recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soveværelses HTPC setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoveværelses HTPC setup?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 06:17

Hej M-P-A og Pizzabager

Mange tak , så gælder det jo kun om at komme igang. Køleprofilen på vgachippen, er den besværlig at udskifte? Er det en form for lim eller skal den skrues på og jeg kunne ligeledes se at under de bundkort der kunne bruge den vgachipkøler, der er Asrock 4Core1333-FullHD ikke nævnt men hvis det virker ved dig så virker det jo

Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 08:07
Den er ikke besværlig at skifte, den sidder med et par stifter igennem bundkortet som man lige skal trykke sammen på bagsiden, så er den lige til at hive ud..

Og den er lige til at montere igen hvis man skal have bundkortet til RMA eller lign, så det ikke kan ses at man har rodet :)

Jeg afmonterede den originale køler, rensede chippen med noget rensevæske, gav den en lille klat kølepasta og monterede den nye profil.

Ialt 5minutters arbejde og en meget mere kølig chip.

rensevæske : http://coolerkit.dk/product.asp?product=537&sub=12&p age=1
kølepasta : http://coolerkit.dk/product.asp?product=233&sub=12&p age=1
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 06:12

M-P-A

Lyder rigtig godt . Mange tak for hjælpen!

Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 19:12

Hej Igen

Har nu fået samlet stumperne og installeret MCE 2005 og det virker indtil videre næsten upåklageligt . Dog virker standby delen ikke helt som det skal. Den går i standby men blæserne køre stadig. Fik desværre ikke sat "Suspend to ram" til enabled da jeg installerede MCE så det skal jeg lige have forsøgt, da jeg gerne vil undgå at have alt for mange små programmer kørende som f.eks. "standbytool". Dog hæfter jeg mig lidt ved at i bios indstiller man "suspend to ram" til enabled og ikke som jeg har set i mange andre bios'er enten til S1/S3 eller S3. Er det muligt for dette bundkort: ASRock 4Core1333-FullHD at gå i S3 standby hvor den altså også slukker for blæserne?

Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 20:17
Har selv ledt efter den mulighed, med negativt resultat :|

Min første install var dvbviewer på Vista OS, der var S3 funktionen klar til kamp unden at jeg skulle installere noget eller pille ved instillinger.

Nr2 install på XP OS gav mig samme problemer som dig, og endte med at jeg brugte standbytool'et som så virker perfekt.

Redigeret af M-P-A - 17-November-2007 kl. 20:18
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 20:54

Hej M-P-A

Endnu en gang kommer du til undsætning :o) Så må det blive standby tool. Takker mange gange

Redigeret af Mikey - 17-November-2007 kl. 20:54
Til top
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2007 kl. 09:29

Hej allesammen og glædelig jul

har fået en lille irriterende ting som jeg tror er bundkort (ASRock 4Core1333-FullHD )relateret. Bruger det jo sammen med MCE 2005 og alt fungerer upåklageligt lige pånær en lille ting. Nogle gange starter den op og så er det komplet umuligt at komme i kontakt med mediecenteret. Der er sort skærm, microsofts mediakeyboard og remote kan ingenting gøre selvom jeg unplugger USB stikket og plugger det i igen. Der skal en reset til og det vil jeg helst undgå da det skal gemmes væk i en lille reol. EPG download er det heller ikke da det sker på et bestemt tidspunkt jeg har valgt og windows update er det heller ikke der starter maskinen. Det korte af det lange er at den fra standby starter blæserne og jeg kan se der er lidt harddisk aktivitet men alle USB devices fungere ikke. Har installeret standby tool'et og remoten og keyboardet er sat til at kunne vække den fra standby som de også kan så jeg går udfra at der er strøm på USB enhederne under standby.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu