recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soveværelses HTPC setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoveværelses HTPC setup?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: Soveværelses HTPC setup?
    Sendt: 05-September-2007 kl. 07:34

Hej alle sammen, har lige en del spørgsmål inden køb af komponenter til et lille mediacenter til soveværelset. Håber der er nogle venlige sjæle der vil afse lidt tid til at komme med deres input :o) Kabinettet jeg skal bruge har kun en 380watts PSU så strøm har lidt og sige (et Antec minikabinet, der skal stå inde i et lille træmøbel). Indtil videre skal jeg køre med MCE 2005 men vista med tiden. Har set mig lun på intels

Q6600:  http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305881 eller

E6750:  http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389793

1. Termisk specifikation 62.2 °C, Thermal Design Power 105 W. Hvad betyder dette, at den bruger en del strøm men bliver ikke særlig varm? (ift. f.eks. Core 2 Duo E6750 2.66 GHz, Termisk specifikation 72 °C, Thermal Design Power 65 W

1. Skal man gå efter en cpu med 4 kerner eller en med 2 kerner men en højere bushastighed. Der skal ikke games på den, men den skal køre glidende i afvikling HD materiale med tiden? (med tiden kommer der et FloppyDTV kort i samt et HD DVD/BD drev. Grafikkortet bliver nok et Ati Radeon HD2600XT, som jo aflaster cpu’en rimeligt meget, men såfremt grafikkortet ikke lever op til mine forventninger og bliver skiftet ud med et andet, skal cpu’en være i stand til at køre HD materiale.

1. Har aldrig helt forstået det med cpu’ens FSB hastighed og hastigheder på RAM. Q6600 har en FSB på 1066MHz, ville det optimale så ikke være RAM der køre 1066 MHz? (PC8500)

1. Bundkortet skal være mikroATX og der har være mange input på sådanne kort her på recordere.dk men de fleste har været med onboard grafik. Jeg er interesseret i et uden, et der ikke bliver alt for varmt, har et PCI-E x16 og 2 alm. PCI slots, med spdif udtag, kan køre med 2X2GB ram i dualchannel. Selvfølgelig er der mange at vælge imellem men det kunne jo godt være der var en derude der lige nøjagtigt ved hvad det skal være for et bundkort

1. Er der nogle af Ati Radeons HD2600XT kort hvor Nvidias Pure HD video software medfølger? Har hørt at Purevideo decoderen skulle være rimelig besværlig at købe over nettet.

1. Off topic: prøvede på mit nuværende mediacenter at installere Bladerunner Pro 3.5 og TVGG. Så satte jeg TVGG op og den grabbede. Derefter gik jeg ind i MCE2005 og ville hente EPG’en men der kom den med en fejl. Efter at man har sat TVGG op og den har grabbet, er der så andre ting man skal gøre inden man forsøger at hente EPG inden i MCE2005? Tænker her på måske manuelt at køre BRP manuelt eller under MCE2005 at sætte EPG til postnummer 0000 (som man gjorde med o2grabber og BRP)

En kæmpe tekst og jeg håber ikke I allerede er faldet i søvn

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 11:29
[QUOTE=Mikey]

1. Er der nogle af Ati Radeons HD2600XT kort hvor Nvidias Pure HD video software medfølger? Har hørt at Purevideo decoderen skulle være rimelig besværlig at købe over nettet.[/QUOTE
Et ATI kort som HD2600xt har ikke noget at gøre med Nvidia purevideo.

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 11:52

Hej Ken-T

Sorry, giver næsten sig selv. Som sagt har jeg ikke særlig meget styr på detteher. Det jeg egentlig gerne vil frem til er om hvis jeg fik investeret i et HD DVD eller Blueray drev og et ATI HD2600XT grafikkort og gerne vil afspille disse skiver, så kræver det bla. PowerDVD 7.3 Ultra men kan man gøre noget yderligere for at forbedre billedoplevelsen, tænker her på Pure HD decoderen, lidt ligesom Theatertek køre med PureVideo som postprocessing. Eller er billedet bare superduper som det er?

Redigeret af Mikey - 05-September-2007 kl. 12:58
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 20:11
du kan også lave rimelig hardcore postprocessing med ffdshow - det er noget der æder kræfter så jeg vil mene det vil være et super valg med en quad core etc - fornuftigt system du har banket sammen der.

Efterhånden noget tid siden jeg har rodet med ffdshow men det er der nok nogen af de andre herinde der kan give dig nogle super links til
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 20:23
her er et link der indeholder ALT hvad du har brug for mht. ffdshow
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=719041
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Mikey Mikey skrev:

Hej Ken-T

Sorry, giver næsten sig selv. Som sagt har jeg ikke særlig meget styr på detteher. Det jeg egentlig gerne vil frem til er om hvis jeg fik investeret i et HD DVD eller Blueray drev og et ATI HD2600XT grafikkort og gerne vil afspille disse skiver, så kræver det bla. PowerDVD 7.3 Ultra men kan man gøre noget yderligere for at forbedre billedoplevelsen, tænker her på Pure HD decoderen, lidt ligesom Theatertek køre med PureVideo som postprocessing. Eller er billedet bare superduper som det er?

Det var mig der var for hurtig der, skulle lige skynde mig, sorry. Men ideen er god nok.

Hvis jeg var dig ville jeg alligevel overveje et bundkort med indbygget grafik til en core 2 duo som du jo gerne vil have og som også er et udmærket valg. Det koster dig ikke mere end du ellers skal bruge og det er ikke ringere, tværtimod. Og du kan jo alligevel senere  vælge et selvstændigt grafikkort alligevel.

Køber du mindst en E6400 eller måske lige nu en E6750, der er nede i pris, så kan du afvikle H264 uden hardware acceleration når du ønsker det.  Faktisk er det ligegyldigt om det er en CPU eller et grafikkort der klarer  at gøre arbejdet, bare klaveret spiller egentlig. Men der skulle komme en bios update senere med hardwareacceleration til x1250. Det ville jo ikke skade.
Det skal så være et ASRock 4Core1333-FullHD link Det har G690 chipset og ATI x1250 grafik. Gengivelsen fra et x1250 betegnes af nogle som fremragende. Passer perfekt til E6750. Mindste E6420. Medmindre man overclocker naturligvis.

Lige nu mener jeg der findes en hel del forvirring omkring grafikkort til HD, der er driverproblemer og andet. Så ved at vente lidt til der er lidt afklaring, kan man måske være mere sikker på noget godt.

X1250 kører flot. Og man fikser ikke noget der virker godt, vel? Og det gør du måske heller ikke senere.

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 06:03

Hej 0027 og Ken_T

Kanon mange tak for inputtene , linket til FFDShow opsætningen skal jeg da helt sikkert prøve. Jeg desværre på en tre ugers øvelse i Tyskland, så jeg kommer desværre ikke til at rode med dette lige foreløbig, men igen takker mange gange.

Redigeret af Mikey - 10-September-2007 kl. 06:24
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 16:50

Hej igen

Så er Antec Solution Series NSK3480, ASRock 4Core1333-FullHD, E6750 og CellShock 2GB Kit DDR-800 ram bestilt og ankommer på mandag  men der er lige nogle ting jeg er i tvivl om.

1. Strømforsyningen har 4pins ATX stik og 24pins strømstik, bundkortet har 4pins ATX sokkel og 20pins strømstik. Er det muligt bare med en 24 til 20 pins stikadapter eller er der andre ting der gør sig gældende?
  2. Nu er der jo mulighed for at køre billede og lyd i HDMI kabel via en DVI til HDMI adapter, men på Asrock's hjemmeside står der at denne adapter ikke følger med, så mit spørgsmål er om det bare er en alm. DVI-HDMI adapter eller er det en speciel adapter der kun kan bruges på dette bundkort.
  3. Skulle jeg komme så langt og få den samlet og endnu bedre at den virker, så har jeg jo købt fra tidligere htpc mpeg2 dekoderen Theatertek som jo bruger Purevideo som postprocessing og som jo er noget Nvidia relateret. Vil det skabe nogle problemer når det nu er ATI x1250 grafik der bliver brugt?

På forhånd tak

Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 17:05
1. Du smider bare stikket i, de 4 ekstra pins vil så bare "hænge" udover strøm stikket på bundkortet - men har ikke nogen betydning.

2.Har selvsamme bundkort, og jeg købte et kabel hos avconnection der kunne klare opgaven : http://avconnection.dk/?PNo=CT270-500&SPage=HDMI-DVI_Kab ler

3.Pas.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 17:10

Hej M-P-A

Hurtig respons, tak for det , men bare for at være sikker.

1. er det så 2 pins til hver side?
  2. og så er der lyd med?
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 18:14
1. Det kan kun side på en måde, der er en slags modhage på selve stikket du smider i og på selve stikket der er fastmonteret på bundkortet, de skal så passe ud for hinanden :)

2. Jeps, bundkortet er super snedigt i mine øjne - der er jo mulighed for at køre lyd på tv'et via dvi/hdmi og lyd på feks winamp eller andet via alm mini jack stik samtidigt da der jo er 2 forskellige lyd udgange.

Eneste anke jeg har på bundkortet er at den passive køleprofil der sidder på onboard vga chippen bliver ualmindelige varm ved alm drift, så den skiftede jeg til en thermalright HR-05 ( http://www.coolerkit.dk/product.asp?product=771&sub=50&a mp;a mp;page=1 )

Redigeret af M-P-A - 04-November-2007 kl. 18:14
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Mikey Mikey skrev:

1. Termisk specifikation 62.2 °C, Thermal Design Power 105 W. Hvad betyder dette, at den bruger en del strøm men bliver ikke særlig varm? (ift. f.eks. Core 2 Duo E6750 2.66 GHz, Termisk specifikation 72 °C, Thermal Design Power 65 W

de 105 watt er max forbruget. det bruger den ikke hele tiden.. Termisk specifikation 62.2 °C er max temp før den lukker ned..

en cpu der bruger 105 watt, bliver varmere end en cpu som bruger 65w. desuden har du på ingen måde brug for en quadcore cpu. en dualcore er mere end rigeligt.. især en så kraftig en som du har valgt.. (E6750)

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu