være yderste konsekvens, så skal jeg bare finde nogle meget diskrete. |
|
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1085 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hvorfor skal det være en Soundbar ?
2 stereo højtaleren ville da kunne alspille både plader og radio |
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
To simple højttalere koblet til receiveren. Dali Concept 1 eller 2 Dali Lektor 1 eller 2. Klaus
|
|
spanky
Super bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
grunden til at vælge en soundbar er vel oftest at man kan skille sig af med receiveren, eller tager jeg helt fejl ?
I det her tilfælde ville jeg nok også vælge et par stereo højttalere, eller måske se hvilke muligheder der er for passive soundbare, som bare ku drives af harman’en, så er alle funktionerne der da hvertfald stadig
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |