recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soveværelses tv og computerskræm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoveværelses tv og computerskræm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BQffelJAgerEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Soveværelses tv og computerskræm
    Sendt: 26-Februar-2007 kl. 23:02
Hey alle

Jeg er nu gået ind i jagten på nyt soveværelses tv/computer skærm, det jeg er på udkig efter er ca. 26-27" tv, pris niveauet er max 6500. Skal kunne passe på vesa 200 beslag. eksakt vfw432. Computeren kører med dvi, så 2 Hdmi eller 1 hdmi og 1 dvi ville være det optimale.

Jeg har forhørt mig omkring og Lg skulle efter signe være noget af det ypperste man kan få hvis man også skal bruge det til pc skærm.

Jeg har haft 26lx2r hjemme på prøve en måneds tid(lortet havde så en fabrikations fejl, og kom så hurtigt tilbage), men dette tv gav jeg 4900 for og jeg var egentlig ganske tilfeds med billed kvaliteten, både som pc skærm(på trods af jeg kun kørte vga -> dvi) og tv, og tv´et i helheden er god, nemme menuer, masser af tilslutninger(når man taler 26").

Jeg har så efter retuneringen kigget på 26lc2r og 27lc2r, jeg kan se de kører med XDengine 3, som i teorien burde give bedre billede?

nogen der har nogen erfaringer med disse modeller, eller nogen alternativer jeg har misset, andre mærker, noget jeg skal tage hensyn til?

Venlig Hilsen

BQffelJAgerEN ]=D
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 09:40
Du er på rette spor med LG.... Når der er en computer indblandet er 1:1 pixelmapping værd at kigge lidt på.

Edit: Og det skal selvf. være 1:1 pixelmapping over HDMI

Redigeret af troelsit - 27-Februar-2007 kl. 09:41
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
kaja9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Oktober-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 10:07
Jeg har en Philips 20" widescreen LCD skærm (og en projektor) koblet på min HTPC som leverer DVB-T signalet vi et kort. 1:1 er jo nemt med NVIDA softwaren til den skærm, og jeg syntes kvaliteten er rigtig god (andre der har set det som kører et rigtigt LCD/Plasma TV er enige). Jeg hører dog fra flere sider at et rigtigt LCD TV (fra Philips, Toshiba, Sony eller andre) er en PC skærm overlegen, hvilket jeg ikke rigtigt forstår. Nogen der har erfaringer for eller i mod?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af kaja9 kaja9 skrev:

Jeg har en Philips 20" widescreen LCD skærm (og en projektor) koblet på min HTPC som leverer DVB-T signalet vi et kort. 1:1 er jo nemt med NVIDA softwaren til den skærm, og jeg syntes kvaliteten er rigtig god (andre der har set det som kører et rigtigt LCD/Plasma TV er enige). Jeg hører dog fra flere sider at et rigtigt LCD TV (fra Philips, Toshiba, Sony eller andre) er en PC skærm overlegen, hvilket jeg ikke rigtigt forstår. Nogen der har erfaringer for eller i mod?

Jeg har hørt at philips ikke skulle være det bedste til computeren, pga alt deres billedforbedrings systemer som digital natual motion og pixel plus, dog har jeg også haft deres top serie i hovedet så som 26pf7331 og 26pf9531, dog syntes jeg det er nogle forholdsvis store priser, og knap så meget value for money som med LG.
Toshiba er også super god til computer, har jeg erfaret/set, men ved sku ikke helt om det er noget der er værd at se alm. tv på, jeg var meget skuffet da jeg så deres 32wl66z i en butik.

sony stinker bare generalt til alt...:)

Nogen der har erfaringer med samsung?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Du er på rette spor med LG.... Når der er en computer indblandet er 1:1 pixelmapping værd at kigge lidt på.

Edit: Og det skal selvf. være 1:1 pixelmapping over HDMI

Hvordan kan man se på specs om tv´et kører med 1:1 pixelmapping? eller er det gf kortet i computeren der også skal kunne klarer det?
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 19:43

Jeg vil mene det står i manualen, men det er en egenskab som langt de færreste sælgere aner en klaskefis om. Derfor kan det være lidt svært på forhånd at få at vide om det understøtter 1:1 over den digitale indgang.

Så vidt jeg husker blev der oprettet en tråd for nogle måneder siden som samlede de TV som har pixelmapping. Prøv at brug søgefunktionen

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
kaja9 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Oktober-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 21:20
Med NVIDIA driveren kan man oprette custom opløsninger, svarende til TV'et. Er 1:1 med andre ord ikke blot et spørgsmål om grafikkortet og dens driver?
HTPC / ASUS P5W DH Deluxe & 7600GT Dual-DVI / Sanyo PLV-Z2 & Philips 200W6CS / Hauppauge HVR-1100 / Pioneer VSX-908 / QLN 5.1 set
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu